  • 1. Data: 2016-12-17 18:56:22
    Temat: Wi-Fi
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Mam smartfona z Wi-Fi, ale nie mam w komputerze karty Wi-Fi. Postanowiłem
    więc wykorzystać modem od Neostrady (od żabojadów). Modem podłączyłem
    skrętką do komputra, włączyłem sieć bezprzewodową. Smartfon tę sieć wykrywa
    i co dalej? Do komputera niem ogę się dostać. Jak to skonfigurować, aby
    działało?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-12-17 20:44:36
    Temat: Re: Wi-Fi
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 17.12.2016 o 18:56, Kamil pisze:
> [...]
    > i co dalej? Do komputera niem ogę się dostać. Jak to skonfigurować, aby

    Włączyć "tethering po usb" w smartfonie.

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 3. Data: 2016-12-17 23:22:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kamil pisze tak:

> [...]
    > bezprzewodową. Smartfon tę sieć wykrywa i co dalej? Do komputera
    > niem ogę się dostać. Jak to skonfigurować, aby działało?

    Chcesz się dostać z telefonu do kompa to musisz w kompie coś udostępnić
    jakiś folder do sieci albo na kompie odpaić serwer ftp albo serwer www.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2016-12-18 08:07:11
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    Kamil <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > i co dalej? Do komputera niem ogę się dostać. Jak to skonfigurować, aby

    Przede wszystkim - masz smartfon, nie smartfona.
    Tyle mogę pomóc, a co do reszty twojego bełkotu, to najpierw przedstaw
    zrozumiale problem i zakładany cel.

  • 5. Data: 2016-12-18 12:05:37
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał:

    > Chcesz się dostać z telefonu do kompa to musisz w kompie coś udostępnić
    > jakiś folder do sieci albo na kompie odpaić serwer ftp albo serwer www.

    Mam udostepnione dyski. Z drugiego komputera po skrętce są dostępne. Jak
    rozumiem Wi-Fi w modemie jest po stronie LAN, czyli od strony komputera
    powinienem zobaczyć połączony z siecią smartfon, a od strony snartfona
    udostępnione zasoby komputera. Nie ma ani jednego, ani drugiego. W
    konfiguracji sieci bezprzewodowej modemu widzę jakies cuda typu mostek,
    zamknięty mostek i parę innych opcji. Jak to gryźć?

    Pzdr

  • 6. Data: 2016-12-18 12:10:38
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "ALEX MR" napisał:

    > Włączyć "tethering po usb" w smartfonie.

    Po USB mam komunikację. Z małym ale... Z komputera nie widzę w smartfonie
    fotek pstrykniętych aparatem. Widzę dwa katalogi: image i picture, ale w
    nich tych fotek nie ma. Natomiast w smartfonie widzę wszystkie fotki w
    katalogu Album. Chciałbym je skopiować do PC.

    Pzdr

  • 7. Data: 2016-12-18 15:38:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kamil pisze tak:

    > Mam udostepnione dyski. Z drugiego komputera po skrętce są
    > dostępne. Jak rozumiem Wi-Fi w modemie jest po stronie LAN

    tak wifi jest po stronie LAN ale nie zaszkodzi ipconfig i sprawdzenie
    jakie jest ip czy z klasy 192.168.x.x lista podłączonych hostów czy tam
    nadanych ip, potem pingi pc - telefon, netbios ma być włączony.

    > czyli od strony komputera powinienem zobaczyć połączony z siecią
    > smartfon, a od strony snartfona udostępnione zasoby komputera.

    niby tak (w idealnym M$ świecie)

    > Nie ma ani jednego, ani drugiego. W konfiguracji sieci
    > bezprzewodowej modemu widzę jakies cuda typu mostek, zamknięty
    > mostek i parę innych opcji. Jak to gryźć?

    to nie powinno mieć znaczenia bo poruszasz się w LAN
    izolacja klientów wifi czy tam LAN powinna być na OFF

    serwer ftp zawsze zaoszczędza dużo zdrowia

    www.pablosoftwaresolutions.com/html/quick__n_easy_ft
    p_server.html

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2016-12-18 23:22:13
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał:

    > tak wifi jest po stronie LAN ale nie zaszkodzi ipconfig i sprawdzenie
    > jakie jest ip czy z klasy 192.168.x.x lista podłączonych hostów czy tam
    > nadanych ip, potem pingi pc - telefon, netbios ma być włączony.

    jak pewnie zauważyłes z PC mam dostęp do konfiguracji modemu, czyli jesteśmy
    w tym samym schemacie adresowania. Dla pewności:

    LAN modemu 192.168.1.1
    PC 1 192.168.1.2
    PC 2 192.168.1.3

    Po portach switcha modemu oba komputery widzą modem i siebie wzajemnie.
    Problemem pozostaje jak Wi-Fi modemu jest spięte z LAN-em.

    > serwer ftp zawsze zaoszczędza dużo zdrowia

    > www.pablosoftwaresolutions.com/html/quick__n_easy_ft
    p_server.html

    Już tam pędzę :) Dzięki.

    Pzdr

  • 9. Data: 2016-12-19 12:02:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "PiteR" napisał:

    >Mam udostepnione dyski. Z drugiego komputera po skrętce są dostępne.

    A smartfon jaki ?
    Bo od komputera z windows do Androida droga daleka.
    Nie wiem jak z Windows-phone.

    router powinien miec bridge miedzy gniazdem ethernet a wifi, sprawdz
    czy pingi przechodza
    (jesli nie przechodza, to moze byc kwestia blokady po stronie
    windows).

    Moze Ci sie przydac
    https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com
    .streamsoft.pingtools&hl=pl

    FTP server moze pomoc - sa i na Androida.

    albo samba-client
    https://play.google.com/store/apps/details?id=lyseso
    ft.andsmb&hl=pl

> [...]
    >ani drugiego. W konfiguracji sieci bezprzewodowej modemu widzę jakies
    >cuda typu mostek, zamknięty mostek i parę innych opcji. Jak to gryźć?

    O, to moze byc to - przepuszczanie danych w wewnetrznej sieci..

    J.

  • 10. Data: 2016-12-19 13:25:50
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > A smartfon jaki?

    Sony Xperia M

    > Bo od komputera z windows do Androida droga daleka.

    Zauważyłem to.

> [...]

    > https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com
    .streamsoft.pingtools&hl=pl

    > FTP server moze pomoc - sa i na Androida.

    Zainstalowałem na komputerze FTP serwer z Twojego linka.Teraz pewnie na
    fonie potrzebny jest FTP klient.

    > albo samba-client
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=lyseso
    ft.andsmb&hl=pl

    > O, to moze byc to - przepuszczanie danych w wewnetrznej sieci..

    Zakładam, że ta sieć bezprzewodowa służy głównie do połączenia urządzeń
    mobinych z internetem, a te "cuda" w konfiguracji służą zabezpieczeniu przed
    nieautoryzowanym dostępem do LAN. Potrzebny jest maestro od tego modemu, bo
    żabojady wm instrukcji niewiele o tym piszą,

    Pzdr