  • 1. Data: 2016-09-17 09:48:43
    Temat: Wężyki do instalacji wodnej
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W mieszkaniach są instalowane elastyczne wężyki do instalacji wodnej.
    Przez wiele lat miałem zainstalowane faliste wężyki z miedzi,
    które były u mnie jeszcze za czasów komuny.

    Obecnie wraz z kranem dostarczane są wężyki z plastiku
    zabezpieczone plecionką metalową.
    Niestety wężyki te nie są trwałe i trzeba je wymieniać co jakiś czas.
    Spóźnienie się z wymianą skutkuje zalaniem mieszkania.

    Pytanie, dlaczego nie ma w sprzedaży kranów z falistymi metalowymi wężykami?

    WM

  • 2. Data: 2016-09-17 10:08:03
    Temat: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-17 o 09:48, WM pisze:

    > Pytanie, dlaczego nie ma w sprzedaży kranów z falistymi metalowymi
    > wężykami?
    Myślisz, że lepiej by wykonali zaciśnięcie takiej rurki z końcówką?
    Bo to chyba tam dochodzi do nieszczelności.

    Robert

  • 3. Data: 2016-09-17 12:44:50
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Niestety wężyki te nie są trwałe i trzeba je wymieniać co jakiś czas.
    > Spóźnienie się z wymianą skutkuje zalaniem mieszkania.

    Co jaki czas trzeba wymieniać?
    I dlaczego jeszcze mnie nie zalało?

  • 4. Data: 2016-09-17 14:31:47
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-17 o 12:44, cef pisze:
> [...]

    Raczej guma w oplocie.

    > Co jaki czas trzeba wymieniać?
    > I dlaczego jeszcze mnie nie zalało?

    Mieszkam gdzie mieszkam 14 lat. W instalacji są takowe wężyki. Ostatnio
    nasłuchawszy się o ich krótkiej żywotności, wziąłem się za ich wymianę.
    Na razie wymieniłem jeden wężyk, taki z kolorowym oplotem. Z ciekawości
    rozebrałem go na pojedyncze atomy. Faktem jest że guma wężyka była już
    dosyć krucha. Na wszelki słuczaj wymieniam resztę. Na nowe węże
    elastyczne dają 10 lat gwarancji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2016-09-17 16:05:12
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 17.09.2016 o 09:48, WM pisze:
> [...]
    > Spóźnienie się z wymianą skutkuje zalaniem mieszkania.
    >
    > Pytanie, dlaczego nie ma w sprzedaży kranów z falistymi metalowymi

    Jedyne zalanie wodą mieszkania, jakie przeżyłem było od opisywanej
    harmonijkowej rurki z miedzi.
    Te w oplocie nie stwarzają żadnych problemów i nigdy nie wymieniałem ich
    po jakimś określonym czasie.
    Oczywiście gdy modernizuję coś w instalacji zakładam nową.
    .

  • 6. Data: 2016-09-17 16:45:41
    Od: 4...@g...com

    Jesli odjac wady fabryczne ktore ujawnia sie zaraz po zainstalowaniu 100% awarii
    spowodowane jest brakiem pojecia o montazu. W marketach sprzedaja wezyki z karbowanej
    rurki kwasoodpornej. Jak ktos chce moze taki kupic.

  • 7. Data: 2016-09-17 16:53:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-17 09:48, WM wrote:
    > Niestety wężyki te nie są trwałe i trzeba je wymieniać co jakiś czas.

    Owszem, zazwyczaj kiedy hudraulik przykręci je "prawidłowo" czyli skręci
    gumę wewnątrz, bo jak by miał to zrobić poprawnie to by musiał najpierw
    peta wyjąć a tego już się nie chce. Tak mniej więcej wygląda ich
    trwałość, wszystkie które widziałem pęknięte po demontażu były skręcone
    i to solidnie.

  • 8. Data: 2016-09-17 18:18:56
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "WM" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niestety wężyki te nie są trwałe i trzeba je wymieniać co jakiś czas.
    > Spóźnienie się z wymianą skutkuje zalaniem mieszkania.

    Tylko w przypadku bardzo taniej chińszczyzny. Kupuj markowe wężyki w
    plecionce, to będą długowieczne.

    > Pytanie, dlaczego nie ma w sprzedaży kranów z falistymi metalowymi
    > wężykami?

    Są krany z doprowadzeniami w postaci giętkich metalowych rurek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2016-09-17 18:22:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > peta wyjąć a tego już się nie chce. Tak mniej więcej wygląda ich trwałość,
    > wszystkie które widziałem pęknięte po demontażu były skręcone i to

    A ja widziałem pęknięty, który nie był skręcony w środku. Wybuch był taki,
    że rozerwało metalową plecionkę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2016-09-17 19:08:01
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Co jaki czas trzeba wymieniać?
    > I dlaczego jeszcze mnie nie zalało?

    Administracja zakładała wężyki z zaleceniem wymiany co trzy lata.
    Zignorowałem to i u mnie wężyk pękł po siedmiu latach w nocy,
    zalewając całe mieszkanie. Śniło mi się, że deszcz pada :)
    Na szczęście woda zimna, bo nie wiem jak bym dotarł brodząc, od łóżka
    do kranu odcinającego wodę.

    WM