  • 1. Data: 2007-10-18 22:14:44
    Temat: WIX/PL-IX
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam,

    rozważam możliwość (mam możliwość mieć warunki techniczne) wpięcia się
    do któregoś z węzłów WIX lub PL-IX

    który wybrać?

    statystyki ruchu w PL-IXie są ok 10 razy większe niż w WIXie.
    Ale nie wiem czy to o czymś świadczy ?

    Czy wpinając się do któregoś z węzłów będę mieć bezpośredni dostęp do
    całych sieci operatorów, którzy są tam wpięci (myślę o dużych typu: GTS,
    Exatel, TKT, Netia, ATMAN)?

    o ile na stronie PL-IXa jest cena 350 zł /miesiac to na stronie WIXa nie
    ma miesięcznych opłat. Jest za darmo ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2007-10-18 22:54:26
    Temat: Re: WIX/PL-IX
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 19 Oct 2007 00:14:44 +0200 I had a dream that crazy bejbi <t...@n...ma>
    wrote:
    >Czy wpinając się do któregoś z węzłów będę mieć bezpośredni dostęp do
    >całych sieci operatorów, którzy są tam wpięci (myślę o dużych typu: GTS,
    >Exatel, TKT, Netia, ATMAN)?

    Netia i GTS mają swoją politykę peeringową, czyli nie peerują się z byle kim.
    Całą resztę możesz dostać.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 3. Data: 2007-10-19 03:31:18
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > rozważam możliwość (mam możliwość mieć warunki techniczne) wpięcia się do
    > któregoś z węzłów WIX lub PL-IX
    >
    > który wybrać?

    oba ?
    Zasadniczo wszystko co jest w WIX będziesz miał w PL-IX, ale via dodatkowy
    AS.
    No a większość ruchu i tak jest w PL-IX, bo jest bardziej wydajny i firmy
    wolą tamtendy
    ruch przerzucać. A w WIX jest osobno np Atman, jest Polkomtel, Era -
    niewiele ruchu, ale
    jak masz APNa to przydatne.

    > statystyki ruchu w PL-IXie są ok 10 razy większe niż w WIXie.
    > Ale nie wiem czy to o czymś świadczy ?

    j.w., bardziej wydajny węzeł. No i jest routeserver który znacznie upraszcza
    konfiguracje.

    > Czy wpinając się do któregoś z węzłów będę mieć bezpośredni dostęp do
    > całych sieci operatorów, którzy są tam wpięci (myślę o dużych typu: GTS,
    > Exatel, TKT, Netia, ATMAN)?

    tak jak już napisano, wszystko poza GTS i Netią, ale możesz ich mieć via
    PL-IX/ACX (2-3 dodatkowych ASów po drodze).

    > o ile na stronie PL-IXa jest cena 350 zł /miesiac to na stronie WIXa nie
    > ma miesięcznych opłat. Jest za darmo ?

    wix jest - hmm, bez opłat miesięcznych dla podłączonych (ktoś za prąd musi
    płacić w końcu)
    PL-IX - jest opłata miesięczna, ale chyba do przeżycia nie ?

    Marcin

  • 4. Data: 2007-10-19 11:46:54
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Marcin Kuczera pisze:

    > oba ?
    > Zasadniczo wszystko co jest w WIX będziesz miał w PL-IX, ale via dodatkowy
    > AS.
    Dokładnie to peeringujesz się z jednym AS i masz wszystkie i tego "tranzytowego"
    AS'a nie widać (nie to co w AC-X). AFAIK w WIX'ie z każdym musisz osobno
    zestawić sesję.

    [..]

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 + ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 5. Data: 2007-10-19 11:57:28
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Przemysław Gubernat <r...@w...r3pc10.pl.na.newsach> wrote:
    > Dokładnie to peeringujesz się z jednym AS i masz wszystkie i tego "tranzytowego"
    > AS'a nie widać (nie to co w AC-X). AFAIK w WIX'ie z każdym musisz osobno
    > zestawić sesję.

    W AC-X jest możliwość zestawienia peeringu w L2, więc wtedy raczej ASa
    też nie widać.

    --
    ŁT

  • 6. Data: 2007-10-19 12:21:47
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > W AC-X jest możliwość zestawienia peeringu w L2, więc wtedy raczej ASa
    > też nie widać.

    a nie nie nie, nie o to chodzi, chodzi o route server.
    Łącze się owszem z obcym ASem, ale jego w ścieżce nie widać.

    Zaleta: - uczestnicy węzła widzą mnie krótszą trasą i moga wybrać PL-IXa
    żeby do mnie pchać
    ruch - na czym mi zależy.

    Marcin

  • 7. Data: 2007-10-19 13:42:28
    Od: wer <b...@n...pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):

> [...]
    > Łącze się owszem z obcym ASem, ale jego w ścieżce nie widać.
    >
    > Zaleta: - uczestnicy węzła widzą mnie krótszą trasą i moga wybrać PL-IXa

    Możesz dodać na innych trasach prependy.

    wer