  • 1. Data: 2023-11-18 12:09:40
    Temat: Wiecie ile zdrożały opony?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Też nie wiedziałem bo kupowałem we wrześniu, a z niewiedzy wyprowadził
    mnie kolega który akurat ich szuka, okazuje się że ceny teraz jakiś
    kosmos, we wrześniu za "2× Triangle SeasonX TA01 175/65R14 86 H
    wzmocnienie (XL)" zapłaciłem 319,00 zł teraz te same kosztują 675 zł :(
    Okazuje się że podobno (on tak twierdzi bo nigdzie o tym nie czytałem)
    wprowadzili w międzyczasie embargo na kauczuk z Rosji stąd takie ceny :(

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2023-11-18 13:33:57
    Temat: Re: Wiecie ile zdrożały opony?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.11.2023 o 12:09, Janusz pisze:
> [...]
    > Okazuje się że podobno (on tak twierdzi bo nigdzie o tym nie czytałem)
    > wprowadzili w międzyczasie embargo na kauczuk z Rosji stąd takie ceny :(

    Kauczuk z Rosji?

  • 3. Data: 2023-11-18 16:22:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 12:09:40 +0100, Janusz

> [...]
    > kosmos, we wrześniu za "2× Triangle SeasonX TA01 175/65R14 86 H
    > wzmocnienie (XL)" zapłaciłem 319,00 zł teraz te same kosztują 675 zł :(

    Że niby te?
    https://www.oponeo.pl/model-opony/triangle-seasonx-t
    a01

    Fakt że nie ma R14 tylko R15 -- może jakiś deficyt powstał,
    niewiele samochodów się kręci na R14 i stąd taka reakcja rynku.

    Kupowałem rodzicom opony we wrześniu w miarę przeciętnym rozmiarze:
    https://zapodaj.net/images/2f10dcb8cc9f7.jpg
    378 zł/szt.

    Dzisiaj:
    https://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-blue-4-seas
    on-215-65-r16-98-h#455335302
    369 zł/szt.

    > Okazuje się że podobno (on tak twierdzi bo nigdzie o tym nie czytałem)
    > wprowadzili w międzyczasie embargo na kauczuk z Rosji stąd takie ceny :(

    Ty to lubisz jednak łykać wszystko jak pelikan. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2023-11-18 17:01:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-11-18 o 12:09, Janusz pisze:
    > Okazuje się że podobno (on tak twierdzi bo nigdzie o tym nie czytałem)
    > wprowadzili w międzyczasie embargo na kauczuk z Rosji stąd takie ceny :(

    Może drzewa kauczukowe wymarzły u Ruskich? :>

    Zmień sobie rozmiar opony to będą tańsze.

    L.

  • 5. Data: 2023-11-18 17:22:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 18.11.2023 o 16:22, Myjk pisze:
> [...]
    on-215-65-r16-98-h#455335302
    > 369 zł/szt.

    > Ty to lubisz jednak łykać wszystko jak pelikan. ;P

    Sam jesteś pelikan, o syntetycznym z ropy nie słyszałeś?

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2023-11-18 17:22:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

  • 7. Data: 2023-11-18 17:22:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

  • 8. Data: 2023-11-18 17:28:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-11-18 o 17:22, Janusz pisze:
    > O syntetycznym z ropy nie słyszałeś?

    No tak, nazywa się guma. A kauczuk to kauczuk :]

    L.

  • 9. Data: 2023-11-18 17:29:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > Okazuje się że podobno (on tak twierdzi bo nigdzie o tym nie czytałem)
    > wprowadzili w międzyczasie embargo na kauczuk z Rosji stąd takie ceny :(

    Macie ćwoki, przecież lepiej kogoś obśmiewać niż samemu sprawdzić, a tak
    wyszła wasza indolencja bo sankcje faktycznie są

    "Polska nalegała na umieszczenie w 10 pakiecie sankcji UE zakazu importu
    kauczuku syntetycznego z Rosji. Oponowały Włochy. Rosja jest istotnym
    dostawcą dla europejskich fabryk opon."

    "Jednym z warunków jest ustanowienie przez KE mechanizmu monitorującego
    unijny rynek kauczuku i przygotowującego kwartalne raporty na temat
    dywersyfikacji importu kauczuku syntetycznego przez państwa UE, co ma w
    szybkim tempie ograniczyć dostawy z Rosji.

    Wydaje się, że los rosyjskiego kauczuku w EU jest przesądzony.

    Również USA zapowiedziały dziś wprowadzenie wraz z państwami G7 szeregu
    nowych sankcji, w tym ograniczających import produktów przemysłu
    chemicznego z Rosji. Szczegóły mają paść na początku tygodnia.

    Aktualizacja z 25.02.2023

    Potwierdziły się wcześniejsze doniesienia. Na liście sankcyjnej UE
    znalazły się m.in. asfalt, masy bitumiczne i kauczuk. "

    "Z tym ostatnim sytuacja jest bardziej złożona. Do czerwca 2024 ma
    obowiązywać pewien limit importu rosyjskiego kauczuku do krajów UE (560
    tys. ton). Zgodnie z polskim warunkiem Komisja Europejska będzie
    kwartalnie publikować raporty na temat dywersyfikacji importu kauczuku
    przez europejskie firmy i publikować, które firmy nie dywersyfikują w
    odpowiedni sposób tego importu. - To mechanizm napiętnowania tych,
    którzy nie potrafią szybko od importu rosyjskiego kauczuku odchodzić -
    podkreślił minister ds. UE Szymon Szynkowski vel Sęk. Natomiast od lipca
    2024 w całej UE będzie obowiązywał bezwględny zakaz importu kauczuku
    syntetycznego z Rosji."

    https://eplastics.pl/wiadomosci/pb/14401-unijne-sank
    cje-na-rosyjski-kauczuk
    --
    Janusz

  • 10. Data: 2023-11-18 17:32:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Nov 2023 17:22:06 +0100, Janusz

    > Sam jesteś pelikan, o syntetycznym z ropy nie słyszałeś?

    Nic nie pisałem o kauczuku, tylko o twoim aburdalnym łykaniu newsów od
    znajomych (bez ich weryfikacji) niczym pelikan rybę, mimo że cena tych
    konkretnych opon nie ma kompletnie związku z kauczukiem (czy to z
    naturalnym czy nie, bo wtedy WSZYSTKIE opony by zdrożały, względnie te
    produkowane w UE, a nie tylko te konkretne co zapodałeś, do tego CHIŃSKIE,
    czyli z chin, które zasoby kauczuku mają swoje, a nie ruskie, pomijając że
    sankcje są na EU-ruskie a nie na chiny-ruskie), a zwiększona cena jest
    wywołana brakiem towaru na rynku (bo praktycznie nigdzie nie można takiego
    śmieciowego, tj. R14, rozmiaru opon już kupić). I to nawet dałem ci *hint*,
    a ty dalej ciśniesz na kauczuk (syntetyczny!), tak silnie ci się to rzuciło
    na mósk, pelikanie. Logika nigdy nie była twoją mocną stroną...

    --
    Pozdor
    Myjk