  • Data: 2014-09-27 14:24:28
    Temat: Usuwanie szumu w czasie rzeczywistym
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Takie "proste" zagadnienie:

    Mam radiotelefon, cb albo zwykle radio. Oczywiście szumią.

    Mam też XXI wiek i procesory z kilkoma mipsami za kilka zł.

    Pytanie: czy obecnie stosuje się algorytmy cyfrowe do odszumiania
    dzwięku w czasie rzeczywistym w co lepszych radiach? Nie chodzi o
    blokowanie szumu - to potrafi byle CB radio. Chodzi o wydobycie istotnej
    informacji z szumu, polepszenie S/N.

    Powiedzmy że latency mam w nosie, może opóźniać dzwięk nawet o sekundę.

    Google pokazuje masę koncepcji, od usredniania po odszumianie falkami.
    Ale może istnieje *specyficzny* algorytm radzący sobie lepiej z szumem
    radiowym z którego należy wydobyc mowę? Ktoś może mnie nakierować na
    wlaściwe slowa kluczowe?