  • 1. Data: 2015-02-21 11:45:39
    Temat: Uchwyt
    Od: Tata <k...@k...pl>

    W związku z tym, że grupa pl.misc.telefonia jest martwa, pozwolę sobie
    napisać na pl.misc.samochody.

    Mam smartfon i chciałbym zamontować go do uchwytu samochodowego na
    przednią/tylną szybę, żeby móc nagrywać trasę, po której porusza się
    samochód. Przeglądane w sklepach i punktach z telefonami uchwyty dla
    smartfonu, zasłaniają obiektyw aparatu i uniemożliwiają nagrywanie.
    Dodatkowo smartfon opierałby się o górną krawędź szyby, co
    uniemożliwiłoby ustawienie pionowego kąta "patrzenia". Ewentualne
    nagrywanie "do góry nogami" jest nie wygodne, bo przy odtwarzaniu trzeba
    by obrabiać cyfrowo nagranie, lub "stawać na głowie" żeby je oglądać.
    Rejestratory samochodowe mam i problem dotyczy tylko mocowania
    smartfonu. Jakie uchwyty byłyby przydatne dla mnie i gdzie można je
    nabyć? Może inne pomysły co do mocowania?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2015-02-21 11:56:05
    Temat: Re: Uchwyt
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-02-21 o 11:45, Tata pisze:
    > Mam smartfon i chciałbym zamontować go do uchwytu samochodowego na
    > przednią/tylną szybę, żeby móc nagrywać trasę, po której porusza się
    > samochód.

    Jako że jestem skąpy ;-) i jakieś zdolności manualne posiadam,
    konstruuje sam uchwyty albo przerabiam bo takiego który byłby idealny
    nie udało mi się kupić.
    Ale jam mam 40 lat i w podstawówce na zajęciach PT uczono wtedy od
    szydełkowania do lutowania :-)

    PS. Przyklejanie do szyby uważam za głupie i nieestetyczne :-)

  • 3. Data: 2015-02-21 12:47:43
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 11:56:09 UTC+1 użytkownik z napisał:

> [...]
    > szydełkowania do lutowania :-)

    > PS. Przyklejanie do szyby uważam za głupie i nieestetyczne :-)

    Mam 56 i potrafię zrobić szydełko i lutownicę. W 8 klasie podstawówki zrobiłem
    lutownicę elektryczną. Używałem jej z 10 lat i działającą wyrzuciłem.

  • 4. Data: 2015-02-21 12:49:01
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

> [...]
    > nagrywanie "do góry nogami" jest nie wygodne, bo przy odtwarzaniu trzeba
    > by obrabiać cyfrowo nagranie, lub "stawać na głowie" żeby je oglądać.

    Po pierwsze - w jakim miejscu masz obiektyw, że uchwyty go zasłaniają?
    Zwykle obiektyw jest u góry (trzymając telefon pionowo, jak do rozmowy)
    i jest masa uchwytów krótszych, niż przeciętny smartfon. Ewentualnie
    występują dedykowane do konkretnego modelu (uważać, czy owo dedykowanie
    nie jest jedynie wymysłem sprzedającego).
    Po drugie - do nagrywania smartfon powinien być chyba ułożony poziomo,
    dłuższą krawędzią równolegle do powierzchni ziemi. W związku z tym nie
    rozumiem koncepcji, problemu opierania telefonu o szybę, ani nagrywania
    do góry nogami...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 5. Data: 2015-02-21 13:21:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tata"

    ---
    Jadę se kiedyś drogą a tu .... samochód z rejestracją TATA

[...]

    Zależy od smartfonu i uchwytu. Np HTC 8x z uchwytem aktywnym nie zasłania.
    Ten uchwyt jest do różnych smartfonów, więc może w żadnych albo wielu też
    nie zasłania.

  • 6. Data: 2015-02-21 14:07:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 11:45:39 +0100, Tata napisał(a):

    > Przeglądane w sklepach i punktach z telefonami uchwyty dla
    > smartfonu, zasłaniają obiektyw aparatu i uniemożliwiają nagrywanie.

    W mediamarkcie na 5 uchwytów ze 2 nie zasłaniały, no ale to zależy jeszcze
    jaki telefon.
    Można też zrobić w obudowie jakiś otwór.

    > Dodatkowo smartfon opierałby się o górną krawędź szyby, co
    > uniemożliwiłoby ustawienie pionowego kąta "patrzenia".

    A nie wolisz do rejestrowania trasy ustawić telefonu poziomu?
    Raczej w samochodzie interesujący jest kadr szeroki.

    Inaczej będziesz miał tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA

    > Ewentualne
    > nagrywanie "do góry nogami" jest nie wygodne, bo przy odtwarzaniu trzeba
    > by obrabiać cyfrowo nagranie, lub "stawać na głowie" żeby je oglądać.

    Obecnie smartfony mają akcelerometry i wiedzą gdzie jest dół, po włączeniu
    odpowiedniej opcji w menu pewnie jest w stanie filmować w odpowiedniej
    orientacji niezależnie od sposobu zamocowania.

  • 7. Data: 2015-02-21 15:25:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tata pisze tak:

    > Mam smartfon i chciałbym zamontować go do uchwytu samochodowego na
    > przednią/tylną szybę, żeby móc nagrywać trasę, po której porusza się
    > samochód.

    Ja kupiłem pasujący mniej więcej. Tylko że wpinałem telefon odwrotnie
    od strony szyby. Wyrezałem w uchwycie co niepotrzebne żeby widzieć
    ekran.

    No ale ja mam prawie 50 lat i w domu mam młotek i śrubokręt
    zamiast koralików i kadzidełek ;)

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 27 latach?

  • 8. Data: 2015-02-21 18:13:27
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Tata" <k...@k...pl> wrote in message news:mc9ou9$cpl$1@mx1.internetia.pl...
    > Jakie uchwyty byłyby przydatne dla mnie i gdzie można je nabyć? Może inne
    > pomysły co do mocowania?

    w uchwycie mozna wywiercic dziure, a odtwarzac do 'gory nogami'
    mozna np. w mpc wciskajac lewy alt+3 na numerycznej

    jezeli zas masz zamiar wydac wiecej niz stowe to moze lepiej od razu
    dedykowany rejestrator? wiekszy kat obiektywu etc.

    --
    http://db.org.pl/

  • 9. Data: 2015-02-21 21:33:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-21 o 12:47, k...@g...com pisze:
    > Mam 56 i potrafię zrobić szydełko i lutownicę. W 8 klasie podstawówki zrobiłem
    lutownicę elektryczną. Używałem jej z 10 lat i działającą wyrzuciłem.
    A ja mam 90, potrafię zrobić Stena i wiem, komu go do łba przystawić,
    żeby zrobił mi dowolną rzecz na szydełku, polutował co pokażę, dał mi
    szydełko, lutownicę i wszystko to jeszcze przyniósł i schował w skrzynce
    kontaktowej :->

    Maciek

  • 10. Data: 2015-02-21 23:12:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-21 o 18:13, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > jezeli zas masz zamiar wydac wiecej niz stowe to moze lepiej od razu
    > dedykowany rejestrator? wiekszy kat obiektywu etc.

    Właśnie też to miałem napisać.
    Całkiem przyzwoicie sprawuje się combo Yanosika: Yanosik DVR

    http://yanosik.pl/sklep/index.php?route=product/cate
    gory&path=64

    --
    Pozdrawiam.