  • 1. Data: 2010-06-30 07:35:53
    Temat: Ucieka czynnik z klimy - Gdzie?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Czy jest jakiś środek/sposób na znalezienie miejsca upływu czynnika
    chłodzącego z obiego klimatyzacji?

  • 2. Data: 2010-06-30 07:51:56
    Temat: Re: Ucieka czynnik z klimy - Gdzie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    P pisze:
    > Czy jest jakiś środek/sposób na znalezienie miejsca upływu czynnika
    > chłodzącego z obiego klimatyzacji?

    Trzeba nabić ją czynnikiem z markerem który potem widać gdzie ucieka.
    W każdym serwisie Ci to zrobią.

  • 3. Data: 2010-06-30 07:53:22
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik P napisał:

    > Czy jest jakiś środek/sposób na znalezienie miejsca upływu czynnika
    > chłodzącego z obiego klimatyzacji?
    Sa srodki barwiace miejsce wycieku czynnika
    Np: http://www.motofocus.pl/news,4116,na-tropie-nieszcze
    lnosci-w-klimatyzacji.html
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2010-06-30 07:56:49
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    P pisze:
    > Czy jest jakiś środek/sposób na znalezienie miejsca upływu czynnika
    > chłodzącego z obiego klimatyzacji?

    Panowie od klimy zapuszczają czynnik z barwnikiem/lub czymś widocznym w UV.
    I tak szukają wycieku.

    Seco

  • 5. Data: 2010-07-01 01:31:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> wrote in message

    > Panowie od klimy zapuszczają czynnik z barwnikiem/lub czymś
    > widocznym w UV. I tak szukają wycieku.

    To jest amatorska metoda skutkująca usyfieniem całej
    komory silnika przy większym wycieku...

    Profesjonalista od klimy ma specjalny elektroniczny czujnik freonu
    który ma sondę na kablu i jadąc po klimie sondą czujnik daje
    dźwięk oznaczający stężenie freonu. Sam używałem takiego czujnika.

  • 6. Data: 2010-07-01 01:37:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pszemol pisze:
    > "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> wrote in message

    > To jest amatorska metoda skutkująca usyfieniem całej
    > komory silnika przy większym wycieku...

    Z barwienia korzysta się wtedy kiedy wyciek jest niewielki i czynnik
    potrzebuje np. tygodnia czy miesiąca żeby uciec.

  • 7. Data: 2010-07-01 15:19:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Z barwienia korzysta się wtedy kiedy wyciek jest niewielki i czynnik
    > potrzebuje np. tygodnia czy miesiąca żeby uciec.

    Niestety czynnik chłodzący z barwnikiem dostępny jest w sklepach
    z częściami samochodowymi i kosztuje niewiele więcej niż puszka
    czynnika bez barwnika, więc jest to częsta pokusa amatora aby
    nabić cieknącą klimę takim czynnikiem i patrzeć co będzie...
    Niezależnie od tego jaki duży wyciek jest.

    Profesjonalista mając taki elektroniczny czujnik nie musi dawać
    syfu do systemu którego już nigdy stamtąd nie wypłuczesz tylko
    potrafi elektronicznie "wywąchać" uchodzący gaz z klimy....

  • 8. Data: 2010-07-07 00:46:46
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Profesjonalista mając taki elektroniczny czujnik nie musi dawać
    > syfu do systemu którego już nigdy stamtąd nie wypłuczesz

    Ale tam takiego syfu jest znacznie wiecej ... i sie to olej nazywa. Marker
    jedynie zabarwia olej w ukladzie...

    --
    Picasso

  • 9. Data: 2010-07-07 03:34:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P_ablo" <o...@o...pl> wrote in message

    > Ale tam takiego syfu jest znacznie wiecej ... i sie to olej nazywa.

    ???

    Olej do klimy jest przeźroczysty. O jakim Ty syfie piszesz?

    > Marker jedynie zabarwia olej w ukladzie...

    Następny niedouczony amator się znalazł... Olej w czasie pracy
    klimy miesza się dokładnie z czynnikiem chłodzącym. Gdyby
    zabarwiał tylko olej to nie miałby racji bytu, bo przy małych
    nieszczelnościach po stronie ssącej sprężarki uchodzi tylko para.