  • 11. Data: 2014-11-14 12:17:50
    Temat: Re: Wciśnięty pedał hamulca
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 14 Nov 2014 09:22:23 +0100, P.B. napisał(a):

    > Inna sprawa to automaty: tam wręcz nie zalecane jest przełączanie co
    > chwilę miedzy D a P, a na D jak nie naciśniesz hamulca, to auto jedzie.

    Dlatego, między innymi, wynaleziono hamulec ręczny.

    --
    Grzegorz Tomczyk

  • 12. Data: 2014-11-14 12:21:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Grzegorz Tomczyk wrote:

    > Dlatego, między innymi, wynaleziono hamulec ręczny.

    ciągnie ręcznego pod każdymi swiatłami? bez sensu

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2014-11-14 12:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > ciągnie ręcznego pod każdymi swiatłami? bez sensu

    Tylko tam, gdzie autko się stacza...

  • 14. Data: 2014-11-14 13:08:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-14 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Tylko tam, gdzie autko się stacza...

    Czyli wszędzie - przecież nie chodzi, aby być czujny jak pies podwójny i
    reagować na minimalne staczanie, tylko o niedopuszczanie do
    potencjalnego stoczenia się.

    Każdy robi jak mu wygodniej, jeden ma nawyk zaciągania ręcznego przy
    każdym stanięciu, drugi trzymania hamulca. Nie trzeba chyba wielkiej
    inteligencji, aby się domyślić co jest wygodniejsze.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2014-11-14 13:14:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

    > Wczoraj wieczorem dość sporo musiałem pojeździć po centrum Warszawy.
    > Sporo było stania na kolejnych światłach. I tak się zastanawiam czemu
    > większość kierowców stojąc na światłach ma wciśnięty pedał hamulca co
    > widać po światłach z tyłu.

    Aby szybciej ruszyć - stoją na biegu z włączonym sprzęgłem i hamulcem. IMO
    bardzo dobrze (tak wiem, niektórzy twierdzą że sprzęgło się od tego psuje).
    Znacznie mniej mi przeszkadzają świecące się cudze żarówki niż jak ten ktos
    po zapaleniu zielonego miałby dopiero szukać grze jest ręczny i jedynka.

    > I tak często wszyscy przed światłami. Wygląda
    > to tak że dojazd do świateł, hamowanie i pozostanie z wciśniętym
    > hamulcem do chwili ruszenia po zmianie świateł. I to na równej,
    > poziomej jezdni. Jak świateł nie ma a tylko np. wyjazd z
    > podporządkowanej to hamulca nie trzyma prawie nikt. Ciekawe skąd taki
    > nawyk u wielu siedzących za kółkiem.

    Tego nie zauważyłem, ale u nas praktycznie nie ma różnych dróg.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2014-11-14 13:22:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Nov 2014 13:14:17 +0100, Ergie napisał(a):

    > Aby szybciej ruszyć - stoją na biegu z włączonym sprzęgłem i hamulcem. IMO
    > bardzo dobrze (tak wiem, niektórzy twierdzą że sprzęgło się od tego psuje).

    Ja twierdze, ze w miastach majacych wiecej niz jedno skrzyzowanie ze
    swiatlami takie nawyki przyprawiaja o zakwasy. Mnie szkoda sil. Jak jade
    manualem, stoje na hamulcu i luzie, czasami na recznym. Jak automatem,
    wiadomo, na hamulcu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 17. Data: 2014-11-14 13:52:56
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    No to proponuje za kazdym razem w korku, kiedy przesuwasz sie o 2-3m do
    przodu, zaciagaj reczny, zrzucaj z biegu.
    Po 30 takim postoju odechce sie Tobie zaciagania recznego..
    Dla mnie szybko i skutecznie stac na stopie, a ze komus to przeszkadza?
    Jego problem.

  • 18. Data: 2014-11-14 14:05:46
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 14 listopada 2014 13:14:19 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Aby szybciej ruszyc - stoja na biegu z wlączonym sprzeglem i hamulcem. IMO
    > bardzo dobrze (tak wiem, niektorzy twierdza ze sprzeglo sie od tego psuje).

    No wlasnie tez tak robie i nijak nie moge zrozumiec, co niby mialoby
    sie zepsuc?

    > Znacznie mniej mi przeszkadzaja swiecace sie cudze zarowki niz jak ten ktos
    > po zapaleniu zielonego mialby dopiero szukac grze jest reczny i jedynka.

    Dokladnie, jak stoje pierwszy to czesto zdarza mi sie po zmienie swiatel
    odjechac od nastepnego po mnie samochodu nawet na 200 metrow i to
    jadac zupelnie przepisowo :)

    Pozdrawiam
    MK

  • 19. Data: 2014-11-14 14:08:11
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > ten ktos po zapaleniu zielonego miałby dopiero szukać grze jest ręczny i

    Ruszę z recznego tak samo szybko, a gdy stoisz drug i dalej to juz jest bez
    znaczenia.

  • 20. Data: 2014-11-14 14:10:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-14 14:08, Czesław Wiśniak pisze:
    > Ruszę z recznego tak samo szybko

    Ale namachasz się więcej.

    --
    Liwiusz