  • 1. Data: 2010-05-14 17:52:38
    Temat: Viasat
    Od: Brooks <d...@g...com>

    W Polsce 4 kanałyViasatu mają dystrybutora Viasat World, a dystrybucja
    możliwa jest dla sieci kablowych (minimum 100 gniazd). Jest to poza
    zasięgiem osób indywidualnych. Pamiętać należy, że zorganizowanie
    telewizji kablowej to wielkie przedsięwzięcie. Ponieważ posiadam już
    talerz tv-sat na dachu i brak możliwości dociągnięcia kabla np.
    Internetu z opcją Viasat w Telewizji IP, zastanawiam się, nad
    pozyskaniem kanałów u naszych sąsiadów. Przekaz z Syriusza posiada
    polską wersję językową. Chciałbym aby ktoś posiadający doświadczenia
    podzielił się nimi na grupie dyskusyjnej.

    Kilka faktów:
    1. kanał TV 1000 (z rodziny viasat) będący w ofercie Cyfrowego
    Polsatu zostało zastąpione kanałem Filmbox. Praktycznie brak
    wszystkich 4 kanałów w polskiej ofercie platform DTH.

    2. Odbiór kanałów poza terytorium wskazanym przez licencję jest
    przestępstwem w tym przypadku o niskiej szkodliwości społecznej.
    Należy bowiem pamiętać, że płaci się 10 -15 eurocentów miesięcznie od
    gniazdka. W Polsce przelewa się te pieniądze zagranicę. Opłacając
    abonament np. na Litwie finalnie płaci się porównywalną stawkę za
    gniazdko skandynawom. Kto więc traci na tym w Polsce? No właśnie ktoś
    nam wytłumaczy kogo ewentualnie portfel uszczupla opłacanie np.
    estońskiej wersji Viasat przez widza w Polsce?

    4. Karta NDS Videoguard sparowana jest z dekoderem - co utrudnia
    nielegalny odbiór. Na przykładzie Cyfrowego Polsatu stary dekoder
    można albo oddać do dystrybutora albo na elektrozłom. Może
    przysposobić do odbioru FTA? Bo już np. Skybox można nadal używać z
    niekatywną kartą do odbioru kanałów FTV np. Five albo Viva z pozycji
    28E.

    3. Nie znalazłem ogłoszeń o dystrybucji kart i dekoderów np. z
    Ukrainy a patrząc na ceny jestem przekonany, że byliby chętni.
    Podobnie jak są chętni na MTV Unlimited.