  • 1. Data: 2013-10-01 19:17:32
    Temat: Kwestionowane fotoradary
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    Witam, Z artykułów gazetowych wiem, że lista "bandytów na słupkach"
    (fotoradarów) służących wyłącznie wyciąganiu kasy została wysłana do
    NIK-u...
    Czy gdzieś jest PUBLICZNIE dostępna?

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 2. Data: 2013-10-01 19:25:24
    Temat: Re: Kwestionowane fotoradary
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-01 19:17, ZIWK pisze:
    > Witam, Z artykułów gazetowych wiem, że lista "bandytów na słupkach"
    > (fotoradarów) służących wyłącznie wyciąganiu kasy została wysłana do
    > NIK-u...

    Coś takiego nie miało miejsca.

    > Czy gdzieś jest PUBLICZNIE dostępna?

    Skoro nie miało miejsca to i taka lista nie jest dostępna.

  • 3. Data: 2013-10-01 19:30:30
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 1 października 2013 19:17:32 UTC+2 użytkownik ZIWK napisał:
    > "bandytów na słupkach"
    >
    > (fotoradarów) służących wyłącznie wyciąganiu kasy
    Narzekanie na radary, że służą do wyciągania kasy jest równie sensowne jak
    narzekanie, że pani w szkole pyta tylko po to, aby jedynkę postawić.
    Jeżeli umówiliśmy się, że z ważnych powodów (nasze bezpieczeństwo, zdrowie, życie) w
    pewnych miejscach musimy jeździć wolniej, to jedyną sensowną konsekwencją jest
    zapewnienie tego, abyśmy tam rzeczywiście z taką prędkością jeździli. A radar jest
    chyba optymalnym sposobem na to, by się do tej kontroli jako społeczeństwo nie tylko
    nie dokładać, ale nawet jeszcze na tym zarobić.

  • 4. Data: 2013-10-01 19:48:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-10-01 19:30, Użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    chyba optymalnym sposobem na to, by się do tej kontroli jako społeczeństwo nie tylko
    nie dokładać, ale nawet jeszcze na tym zarobić.

    Radar nie jest optymalnym sposobem na zwolnienie na drogach,
    a jak wykazuje praktyka nie jest tez skutecznym sposobem na
    załatanie dziury budżetowej.

    Masz jakieś problemy ze wstawianiem znaków końca linii ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-10-01 19:51:44
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 01.10.2013 19:30, s...@g...com pisze:

    > Narzekanie na radary, że służą do wyciągania kasy jest równie sensowne jak
    narzekanie,
    (...)

    W zasadzie byłem tego samego zdania, do momentu aż nie dowiedziałem się
    ze jest taki "myk": Miejscowość z ograniczeniem (znakiem) do 50 - sprawa
    nieprzyjemna ale jasna. Przejeżdżamy przez miejscowość, zero zabudowani,
    zero chodnika, znak koniec miejscowości więc.... następnie fotoradar i
    znak koniec terenu zabudowanego. Po kija ten fotoradar? Dlaczego go nie
    postawili w centrum mieściny przed kościołem albo szkołą?

    ToMasz

  • 6. Data: 2013-10-01 19:56:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-10-01 19:30, s...@g...com wrote:

> [...]
    chyba optymalnym sposobem na to, by się do tej kontroli jako społeczeństwo nie tylko
    nie dokładać, ale nawet jeszcze na tym zarobić.

    I oceną tego twierdzenia zajmie się (po raz kolejny) NIK. Poprzednio
    zdaje się doszli do wniosku, że praktika jebiut teoriu.

    Ja osobiście też początkowo zgadzałem się z twoją tezą - ale przypadki
    bankructw fotoradarów i stawiana ograniczeń _dla_fotoradarów_ a nie
    odwrotnie mnie z tego skutecznie leczą.

    Shrek.

  • 7. Data: 2013-10-01 20:04:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-01 19:51, ToMasz pisze:

> [...]
    > znak koniec terenu zabudowanego. Po kija ten fotoradar? Dlaczego go nie
    > postawili w centrum mieściny przed kościołem albo szkołą?

    Teraz już wiem, że zmyślałeś.

  • 8. Data: 2013-10-01 20:07:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-01 19:56, Shrek pisze:

    > I oceną tego twierdzenia zajmie się (po raz kolejny) NIK. Poprzednio
    > zdaje się doszli do wniosku, że praktika jebiut teoriu.

    Daj linka, chętnie zobaczę co wg Twojej opinii "zdaje się"...

    > Ja osobiście też początkowo zgadzałem się z twoją tezą - ale przypadki
    > bankructw fotoradarów

    "Bankructwo" FR jak najlepiej świadczy o tym, że bezpieczeństwo się
    poprawiło.

    > i stawiana ograniczeń _dla_fotoradarów_ a nie
    > odwrotnie mnie z tego skutecznie leczą.

    Ciekawe - daj parę przykładów.

  • 9. Data: 2013-10-01 20:09:07
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    (...)
    > Teraz już wiem, że zmyślałeś.

    a jak byłeś w przedszkolu i ktoś Cię zapytał o coś, a Ty nie umiałeś
    odpowiedzieć to mówiłeś "Twój stary ma garba"?
    ToMasz

  • 10. Data: 2013-10-01 20:18:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-10-01 20:07, Artur Maśląg wrote:

    > Daj linka, chętnie zobaczę co wg Twojej opinii "zdaje się"...

    "Przyczynę nielegalnego nakładania grzywien na właścicieli samochodów
    kontrolerzy upatrują nie tyle w nieznajomości przez strażników zakresu
    swoich uprawnień, ale przede wszystkim w dążeniu do uzyskania jak
    największych wpływów zwiększających dochody gminy."

    > "Bankructwo" FR jak najlepiej świadczy o tym, że bezpieczeństwo się
    > poprawiło.

    Jasne... Znaczy usunięcie fotoradaru poprawia bezpieczeństwo - zastanów
    się czy napewno to chciałeś napisać;)

    > Ciekawe - daj parę przykładów.

    Już na ten temat dyskutowaliśmy. Tak wiem, że pojawienie się fotoradaru
    zaraz po ograniczeniu i zniknięcie ogranicznenia zaraz po zniknięciu
    fotoradaru to przypadek. Oni tam po prostu z tragarzami przechodzili i
    jeden z tragarzy fotopstyczka zgubił;)

    Shrek.