  • 1. Data: 2009-05-01 18:54:54
    Temat: Weszły nowe stawki MTR?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Czytam sobie http://komorkomania.pl/2008/08/29/zlikwidowac-mtr/ i się
    zastanawiam czy te nowe stawki weszły już czy nie?

    No bo jak oferują minute połączenia po 29 groszy to stawki nie mogą być
    na wysokości 32-34, ale jezeli stawki spadły to stawki MTR do play
    wynoszą około 34-38 gr, a to w takim razie mega skurwysyństwo pobieranie
    74 gr za minutę połączenia do P4 i jeszcze straszenie ludzi, żeby nie
    szli do play bo do play się drogo dzwoni!

  • 2. Data: 2009-05-01 20:18:17
    Temat: Re: Weszły nowe stawki MTR?
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    PlaMa pisze:
    > Czytam sobie http://komorkomania.pl/2008/08/29/zlikwidowac-mtr/ i się
    > zastanawiam czy te nowe stawki weszły już czy nie?

    To jest wiadomość z połowy poprzedniego roku.

    Stawki MTR wyglądają tak: ok. 0,21zł do Wielkiej Trójcy i
    0,65zł/0,48zł/0,40zł do P4 w zależności od czasu (odpowiednio: 8-18 w
    dni robocze, 18-22 + 8-22 w weekendy/święta, 22-8).

    Od lipca obniżka obejmująca W3 (do ok. 0,16zł) a także P4 (zrównanie
    stawek przez cały dzień do tej najniższej, czyli 0,40zł).

    > No bo jak oferują minute połączenia po 29 groszy to stawki nie mogą być
    > na wysokości 32-34,

    I nie są.

    > ale jezeli stawki spadły to stawki MTR do play
    > wynoszą około 34-38 gr,

    Błędny wniosek, na podstawie "niusa" z prehistorii ;-)

    > a to w takim razie mega skurwysyństwo pobieranie
    > 74 gr za minutę połączenia do P4 i jeszcze straszenie ludzi, żeby nie
    > szli do play bo do play się drogo dzwoni!

    Jak widzisz, 0,65zł to kwota netto w rozliczeniach operatorskich, jeśli
    dodasz do tego wprost VAT to wychodzi 0,79zł. Stąd stawka 0,75zł w
    detalu oznacza, że na konkretnym połączeniu w odpowiednim czasie
    operator nie dość nie zarabia, ale i dopłaca. Oczywiście, w ogólnym
    rozrachunku stratny nie jest, ale nie może pozwolić sobie na dużo niższą
    stawkę.

    Marek

  • 3. Data: 2009-05-01 21:12:11
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "MarekM"

    > To jest wiadomość z połowy poprzedniego roku.

    A gdzie (w Internecie) znajdę *aktualne* stawki MTR dla sieci komórkowych w
    Polsce (a może nawet w całej UE)? Albo inaczej: podaj źródło swojej wiedzy,
    pls :)

    Maciek.

  • 4. Data: 2009-05-01 21:18:52
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    www.UKE.gov.pl

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2009-05-01 21:23:24
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "darnok"

    > www.UKE.gov.pl

    A konkretniej? Wyobraź sobie, że od UKE zacząłem... A dokładniej to od opcji
    'szukaj'.

    M.

  • 6. Data: 2009-05-01 21:26:07
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Maciek pisze:
    > Użytkownik "darnok"

    > A konkretniej? Wyobraź sobie, że od UKE zacząłem... A dokładniej to od
    > opcji 'szukaj'.

    No i?

    Nie uderzyly cie po oczach te duze napisy konsultacje MTR dla XXXXX ?
    Poszukaj po tagu MTR jaka stawka cie interesuje - tzn z jakiego do
    jakiego operatora.

  • 7. Data: 2009-05-01 21:36:34
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "darnok"

    > No i?
    >
    > Nie uderzyly cie po oczach te duze napisy konsultacje MTR dla XXXXX ?

    Uderzyło mnie to, że nie ma nigdzie aktualnego zestawienia w jednym miejscu
    (tabeli) stawek dla wszystkich operatorów - byłem pewien, że pojęcie
    "zestawienie" wynika z mojego pytania. Ale jak widać się pomyliłem, także co
    do UE. Chyba, że za normalne uważasz dowiedzieć się o aktualnych stawkach
    pomiędzy kilkudziesięcioma operatorami z kilkuset publikacji pod tytułem
    "Konsultacje [...]". Jeśli dla Ciebie jest to normalne pozostaje mi
    przeprosić, że nie określiłem ze 100% dokładnością swoich oczekiwań.

    Maciek.

  • 8. Data: 2009-05-01 21:43:55
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Maciek pisze:

> [...]
    > publikacji pod tytułem "Konsultacje [...]". Jeśli dla Ciebie jest to
    > normalne pozostaje mi przeprosić, że nie określiłem ze 100% dokładnością

    Przeprosiny przyjete ;-)

    Stawka MTR to nie jest cos co interesuje szarego klienta z ulicy.
    Jemu jest wszystko jedno ile ona wynosi - nie placi jej bezposrednio.
    Nie musi byc wiec ta info podana na tacy.
    To stawka miedzyoperatorska. Sluzy do wymiany wirtualnych pieniedzy
    miedzy operatorami komorkowymi :)
    Biorac pod uwage ilu mamy operatorow M to jakby nie ma sensu sie bawic w
    robienie tabelki. Mozna sobie z konkretnej decyzji wyczytac -
    szczegolnie biorac pod uwage to ze caly czas niektorzy operatorzy nie
    pogodzili sie z obnizka (a moze sie juz pogodzili?)

  • 9. Data: 2009-05-01 22:00:31
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "darnok"
> [...]
    > biorac pod uwage to ze caly czas niektorzy operatorzy nie pogodzili sie z

    Jest sens robienia tabelki. W każdym artykule prasowym co raz częściej jest
    mowa o MTR i zależności od niej ostatecznych stawek za połączenia dla
    klienta końcowego. MTR stał się podstawowym czynnikiem kształtującym
    konkurencyjność na rynku (przynajmniej do czasu likwidacji) i o tym także
    sporo publikacji wspomina.
    Gdyby takie zestawienie istniało (napisałem już w tej sprawie do UKE - może
    zrobią ;)) każdy "fizyczny" mógłby sobie sam obliczyć choćby z grubsza, czy
    jego obecny operator przypadkiem nie ma sporo wspólnego z monopolem a ten
    nowy, wchodzący na rynek może faktycznie jest wart zainteresowania.

    A tak, to można dojść do przekonania, że Wielka Trójca dopłaca do połączeń
    zakończonych w P4 (post MarkaM) a ta trzepie niezłą kasę z najtańszych na
    rynku połączeniach, czyli na pewno oszukuje (choć Marek tego nie napisał
    przecież).

    Tabelka ze stawkami i okresami ich obowiązywania - to jest to.
    Hmm... A może zrobimy sami taką tabelkę, co?

    Maciek.

  • 10. Data: 2009-05-01 22:28:28
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciek"
    > Jest sens robienia tabelki.

    No dobra, nie ma sensu.
    Zobaczymy tylko czy się coś zmieni w kierunku do P4 po 1lipca gdy ta nie
    będzie mógła pobrać więcej niż 0,4042 zł.

    Maciek.