  • 11. Data: 2009-05-01 22:37:29
    Temat: Re: Weszły nowe stawki MTR?
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Maciek pisze:
    > A tak, to można dojść do przekonania, że Wielka Trójca dopłaca do
    > połączeń zakończonych w P4 (post MarkaM) a ta trzepie niezłą kasę z
    > najtańszych na rynku połączeniach, czyli na pewno oszukuje (choć Marek
    > tego nie napisał przecież).

    Staraja sie nie doplacac do polaczen do P4 stad we wszystkich taryfach
    gdzie moga sa gwiazdki ze do P4 rozmowy >70gr.
    A P4 trzepie kase na tym ze do pozostalych MTR jest niski.
    I nie ma tu mowy o zadnym oszukiwaniu - takie zasady wprowadzil
    regulator rynku.

    Do Polsatu Cyfrowego tez jest wyzszym MTR.

    PS. Mnie jako klienta koncowego (nawet pomimo tego ze zorientowanego w
    tematyce) akurat wysokosc MTRa malo interesuje. Jestem swiadomo
    dysproporcji i wystarczy mi info dziennikarska ze zmniejszaja dystans i
    ogolnie stawki.
    Nic mi po tym ze bede wiedzial ze placa czy to 20 czy 16gr za moja
    rozmowe miedzy soba. Jak potrzebuje to zadzwonie tak czy siak.
    Nie przeklada sie az tak bezposrednio wysokosc tych stawek na stawke
    taryfowa. Szczegolnie ze bardzo czesto nowe stawki dotycza nowych
    abonamentow/taryf. A jak ktos jest zwiazany umowa to najczesciej placi
    po staremu.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 12. Data: 2009-05-02 05:41:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 May 2009 00:43:55 +0300, darnok wrote:
    >Biorac pod uwage ilu mamy operatorow M to jakby nie ma sensu sie bawic w
    >robienie tabelki. Mozna sobie z konkretnej decyzji wyczytac -

    Tych decyzji jest coraz wiecej, a i dlugie sa :-)

    J.

  • 13. Data: 2009-05-02 07:10:52
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "darnok"
    >
    > Jest sens robienia tabelki. W każdym artykule prasowym co raz częściej
    > jest mowa o MTR

    Nie ma sensu bo stawka MTR ma na celu kształtowanie ogólnego rozliczenia
    międzyoperatorskiego
    liczonego za w dużym przedziale czasowym. Dopiero ujęcie ogólnych rozliczeń
    w skali miesiąca/kwartalu/połowy roku/roku dałoby obraz wpływu konkretnej
    wysokości stawki na zarobek/stratę konkretnych dwóch operatorów.
    Celem UKE przy ustalaniu konkretnej stawki jest zerowanie wzajemnych
    rozliczeń międzyoperatorskich, celem
    operatorów jest niedopuszczenie do straty, ewentualny zarobek + wciskanie
    kitu klientom , że taniej już nie można.

    tl

  • 14. Data: 2009-05-02 11:46:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 May 2009 09:10:52 +0200, tl wrote:
> [...]
    >wysokości stawki na zarobek/stratę konkretnych dwóch operatorów.
    >Celem UKE przy ustalaniu konkretnej stawki jest zerowanie wzajemnych

    Dlaczego celem UKE mialoby byc zerowanie rozliczen
    miedzyoperatorskich?

    Celem UKE jest szybki rozwoj P4, to jest oficjalnie napisane :-)

    Byc moze celem UKE jest tez aby MTR odpowiadal rzeczywistym ponoszonym
    kosztom - nie chcialo mi sie wczytywac w te decyzje, ale czy nie jakos
    tak teraz argumentuje ?

    J.

  • 15. Data: 2009-05-04 09:49:16
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Maciek pisze:
    > Użytkownik "MarekM"

    > A gdzie (w Internecie) znajdę *aktualne* stawki MTR dla sieci
    > komórkowych w Polsce (a może nawet w całej UE)? Albo inaczej: podaj
    > źródło swojej wiedzy, pls :)

    Jak już pisano, informacje te można znaleźć na stronach UKE. Są także
    umieszczone na stronach operatorów (a przynajmniej powinny być). I tak -
    dla P4:

    http://p4.playmobile.pl/pl/o-firmie/wspolpraca/index
    .html

    Dla PTC:
    http://www.era.pl/pl/strona_korporacyjna/wspolpraca/
    operatorska/siec_ruchoma/oplaty

    Jak wiadomo, PTC ma taką samą "regulację" jak Centertel i Polkomtel.

    Na stronie Centertela też jest informacja, ale nieaktualna - taki
    "standard korporacyjny" ;-)
    http://www.orange.pl/portal/map/map/about_us_about_f
    irmdet?TARGET=ABOUT_US_PARTNERSHIP

    Na stronie Polkomtela i Cyfrowego Polsatu nic nie znalazłem.

    Marek