  • 1. Data: 2010-07-04 06:03:08
    Temat: Wiertła widiowe
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Cześć!

    Nie wiem, czy jeszcze kogoś ten temat zainteresuje,
    ale w Katowicach, na ulicy Mikołowskiej, między
    więzieniem a sklepem Skala, jest sklep sprzedający
    wyroby huty Baildon. Można tam zamówić wiertła
    w całości z widii, od średnicy 0,8 mm w górę.
    Wierła 0,8 kosztują 12 złotych za sztukę.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 2. Data: 2010-07-04 09:31:49
    Temat: Re: Wiertła widiowe
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Krzysztof Tabaczyński pisze:
> [...]
    > wyroby huty Baildon. Można tam zamówić wiertła
    > w całości z widii, od średnicy 0,8 mm w górę.
    > Wierła 0,8 kosztują 12 złotych za sztukę.

    Na allegro można kupić wiertła ze starych zapasów znacznie tańsze, ok.
    2-3zł.

    Pozdr
    EM

  • 3. Data: 2010-07-04 09:45:27
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na allegro można kupić wiertła ze starych zapasów znacznie tańsze, ok.
    > 2-3zł.

    Na allegro są wiertła z trzpieniem 3,175 mm (albo 2 mm),
    do obrabiarek CNC.
    Ja pisałem o wiertłach mających 0,8 mm na całej długości.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 4. Data: 2010-07-04 09:48:50
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > Na allegro są wiertła z trzpieniem 3,175 mm (albo 2 mm),
    > do obrabiarek CNC.
    > Ja pisałem o wiertłach mających 0,8 mm na całej długości.

    A czy one mają jakieś szczególne zalety w porównaniu z tymi z większym
    trzpieniem?

    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2010-07-04 09:53:48
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A czy one mają jakieś szczególne zalety w porównaniu z tymi z większym
    > trzpieniem?
    >
    > Pozdr
    > EM
    Żadnej. Obydwa nie nadają się do wiercenia z ręki. Przy bardzo dobrym statywie
    te z grubszą częścią do mocowania są lepsze bo używa się tulejek a nie uchwytów.
    Przy tulejkach jest mniejsze bicie.

  • 6. Data: 2010-07-04 10:58:36
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    kogutek pisze:

> [...]
    statywie
    > te z grubszą częścią do mocowania są lepsze bo używa się tulejek a

    Nie jest to zupełna prawda z tym wierceniem z ręki.
    Ja przez lata używałem jednej sztuki wiertła gdzieś koło 0,6mm z
    grubszym trzpieniem bo ono było zawsze ostre. W końcu się złamało.
    Najpierw byłem nieświadom, że to widia.
    Moja prosta wiertarka zawsze miała elastyczne połączenie za pomocą
    jakiegoś wężyka, nie było uchwytu wiertarskiego, tylko ośka silnika i
    dalej kombinowane na wcisk elastyczne połączenia.

    Ciekawostką jest natomiast to, że kolejne zakupione wiertło 1,2mm
    złamałem szybko, natomiast cieńsze mają się dobrze.
    --
    Pozdr
    EM

  • 7. Data: 2010-07-04 11:02:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    kogutek pisze:
    > Żadnej. Obydwa nie nadają się do wiercenia z ręki. Przy bardzo dobrym statywie
    > te z grubszą częścią do mocowania są lepsze bo używa się tulejek a nie uchwytów.
    > Przy tulejkach jest mniejsze bicie.

    Oba się nadają do wiercenia z ręki, przy tym w miniwiertarkach łatwiej
    osadzić stabilnie 3mm niż 0.8 no i mniejsza szkoda jak się złamie
    wiertło za 3 zł niż jak się złamie takie za 12.

    Michoo

  • 8. Data: 2010-07-04 11:19:00
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    > A czy one mają jakieś szczególne zalety w porównaniu z tymi z większym
    > trzpieniem?

    Nie mają ani szczególnych zalet, ani szczególnych wad.
    Są inne, do innych uchwytów.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 9. Data: 2010-07-04 20:41:17
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

> [...]
    > statywie
    > te z grubszą częścią do mocowania są lepsze bo używa się tulejek a nie

    I tu sie z kolega nie zgodze, wietła 0.3 mm, dremelek i szło z reki, bez
    zadnego statywu 100-200 otworów wierciłem, 90% wieteł łamane było przez
    przypadek, odkładając dremelka,