  • 31. Data: 2017-06-08 01:39:07
    Temat: Re: Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
    news:593870d5$0$15196$65785112@news.neostrada.pl...

    > Daję Ci dobry przykład bo widać że czegoś wstydzisz i ukrywasz pod
    > procentami :-)

    Ukrywam? Fakt.
    Ale dlaczego sugerujesz że się czego wstydzę? :-)

    > Zarobki mają być NETTO

    Mnie interesują brutto.

    > Praca po opodatkowaniu i towar po opodatkowaniu.
    >
    > LOGIKA HELLLLOOOOO :-)

    To nie jest pytanie z logiki ani matematyki.

  • 32. Data: 2017-06-08 01:40:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Tez nie kumam. Ale słowo "polaczek" wskazuje na pewne kompleksy :)

    :-))

  • 33. Data: 2017-06-08 07:31:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-06-08 o 01:39, Pszemol pisze:
    > Ale dlaczego sugerujesz że się czego wstydzę? :-)

    Bo ukrywasz zadając takie pytanie na grupie :-)

    LOGIKA

    > To nie jest pytanie z logiki ani matematyki.

    Widzisz do czego doprowadziła współczesna myśl gospodarcza bez LOGIKI? :-)

  • 34. Data: 2017-06-08 09:41:56
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 6 Jun 2017 19:36:43 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Czy chcielibyście się podzielić danymi na ten temat?
    >
    > Podzielcie sumę aktualnej wartości wszystkich aut w rodzinie
    > do kwoty rocznych dochodów brutto w tej rodzinie
    > i podajcie procent... bez niepotrzebnych szczegółów :-)

    Około 20-25%

    --
    Yakhub

  • 35. Data: 2017-06-08 09:43:39
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.06.2017 o 02:36, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Mi wychodzi tak na oko ~~ 5% dla trzech samochodów :-))
    > Z tym że ostatnio dokupiony Passat deczko zaniża średnią ;-)

    Ale o czym to będzie świadczyć?
    O wysokości podatków (bo brutto)?
    Ja jak posprzedaję niepotrzebne to zostanę z samochodami o wartości ok.
    100% moich rocznych dochodów. Tylko o czym to świadczy? Koszt utrzymania
    tych dwóch samochodów razem z paliwem to będzie pewnie kilkanaście
    procent dochodu. Tylko znowu co to zmienia?
    Zarabiając 20.000 rocznie możesz kupić auto za 20% dochodu, możesz też
    zarabiać 200.000zł i kupić auto za 180.000zł - w końcu za pozostałe
    20.000 też można przeżyć ;), a można też kupić auto za 300.000zł, bo
    rozłożone na 3 lata będzie kosztować tylko 50% dochodu.

    Łukasz

  • 36. Data: 2017-06-08 14:25:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

    > Bo ukrywasz zadając takie pytanie na grupie :-)
    >
    > LOGIKA

    Zawiodła Cię na manowce.
    Ukrywam aby mnie nikt nie okradł ;-)

    I nie oczekuję od nikogo aby ujawniał zarobki.
    Zauważ, że pytam tylko o procent a nie o wartość aut czy zarobki.

  • 37. Data: 2017-06-08 14:28:11
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 09:43:42 UTC+2 użytkownik ddddddddddddd napisał:

    > Ale o czym to będzie świadczyć?
    > O wysokości podatków (bo brutto)?

    Sądzę że Pszemolowi potrzebna jest informacja na ile Ludkowie z tej grupy maja auta
    wypaśne a na ile dupowozy.

    Takie porównanie do zagramanicy.

> [...]
    > 20.000 też można przeżyć ;), a można też kupić auto za 300.000zł, bo
    > rozłożone na 3 lata będzie kosztować tylko 50% dochodu.

    To skalowanie jest oczywiste ale pewnie założenie jest takie ze tu na grupie nie
    stykaja sie krezusi z włascicielami tico.
    Mamy jakiś taki średni poziom, i tak pewnie rozwarstwiony bo jak czytam niektórzy
    maja auta za 5kpln a inni za 150kpln.

    Pytanie z Pszemolowego na nasze powinno brzmieć: Jak drogie auta w stosunku do
    dochodów posiadacie?

  • 38. Data: 2017-06-08 14:29:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ddddddddddddd" <d...@f...pl> wrote in message
    > Ale o czym to będzie świadczyć?
    > O wysokości podatków (bo brutto)?
    > Ja jak posprzedaję niepotrzebne to zostanę z samochodami o wartości ok.
    > 100% moich rocznych dochodów. Tylko o czym to świadczy?

    No świadczy o Twojej dużej miłości do samochodów... :-)

    > Koszt utrzymania tych dwóch samochodów razem z paliwem to będzie pewnie
    > kilkanaście procent dochodu. Tylko znowu co to zmienia?

    Nic nie zmienia, i nie interesuje mnie koszt utrzymania.
    Nie pytam o to.

> [...]
    > też można przeżyć ;), a można też kupić auto za 300.000zł, bo rozłożone na
    > 3 lata będzie kosztować tylko 50% dochodu.

    Jak kupisz auto za 300 kafli to masz do obliczeń wartość jego
    wstawić w całości, a nie rozłożoną na 3 lata. Skąd to wziąłeś?
    Nie pytam o wysokość Twojego zadłużenia, pytam o stosunek
    wartości Twoich samochodów w stosunku do Twoich zarobków.
    Czemu niepotrzebnie komplikujesz temat? :-)

  • 39. Data: 2017-06-08 14:29:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Yakhub" <a...@a...aa> wrote in message

    > Około 20-25%

    Dzięki.

  • 40. Data: 2017-06-08 14:42:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Sądzę że Pszemolowi potrzebna jest informacja na ile
    > Ludkowie z tej grupy maja auta wypaśne a na ile dupowozy.

    O, to, to to.

    > Takie porównanie do zagramanicy.

    To, to to...

> [...]
    > Mamy jakiś taki średni poziom, i tak pewnie rozwarstwiony bo jak czytam
    > niektórzy maja auta za 5kpln a inni za 150kpln.

    Temat jest interesujący zarówno z punktu widzenia
    krezusa jak i z punktu widzenia właściciela Tico.
    Możesz mieć oszczędnego krezusa który jeździ autami za 1% swoich rocznych
    dochodów a możesz mieć nieoszczędnego emeryta kupującego Tico na kredyt za 2
    letnią emeryturę.

    W moim pytaniu chodzi mi tylko o psychikę człowieka: "jak drogi samochód
    kupuję dla siebie". I celowo w pytaniu odfiltrowuję zarobki, bo dla kogoś
    kto zarabia 30 kafli miesięcznie zakup jakiegoś mercedesa klasy C będzie
    zakupem oszczędnym a gdyby poszalał to kupiłby klasę E a dla kogoś kto
    zarabia 3 kafle na miesiąc zakup 10 legniego Golfa czy Yarisa jest zakupem
    oszczędnym a poszalałby gdyby kupił mercedesa klasy C. Nie pytam o zarobki!
    Czy teraz jasne?

    > Pytanie z Pszemolowego na nasze powinno brzmieć: Jak drogie auta w
    > stosunku do dochodów posiadacie?

    No ale to byłoby bardzo nieprecyzyjne i mogłoby sugerować że pytam o
    dochody.