  • 1. Data: 2016-10-06 09:16:49
    Temat: Upgrade Raspberry Pi -> Raspberry Pi 3
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jak na razie korzystam z pierwszego Raspberry Pi (nowsza wersja płytki,
    z 512MB RAM-u i wyprowadzonymi pinami I2S). Generalnie wystarcza do
    moich zastosowań, ale ponieważ chciałem trochę poeksperymentować z nieco
    bardziej wymagającymi zastosowaniami (np. wykrywanie tablic
    rejestracyjnych na obrazach z kamer IP) przyda się dodatkowa moc
    obliczeniowa. Zastanawiam się nad (odkładanym już od jakiegoś czasu)
    zakupem RasPi3.

    Teraz najważniejsze pytanie: czy po zakupie nowej płytki będzie
    wystarczyło podmienić kartę SD? Wiem, że taka operacja zadziała, ale czy
    nie pociągnie to za sobą jakiś negatywnych skutków w postaci gorszej
    wydajności albo mniejszej stabilności systemu?
    Niby obraz "czystego" systemu jest ten sam dla każdego komputerka. Może
    jednak coś się dzieje podczas pierwszego uruchomienia? Są dobierane
    jakieś parametry, charakterystyczne dla konkretnej wersji hardware'u?

    Mam też w systemie kilka samodzielnie skompilowanych programów i
    bibliotek (m.in. ffmpeg). Czy wskazana będzie ich rekompilacja po
    wymianie płytki?

  • 2. Data: 2016-10-06 10:48:50
    Temat: Re: Upgrade Raspberry Pi -> Raspberry Pi 3
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > nie pociągnie to za sobą jakiś negatywnych skutków w postaci gorszej
    > wydajności albo mniejszej stabilności systemu?

    Jeśli masz Jessie, to będzie działać po przełożeniu do 3.

    > Niby obraz "czystego" systemu jest ten sam dla każdego komputerka. Może
    > jednak coś się dzieje podczas pierwszego uruchomienia? Są dobierane
    > jakieś parametry, charakterystyczne dla konkretnej wersji hardware'u?

    Nie.

    > Mam też w systemie kilka samodzielnie skompilowanych programów i
    > bibliotek (m.in. ffmpeg). Czy wskazana będzie ich rekompilacja po
    > wymianie płytki?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2016-10-06 18:04:15
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    obrażony?
    jak nie to co to za biblioteka rozpoznająca?
    bardzo ciekawe