  • 1. Data: 2005-05-11 15:37:23
    Temat: Vectranet - transfery na papierze a transfery rzeczywiste
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Chcialbym podzielic sie spostrzezeniami dotyczacymi dzialania pewnego
    providera (VectraNET http://vectranet.pl).

    Zamowilem sobie u nich usluge dostepu do Internetu przez siec kablowa - na
    fakturze stoi *do 256kbps*, a tymczasem transfery (przy maksymalnym
    dociazeniu lacza wszystkim czym sie da) wygladaja tak, jak na ponizszych
    obrazkach (gorna granica - 32kB/s <=> 256kbps):
    http://www.elb.vectranet.pl/~aknot/transfer_sredni.j
    pg
    http://www.elb.vectranet.pl/~aknot/transfer_chwilowy
    .jpg

    Czy ktos z Szanownych Grupowiczow mial do czynienia z tym providerem i czy
    u nich takie historie sa normalne?
    Jezeli tak - jak pozbyc sie umowy (podpisana dwuletnia "lojalka" z karami
    umownymi)?

    Dzieki za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2005-05-11 17:33:59
    Od: Szymon Komendera <b...@s...nie?>

    aknoT napisał(a):
> [...]
    > providera (VectraNET http://vectranet.pl).
    >
    > Zamowilem sobie u nich usluge dostepu do Internetu przez siec kablowa - na

    Więc masz łącze zgodne z umową. Twój transfer mieści się w przedziale od
    1 do 256kb/s.

    --
    shive
    linux registered user #380682

  • 3. Data: 2005-05-11 18:07:50
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    [ciach]

    > Więc masz łącze zgodne z umową. Twój transfer mieści się w przedziale od
    > 1 do 256kb/s.

    No wiem (chociaz w wypowiedzi mojego przedmowcy wyczuwam cien sarkazmu), ze
    sie troche "wpakowalem" i bije sie w piersi, pluje sobie w brode, posypuje
    sie popiolem (niepotrzebne skreslic), ale szukam jakiegos sposobu na
    wybrniecie z tej sytuacji.

    BTW testy na numion.com i continuum.com.pl daja mi do zrozumienia, ze ktos
    rozmyslnie zalozyl shaper o podejrzanie okraglym limicie, powyzej ktorego
    ruch jest dlawiony.

    Wyniki testow ponizej (przepraszam za niewydarzone rozszerzenia pisane
    kapitalikami - dzialam w afekcie):
    http://www.elb.vectranet.pl/~aknot/test_continuum.JP
    http://www.elb.vectranet.pl/~aknot/test_numion.JPG

    Bede zobowiazany za jakies konstruktywne uwagi i pragne wszystkich
    przestrzec przed umowa ze wspomnianym przeze mnie providerem.

    Chyba kupimy jakiegos framerelaya lub szybki dsl "na spole", a wtedy
    dlawieniem ruchu to ja juz sie bede zajmowal. Albo tez wroce do walki z
    limitami/fup w neostradzie.

  • 4. Data: 2005-05-11 18:31:09
    Od: Szymon Komendera <b...@s...nie?>

> [...]
    > rozmyslnie zalozyl shaper o podejrzanie okraglym limicie, powyzej ktorego

    Do testów przepustowości wybrałeś nieodpowiedni serwis. Test prędkości
    stron na numion.com na pewno nie pokaże Ci przepustowości Twojego łącza,
    znajdź lepiej szybki serwer i pobierz coś:

    http://noc.gts.pl

  • 5. Data: 2005-05-11 18:45:29
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    [ciach]

> [...]
    > stron na numion.com na pewno nie pokaże Ci przepustowości Twojego łącza,
    > znajdź lepiej szybki serwer i pobierz coś:

    Bylem juz, testowalem, ponadto wprzeglem w testy (http, ftp, sftp, smtp,
    pop i inne) moj firmowy serwerek na 1Mbps Polpaku - rezultaty porownywalne.

    W przypadku pobierania pliku przy pomocy przegladarki (lub wgetem) udalo mi
    sie osiagnac max. 20 kB/s, a i to przy uwzglednieniu cachowania przez
    przegladarke...

    Teraz z http://noc.gts.pl 50mb plik ciagne z transferem (wg. windowsianego
    firefoksa 19.8 kB/s z wyrazna tendencja spadkowa) - dla porownania, w
    robocie z wyzej wspomnianego polpaku (bez shapera dla mnie, przy wlaczonym
    www, smtp, pop3, dwoch userach na ssh, jednym na vnc i kilkudziesieciu
    userach ogladajacych www via proxy) transfery z ippartners siegaja
    spokojnie 115kB/s

    Jakos ciagle czuje sie nabity w butelke i przestrzegam innych

  • 6. Data: 2005-05-11 18:56:41
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    aknoT pisze:

> [...]
    >
    > W przypadku pobierania pliku przy pomocy przegladarki (lub wgetem) udalo
    > mi sie osiagnac max. 20 kB/s, a i to przy uwzglednieniu cachowania przez

    Dla porównania:

    20:58:34 (126.61 KB/s) - `1mb.gts' saved [1024001/1024001]

    Mój domowy DSL 1000, przycięty o kilka % żeby zachować niskie pingi.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 7. Data: 2005-05-11 19:15:14
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    [ciach]

    > Dla porównania:
    >
    > 20:58:34 (126.61 KB/s) - `1mb.gts' saved [1024001/1024001]
    >
    > Mój domowy DSL 1000, przycięty o kilka % żeby zachować niskie pingi.

    No coz, wpadam w kompleksy i palam zazdroscia zmieniajac kolor swojej
    fizjonomii na buraczany - jutro na biureczku w biurze obslugi klienta
    skarga/reklamacja w papierowej (brr) formie i poczatek batalii z tym ISP (a
    moze raczej ISB - od... Blocker)

    Zachecam wszystkich uzytkownikow VectraNET-u do przetestowania, za co
    placa.

    A jezeli takowi tu przemkna, prosze o komentarze.

  • 8. Data: 2005-05-11 19:16:05
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    aknoT pisze:

> [...]
    > placa.
    >
    > A jezeli takowi tu przemkna, prosze o komentarze.

    A tak w ogóle, to którą Ty masz opcję? eV_mini czy eV_dom? Swoją drogą fajne
    nazwy. ;-)

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 9. Data: 2005-05-11 19:27:02
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    [ciach]

    > A tak w ogóle, to którą Ty masz opcję? eV_mini czy eV_dom? Swoją drogą fajne
    > nazwy. ;-)

    eV_dom oczywiscie (wlasnie wymachuje nerwowo umowa i faktura), inaczej
    siedzialbym cicho :)

  • 10. Data: 2005-05-11 20:13:50
    Od: kamil kapturkiewicz <h...@S...wp.pl>

    aknoT wrote:

> [...]
    > fizjonomii na buraczany - jutro na biureczku w biurze obslugi klienta
    > skarga/reklamacja w papierowej (brr) formie i poczatek batalii z tym ISP (a

    oj tak naprawde to vectranet nic ci nie gwarantuje. w umowie masz jasno
    napisane ze transfer do 256Kbit. ciezko bedzie rozmowa z isp ;]

    pozdro.