  • 11. Data: 2004-02-20 23:01:30
    Temat: Re: VAT na Internet
    Od: tommy <T...@p...poznan.pl>

    2004-02-20 21:15, Darek napisał :
    > http://dziennik.pap.com.pl/index.html?dzial=INT
    > czyzby ktos w koncu pomyslal ?

    Bzdura. Co znaczy zwolnienie zapytajcie np. Uczelnie i Szkoly, ktorych
    zakupy komputerow od 01.01.2004 do 30.04.2004 zwolniono z VAT.

    Zwolnienie i 0% dla posla to to samo - nie ma VAT-u.
    Dla sprzedajacych i kupujacych ma natomiast skutek taki, ze
    jest drozej niz 22%VAT - szczegoly wyjasni kazdy srednio
    zaawansowany wlasciciel dowolnego geszeftu - platnika VAT.

    tommy

  • 12. Data: 2004-02-21 00:00:47
    Od: "Marcin B." <c...@w...pl>

    Witam

    Ta ustawa byla chyba oplacona przez TP SA, promuje duze firmy zajmujace sie
    nie tylko internetem, natomiast dla firm sprzedajacych tylko uslugi
    internetowe jest to podwyzka kosztow o 22%.

    Pozdrawiam
    Marcin B.

  • 13. Data: 2004-02-21 02:48:41
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> wrote:
    > Gdyby byla moderacja najprawdopodobniej moglbys wypowiedziec sie
    > w tym watku dopiero okolo poniedzialku.

    E tam.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 14. Data: 2004-02-21 06:36:27
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 20 luty 2004 roku,
    kiedy to f...@i...pl posłał(a) w świat wiadomość
    <P...@i...pl>

    > http://info.onet.pl/874167,11,item.html
    > "Posłowie postanowili także zwolnić z VAT-u dostęp do Internetu."
    > Czy Onet sie "pomylil", czy tez bedziemy mieli 0% ?

    To Sejm się "pomylił".
    Spokojnie, Senat "naprawi" błąd.

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1924632.ht
    ml
    "Minister finansów Andrzej Raczko był wyraźnie zaskoczony i zdenerwowany.
    Nie chciał odpowiedzieć na pytanie czy wiedział jak zagłosuje SLD. -
    Będziemy poprawiać ustawę w Senacie".

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 15. Data: 2004-02-21 09:31:42
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Sat, 21 Feb 2004 01:00:47 +0100 I had a dream that Marcin B.
    <c...@w...pl> wrote:
    > Ta ustawa byla chyba oplacona przez TP SA, promuje duze firmy zajmujace sie
    > nie tylko internetem, natomiast dla firm sprzedajacych tylko uslugi
    > internetowe jest to podwyzka kosztow o 22%.

    A może weź kalkulator i policz, zamiast gadaj głodne kawałki?
    Może wyjaśnij jakoś tą liczbę z księżyca - 22?

  • 16. Data: 2004-02-21 10:28:54
    Od: f...@i...pl

    On Fri, 20 Feb 2004, Jakub "Venom" Żukowski wrote:
    > Witam,
    > nie moze byc 0% VATu gdyz w UE jest tylko jeden podatek VAT taki jak na
    > wszystkie inne produkty czyli: aby na internet byl 0% to i np na lodowke,
    > samochod, komputer, ceresit itp tez musial by byc 0% podatek.

    Taaaak ???? A podaj moze zrodlo takiej informacji.
    Ja wiem ze istnieja przynajmniej dwie stawki:
    t.zw. podstawowa i ulgowa

    Wojtek

  • 17. Data: 2004-02-21 10:30:48
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A może weź kalkulator i policz, zamiast gadaj głodne kawałki?
    > Może wyjaśnij jakoś tą liczbę z księżyca - 22?

    Kupujesz router z 22% VAT. Ale klientowi wystawiasz za internet fakture
    zwolniona, czyli bez VAT. Nie masz VAT, wiec nie masz zwrotu VAT.
    Dlatego dla ciebie router podrozal faktycznie o 22% ;-)))))))))))
    Czyli koszt routera trzeba wrzucic w koszty klientowi. Dlatego trzeba mu
    podniesc cene ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 18. Data: 2004-02-21 10:52:28
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    f...@i...pl wrote:

    > Ostatnie zdanie z:
    > http://info.onet.pl/874167,11,item.html
    >
    > "Posłowie postanowili także zwolnić z VAT-u dostęp do Internetu."
    >
    > Czy Onet sie "pomylil", czy tez bedziemy mieli 0% ?

    No way. Chcieliśmy Unii to mamy - 22% i nie ma zmiłuj się - takie są
    zapisy negocjacji i traktatu akcesyjnego.

    --
    Michał

  • 19. Data: 2004-02-21 10:59:12
    Od: R <r...@k...chip.pl>

    On Sat, 21 Feb 2004 11:52:28 +0100, M. Tankard wrote:

    > No way. Chcieliśmy Unii to mamy - 22% i nie ma zmiłuj się - takie są
    > zapisy negocjacji i traktatu akcesyjnego.

    1. Nie 22% tylko stawka podstawowa, to ze mamy akurat 22% to nasza wina -
    jest to jedna z wyzszych stawek w Europie.
    2. Rzad gdyby chcial moglby ustalic stawke preferencyjna i byloby mniej. A
    to ze nie chce, to nie wina Unii.

    --
    Have you ever had a dream you were so sure it | Marcin 'R' Wićko
    was real? What if you were unable to wake from | marcin.wicko(at)softword.pl

  • 20. Data: 2004-02-21 11:44:14
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

> [...]
    > Dlatego dla ciebie router podrozal faktycznie o 22% ;-)))))))))))
    > Czyli koszt routera trzeba wrzucic w koszty klientowi. Dlatego trzeba mu

    i tak i nie, z tego co mi świta wtedy całą kwotę brutto będziesz mógł
    wliczyć w koszty uzyskania przychodu, ale wtedy zyskasz 19% z tych 22%.
    Tak więc moze nie 22 a 18%.

    Marcin