  • 51. Data: 2002-04-11 12:45:59
    Temat: Re: Usenet w portalu Gazeta.pl
    Od: "Westbam" <w...@n...art.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:0t3cb533d8i4d4en3e8%sal@virgin.gazeta.pl...

    > Znaczy np. adres w3cache'a?
    > Co to zmieni?
    >
    > --
    > Przemyslaw Maciuszko

    Moim zdaniem zmieni bo jak juz napisalem jedynym znanym mi sposobem na
    podrobienie adresu w X-Forwarded-For jest 'majstrowanie' na lokalnych
    interfejsach maszyny z w3cache. Sytuacje gdy adres w X-Forwarded-For bedzie
    z klas prywatnych 192.168.x.x 172.16.x.x czy tez 10.x.x.x to nie ma
    informacji z jakiego adresu zewnetrznego wychodzi ta klasa. Mozna tez na
    takim w3cache utworzyc interfejs z adresem IP nalezacym do zupelnie kogos
    innego a hostom podpietym do tego interfejsu nadac realne adresy IP. Wtedy
    takze adres IP maszyny w3cache pomoglby we wskazaniu winowajcy lub sieci, z
    ktorej pochodzi. A jak wyniklo mi z dotychczasowych testow nie jest mozliwe
    wyslanie newsa z oszukanego adresu IP przez wiecej niz jeden w3cache.
    Przynajmniej w Gazeta.pl. Jezeli komus sie udalo to prosze o info.
    Podsumowujac: ten, kto ma mozliwosc oszukania wpisu w X-Forwarded-For ma tez
    dostep do tego w3cache, z ktorego jest polaczenie. To by bylo takie
    dodatkowe X-Complaints-To.

    --
    pozdr.
    westbam(at)net(dot)art(dot)pl

  • 52. Data: 2002-04-11 12:46:17
    Od: "Jakub K. Boguslaw" <m...@a...pl>

    Westbam <w...@n...art.pl> wrote:
    > Oczywiscie, ze sie udalo bo niby dlaczego mialoby sie nie udac. Moim
    > zdaniem jezeli ktos laczy sie poprzez HTTP, to owszem jego adres
    > powinien ladowac w X-Forwarded-For ale tez adres IP maszyny, z ktorej
    > przychodzi ten naglowek powinien pojawiac sie w N-P-H. Jak wiadomo
    > oszukanie takiego naglowka X-Forwarded-For jest mozliwe glownie osobom
    > majacym dostep administracyjny do serwerow w3cache, z ktorych
    > przychodza. Jak narazie ani serwis news Onetu ani Gazety tak nie
    > robi.

    Ja tamtego posta wyslalem za pomoca telnetu. Dowolny naglowek mozesz
    sobie ustawic w ten sposob i nie potrzebujesz dostepu
    'administracyjnego' czy jakiegokolwiek innego do serwerow w3cache.
    To chyba oczywiste?

    > westbam(at)net(dot)art(dot)pl

    Pozdrawiam,
    Madej
    --
    J...@a...pl | Aster City Cable Sp. z o.o. | Network Administrator
    "God, root, what's the difference?" -- "God is more forgiving"

  • 53. Data: 2002-04-11 12:46:31
    Od: "Jakub K. Boguslaw" <m...@a...pl>

    Przemys?aw Maciuszko <s...@i...pl> wrote:
    > Znaczy np. adres w3cache'a?
    > Co to zmieni?

    Jesli zrobisz mniej wiecej cos takiego:

    To dosyc ciezkie bedzie sie ukryc.

    > Przemyslaw Maciuszko

    Pozdrawiam,
    Madej

  • 54. Data: 2002-04-11 17:44:51
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Jakub K. Boguslaw <m...@a...pl> wrote:
    > Jesli zrobisz mniej wiecej cos takiego:

    No tak. Ale to się kłóci z RFC. Myślałem już o czymś takim, ale tak jak
    pisałem wyżej w przypadku połączenia np. przez w3cache'a mało to daje.
    Szczególnie, gdy jest to jakiś lokalny prywatny w3cache...

    > To dosyc ciezkie bedzie sie ukryc.

    E tam. Ciężko będzie w tym sensie, że wykrycie będzie też zależało od
    administratora w3cache [1]

    [1] To oczywiście dla tych, co chcieliby samemu grzebać w nagłówkach,
    zamiast zgłosić na usenet@

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 55. Data: 2002-04-11 22:04:11
    Od: "Jakub K. Boguslaw" <m...@a...pl>

    Przemys?aw Maciuszko <s...@i...pl> wrote:
    > No tak. Ale to si? k??ci z RFC. My?la?em ju? o czym? takim, ale tak jak
    > pisa?em wy?ej w przypadku po??czenia np. przez w3cache'a ma?o to daje.

    no to posty przychodzace z webnewsa traktuj jako feed i dodaj
    odpowiednie wpisy w 'path' (lub stworz jakis mix
    NNTP-Posting-Host i patha).
    Mozesz tez dodac sobie jakis-tam naglowek zawierajacy informacje
    o w3cache via ktory ruch przeszedl.

    > Szczeg?lnie, gdy jest to jaki? lokalny prywatny w3cache...

    Mnie sie wydaje rozsadne umieszczanie w naglowku takiego postu mozliwie
    wiele informacji o obslugiwanym przez Twoj serwer anonimowym polaczeniu.

    > E tam. Ci??ko b?dzie w tym sensie, ?e wykrycie b?dzie te? zale?a?o od
    > administratora w3cache [1]

    teraz nie jest lepiej: musze wyciagnac od Was adres goscia, a potem i
    tak udac sie do administratorow danej sieci.
    Gdybys jednak umiescil informacje z x-forwarded-for i remote_addr to
    moglbym dzialac sam, nie zabierajac Twoim ludzia czasu.

    > Przemyslaw Maciuszko

    Pozdrawiam,
    Madej
    --
    J...@a...pl

  • 56. Data: 2002-04-11 22:05:19
    Od: Michal Zalewski <l...@e...pl>

    On Thu, 11 Apr 2002, Przemysław Maciuszko wrote:

    > No tak. Ale to się kłóci z RFC. Myślałem już o czymś takim, ale tak jak
    > pisałem wyżej w przypadku połączenia np. przez w3cache'a mało to daje.
    > Szczególnie, gdy jest to jakiś lokalny prywatny w3cache...

    Tak jak pisalem wczesniej. NNTP-Posting-Host - adres, z ktorego czlowiek
    polaczyl sie do interfejsu WWW. X-Forwarded-For - kopia z requestu HTTP,
    ktory przyszedl z sieci. W ten sposob, jesli NNTP-Posting-Host to znane
    proxy, wiemy, ze proxy zoverridowalo X-Forwarded-For: i ze jest tam IP
    zlosliwca. Jesli zas NNTP-Posting-Host nie wyglada na publiczne proxy, to
    bierzemy ten adres i zaczynamy dyspute z administratorem tegoz komputera.

    _
    Michal Zalewski [l...@b...bindview.com] [security]
    [http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
    =-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
    http://lcamtuf.coredump.cx/photo/