  • 11. Data: 2011-04-11 16:07:22
    Temat: Re: Weekend na Ukrainie
    Od: Bucz <a...@a...pl>

    chriso pisze:

> [...]
    >
    > Być może moim "problemem" były blachy wrocławskie, lokalnych pewnie się
    > tak nie czepiają
    >
    > Później przy wyjeździe ze Lwowa skręciłem w ulicę, a za rogiem stał
    > milicjant i mnie zhaltował. Okazało się że pod znakiem skrętu napisane
    > było cyrylicą że to tylko dla taksówek, czy coś w tym stylu.
    > Pomógł patent przećwiczony na czeskiej milicji, tj w portfelu tylko
    > drobne a grube w kieszeni. Bez żenady łapa zanurkowała i wyciągnęła 30 hr.
    >
    > Na granicy z powrotem 6h czekania, obyło się już bez przygód, 30km za
    > granicą trzepanie przez naszych w poszukiwaniu papierosów.

    ogolnie potwierdzam wszystko - normalka
    upowaznienie notarialne przetlumaczone czy tez nie nie ma roznicy - i
    tak zawsze bedzie z nim jakis problem - to zle napisane albo bedzie
    brakowalo czegos w tresci

    najwieksza nerwowka na granicy - czepiaja sie o wszystko
    to zle wypelnione, to karteczki ci brakuje to brak pieczotki
    to antena CB im nie pasuje albo zdjecie w paszporcie za stare
    najlepiej jechac z kims kto wczesniej przekraczal juz granice ukrainy
    samochodem i wie o co chodzi
    "milicja" w dosłownie kazdej jednej wiosce mierzaca ci predkosc metoda
    "na oko"
    w zabudowanym nie przekraczaj 50km/h a jak cie zatrzymaja to ze stoickim
    spokojem normalnie gadaj z nimi po polsku - po 20min zazwyczaj daja
    sobei siana a jak ci sie spieszy to 10-20hrywien zawsze rozwiazuje problem

    we miastach uwazaj - zakazy wiszą czasami 5m nad drogą - na lince miedzy
    budynkami - najlepiej wiechac do miasta i na pierwszym strzezonym
    parkingu zostawic auto (10hrywniakow)

    teraz troche humorystycznie - ale ponoc dziala:
    znajomy poleca metode na "filmowca" jak cie bedą zatrzymywac pasażer
    wyjmuje kamere i zaczyna wszystko perfidnie krecic - jak zacznie sie
    pytac co to to mowisz ze film o ukrainie filmujesz i zazwyczaj od razu
    dają sobie siana i kaza jechac dalej :)

    ogolnie jak tylko do lwowa to polecam autokarem albo w medyce pieszo i
    za pare hrewniakow zaraz za przejsciem masz marszrutke za grosze
    (wysiadasz w centrum lwowa i nie martwisz sie czy auto ukradna za 1h czy
    za 5 :)

    --
    Bucz
    "Walk softly and carry a big gun"

  • 12. Data: 2011-04-11 20:13:06
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    Ojciec wie, jak wygladaja drogi na Ukrainie? Jesli nie, to lepiej mu nie
    > pokazuj i nie opowiadaj jak wrocisz ;) Jakie to auto?

    Corolla E12 kombi ...drogi ? podejrzewam ze podobne do polskich ...

  • 13. Data: 2011-04-11 20:30:29
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-04-11 20:13, Konrad pisze:
    > Ojciec wie, jak wygladaja drogi na Ukrainie? Jesli nie, to lepiej mu nie
    >
    > Corolla E12 kombi ...drogi ? podejrzewam ze podobne do polskich ...

    He he he. To sie przekonasz :) Bedziesz calowal polski asfalt po
    powrocie ;)
    Zobacz sobie moj temat "Z czego sa auta na Ukrainie?" z 29 marca tego roku.