  • 1. Data: 2012-04-11 19:34:25
    Temat: Wielowpust/wielowypust
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W jaki sposob wykonuje sie wielowpust na czyms, co osadza sie na wale?
    Sam wal mozna pewnie nacinac jakas sprytna frezarka, ale tuleje od srodka?
    Chodzi o cos takiego, tylko mniejsze:
    http://www.hydroma.pl/files/product/1/18/897/preview
    .jpg
    Jakis wykrojnik i prasa, czy sa inne metody, najlepiej domowe.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2012-04-11 19:40:56
    Temat: Re: Wielowpust/wielowypust
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-04-11 19:34, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    .jpg
    > Jakis wykrojnik i prasa, czy sa inne metody, najlepiej domowe.

    Elektrodrążarka ( jednostkowo ), przeciągacz ( seryjnie ). W domu raczej
    niewykonalne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2012-04-11 19:41:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 11 April 2012 18:34:25 UTC+1, Pawel O&#39;Pajak wrote:
> [...]
    .jpg
    > Jakis wykrojnik i prasa, czy sa inne metody, najlepiej domowe.

    Nie ma czegoś takiego jak wielowpust. To na zdjęciu to tuleja z otworem
    wielowypustowym. Przeciągacz, przepychacz, strugarka albo drutówka. W warunkach
    domowych ręcznymi narzędziami w zasadzie niewykonalne, ale musiałbyś powiedzieć co
    chcesz połączyć- może da się coś zastępczego zaproponować.
    Konrad

  • 4. Data: 2012-04-11 22:54:00
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W jaki sposob wykonuje sie wielowpust na czyms, co osadza sie na wale?

    Duży zapas iglaków i jeeedziesz :)

    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 5. Data: 2012-04-11 23:42:45
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W warunkach domowych ręcznymi narzędziami w zasadzie
    > niewykonalne,

    Frezarke, "tymi rencami" przerobiona na CNC mam.

    > ale musiałbyś powiedzieć co chcesz połączyć- może da
    > się coś zastępczego zaproponować.

    Robie naped do furtki przesuwanej. Silnik od wycieraczek ze slimakiem ma
    takie wlasnie "wyjscie". Chce go uzyc do napedu, bedzie obracal kolem
    zebatym z lancuchem (czesci rowerowe).
    Na wale jest juz osadzona korba, ktora poruszala wycieraczkami i od
    biedy moge ja przyspawac do stosownego kola, ale to takie nieeleganckie;-)
    Bylem ciekaw jak sie takie rowki dlubie. Druga rzecz nad ktora sie
    glowie, to jak sie robi lufy, sczegolnie dlugie, a malokalibrowe.
    Wracajac jednak do rzeczy bardziej cywilnych, to takie rozwiazanie jest
    zadziwiajaco czesto stosowane, a cos mi moja intuicja podpowiada, ze
    jakikolwiek, chocby najdrobniejszy luz pewnie sie bardzo szybko
    powieksza i w koncu z wielorowka zrobi sie oska gladka jak pupcia
    niemowlaka. Czemu nie stosuje sie osadzania na cieplo, nie jest to
    pewniejsze?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2012-04-12 07:28:24
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pawel \O'Pajak\ <o...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    .jpg
    > Jakis wykrojnik i prasa, czy sa inne metody, najlepiej domowe.

    Mozna i na prasie:
    http://www.dumont.com/resource-center/standard-broac
    hing-procedures-guide/

    Inne narzedzia:
    http://www.isotek.com.pl/?przeciagacze-okragle-do-wi
    elowypustow,89

    WM

  • 7. Data: 2012-04-12 11:16:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 11 April 2012 22:42:45 UTC+1, Pawel O&#39;Pajak wrote:
> [...]
    > Na wale jest juz osadzona korba, ktora poruszala wycieraczkami i od
    > biedy moge ja przyspawac do stosownego kola, ale to takie nieeleganckie;-)

    Nie wiem jaki tam moment będzie, ale jeśli nieduży to wystarczy Ci niewielki odcinek
    zazębienia tego wielowypustu. Trzyosiówką możesz taki kształt wyfrezować, tyle że
    dość płytko. Albo policzysz albo spróbujesz i się przekonasz.

    > Czemu nie stosuje sie osadzania na cieplo, nie jest to
    > pewniejsze?

    Chciałeś elegancko, a teraz myślisz o nierozłącznym połączeniu skurczowym gdzie
    trzeba coś w piecu grzać, martwić się o stan obróbki cieplnej po takiej operacji itd.
    Jeśli chcesz mieć łatwo to łącz gładkie wałki, do tego sprzęgieł jest jak psów.
    Konrad

  • 8. Data: 2012-04-12 19:27:41
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Metoda domowa raczej nierealna. Dawno temu, podczas praktyk, wykonałem parę
    sztuk na dłutownicy pionowej, podobnej do tych:
    http://www.park-maszyn.pl/index.php?action=oferta&ka
    tegoria=Dlutownice
    PP

  • 9. Data: 2012-04-12 21:52:10
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PL(N)umber_One <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > Metoda domowa raczej nierealna. Dawno temu, podczas praktyk, wykonałem parę
    > sztuk na dłutownicy pionowej, podobnej do tych:

    Domowymi metodami jak się ma tylko ręce to nic się nie da w metalu zrobić.
    Taką tuleję można na tokarce zrobić. Jest w niej wszystko co potrzeba do
    wykonania takiego elementu. Wystarczy odłączyć napęd wrzeciona i zostawić
    posuw. Dłutownica z tego wyjdzie. Spore ograniczenia będzie miała ale jedną
    sztukę da się wyrzeźbić. Tylko po co. Silniczek od wycieraczek jest z reguły
    zakończony moletkowanym stożkiem. Ośka jest hartowana. Wystarczy cokolwiek tam
    dorobić co by robiło za sprzęgło. hartowana moletkowana ośka wetnie się w
    każdy miększy od niej materiał.

  • 10. Data: 2012-04-12 22:52:29
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-04-12 19:27, PL(N)umber_One pisze:
> [...]
    > Metoda domowa raczej nierealna. Dawno temu, podczas praktyk, wykonałem parę
    > sztuk na dłutownicy pionowej, podobnej do tych:

    Też raczej dawno temu gdy pracowałem jeszcze w przemyśle (84-85) młody
    pracownik obsługujący dłutownicę na nocnej zmianie zrobił sobie kilka
    minut przerwy pogadał z kolegami, wyjarał fajkę, zjadł kanapkę
    przygotowana przez żonę, popił herbatka z termosu po czym poszedł do
    swojej dłutownicy i podłożył głowę pod dłuto...

    Od tego czasu dłutownic nawet na zdjęciach nie lubię oglądać.