  • 1. Data: 2010-09-23 20:28:22
    Temat: Ustalenie adresu IP
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Witam,

    mamy klienta, który wchodzi na stronę, na serwerze A, obrazki na tej
    stronie są linkowane z serwera B. Czy mając dostęp tylko do serwera B
    można w jakiś sposób ustalić IP (lub jakiekolwiek inne dane) klienta?

    --
    kamil d

  • 2. Data: 2010-09-23 23:06:12
    Temat: Re: Ustalenie adresu IP
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Thu, 23 Sep 2010 22:28:22 +0200, kamil d wrote:

> [...]
    > stronie są linkowane z serwera B. Czy mając dostęp tylko do serwera B
    > można w jakiś sposób ustalić IP (lub jakiekolwiek inne dane) klienta?

    Tak. Można. Przeglądarka wykonuje rządanie do serwera A po dokument HTML
    oraz niezależne żądania do serwera B po obrazki. Komunikacja
    przeglądarka<->serwer B jest bezpośrednia.

    A jak odczytać dane? To już zależy od tego, co stoi po stronie serwera B.
    To się bardziej nadaje na server-side.
    Oczywiście wchodzą w grę wszystkie ograniczenia typu klient za natem itp.

    Zbyszek Malec

  • 3. Data: 2010-09-24 11:14:21
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Zbigniew Malec pisze:
    > A jak odczytać dane?

    No i okazuje się, że wystarczy podać obrazek przez php, ze zmiennej
    $_SERVER da się wtedy odczytać dane klienta, na moje potrzeby to w
    zupełności wystarczy.

    --
    kamil d

  • 4. Data: 2010-09-24 13:36:04
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    W dniu 2010-09-24 01:06, Zbigniew Malec pisze:
> [...]
    > To się bardziej nadaje na server-side.
    > Oczywiście wchodzą w grę wszystkie ograniczenia typu klient za natem itp.

    A co do rozwiązań najpewniej (najpopularniej):
    Opcja1: mod_rewrite OBRAZEK > PHP,
    Opcja2: grep obrazek w logach Apache.

    Pozdr,p. http://www.teleit.pl

  • 5. Data: 2010-09-26 07:44:32
    Od: bn <b...@g...com>

    On Sep 24, 1:06 am, Zbigniew Malec <a...@i...invalid> wrote:
    > Tak. Można. Przeglądarka wykonuje rządanie do serwera A po dokument HTML

    O Boże! rządanie. Co za inwalidzi umyslowi.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-09-26 20:58:53
    Temat: Re: Ustalenie adresu IP (was: Ustalenie adresu IP)[OT]
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Sun, 26 Sep 2010 00:44:32 -0700 (PDT), bn wrote:

    > O Boże! rządanie. Co za inwalidzi umyslowi.

    Wydaje mi się, że trochę przesadzasz. Nie sądzisz?

    Zbyszek Malec

  • 7. Data: 2010-09-27 05:38:18
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Malec" <a...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że trochę przesadzasz. Nie sądzisz?

    Chyba nie. Błędy ortograficzne są wyrazem niechlujstwa umysłowego.

  • 8. Data: 2010-09-27 10:59:07
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Mon, 27 Sep 2010 07:38:18 +0200, William Bonawentura wrote:

    > Użytkownik "Zbigniew Malec" <a...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Chyba nie. Błędy ortograficzne są wyrazem niechlujstwa umysłowego.

    Mieszanie pojęć tym bardziej.

    --
    Troskliwy Miś

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 9. Data: 2010-09-27 16:46:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbigniew Malec" 1nji5b7gfkgfb.1aehr47646itf$....@4...net

    > Wydaje mi się, że trochę przesadzasz. Nie sądzisz?

    Moim zdaniem inwalidztwo ;) -- raz 'rz' a raz 'ż',
    czyli brak spójności/jednoznaczności. :)
    (albo raczej literówka -- może jakiś automag ,,naprawił'')

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-09-27 16:51:46
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Mon, 27 Sep 2010 18:46:35 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Zbigniew Malec" 1nji5b7gfkgfb.1aehr47646itf$....@4...net

    > Moim zdaniem inwalidztwo ;) -- raz 'rz' a raz 'ż',
    > czyli brak spójności/jednoznaczności. :)
    > (albo raczej literówka -- może jakiś automag ,,naprawił'')

    Albo klasyczny i częsty błąd, wynikający z szybkiego skojarzenia z
    "rządem", czy to znaczeniowo czy też ze względu na podobieństwo brzmienia.
    Sam takowe miewam, na poziomie znaczeniowym zdaje się nawet mieć pewien
    sens - rząd rządzi ale i żąda, w końcu to rząd i żądać może.

    --
    Troskliwy Miś

    Sieeeaaaaaaaaaaa!