  • 1. Data: 2015-12-11 18:24:38
    Temat: takie tam dywadacje w kwestii czujników ruchu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam mieszkanie oświetlone diodami (taśmami) z 12V. ale domownicy jakby
    mieli wirusa w mózgach, nie wyłączają światła. więc w paru
    pomieszczeniach planuje zrobić czujki ruchu załączające światło. tyle ze
    czujka (z ebaya) bierze mikroampery, a zasilacz będzie dysponował 10-20
    watami. Co prawda bez obciążenia jest całkiem zimny, ale martwię się że
    i tak przez 16 godzin "zje" więcej energii niż ledy przez pół godziny
    świecenia. Myślę więc żeby zasilić czujkę ruchu jakoś bez zasilacza.
    czyli z 230v ograniczyć prąd przez kondensator i rezystor - tak jak się
    zasila diody bezpośrednio z sieci. tylko co dalej? Czujka nie wytrzyma
    więcej niz 12 volt? Jak to jest robione w tych czujkach które załączają
    halogeny przed wejściem do budynków, na podwórkach w domach
    jednorodzinnych?
    pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2015-12-11 19:00:06
    Temat: Re: takie tam dywadacje w kwestii czujników ruchu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Dec 2015 18:24:38 +0100, ToMasz napisał(a):

    > ograniczyć prąd przez kondensator i rezystor - tak jak się
    > zasila diody bezpośrednio z sieci. tylko co dalej? Czujka nie wytrzyma
    > więcej niz 12 volt?

    Napięcie możesz sobie ustabilizować/ograniczyć dowolnym (prawie)
    stabilizatorem, np. typu dioda Zenera.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2015-12-11 19:18:07
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    Czujka ruchu to niezbyt pewne w działaniu ustrojstwo. Pewniejsze będzie, jak
    w niektórych telewizorach, wyłączanie po przykładowo trzech godzinach.

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > volt? Jak to jest robione w tych czujkach które załączają halogeny przed
    > wejściem do budynków, na podwórkach w domach jednorodzinnych?

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.

  • 4. Data: 2015-12-11 20:13:22
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-12-11 o 18:24, ToMasz pisze:
> [...]
    > czyli z 230v ograniczyć prąd przez kondensator i rezystor - tak jak się
    > zasila diody bezpośrednio z sieci. tylko co dalej?

    Kupić czujkę ruchu na 230V np taką:
    http://allegro.pl/sensor-czujnik-ruchu-sufitowy-360-
    stopni-do-led-i5732303637.html

    i podłączyć styk na zasilanie zasilaczy led.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 5. Data: 2015-12-11 22:47:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

> [...]
    > pomieszczeniach planuje zrobić czujki ruchu załączające światło. tyle ze
    > czujka (z ebaya) bierze mikroampery, a zasilacz będzie dysponował 10-20

    Po co Ci tak mocny zasilacz? Zbudowanie zasilacza o mocy pojedynczych
    watów, pobierającego w spoczynku mniej niż 50mW jest jak najbardziej
    realna.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2015-12-11 23:08:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.12.2015 o 22:47, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Po co Ci tak mocny zasilacz?
    bo po wykryciu ruchu z niego będą zasilane taśmy led.

    > Zbudowanie zasilacza o mocy pojedynczych
    > watów, pobierającego w spoczynku mniej niż 50mW jest jak najbardziej
    > realna.
    niewątpie. Dlamnie jednak najważniejsze jest to aby działało tak jak ja
    chcę, a druga sprawa - żebym sam mógł naprawić, znaleźć co i dlaczego
    nie działa. Tak więc zasilacza nie zbuduje (chyba że transformatorowy) a
    czujniki ruchu będą dwa na jedno pomieszczenie.

    ToMasz

  • 7. Data: 2015-12-11 23:09:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Kupić czujkę ruchu na 230V np taką:
    > http://allegro.pl/sensor-czujnik-ruchu-sufitowy-360-
    stopni-do-led-i5732303637.html

    > i podłączyć styk na zasilanie zasilaczy led.

    ładne, ale drogie. tym bardziej że potrzebuje 2 na jedno pomieszczenie.

    ToMasz

  • 8. Data: 2015-12-11 23:20:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    > bo po wykryciu ruchu z niego będą zasilane taśmy led.

    No to taki mocniejszy pobiera ok. 100-150mW

    > niewątpie. Dlamnie jednak najważniejsze jest to aby działało tak jak ja
    > chcę, a druga sprawa - żebym sam mógł naprawić, znaleźć co i dlaczego
    > nie działa. Tak więc zasilacza nie zbuduje (chyba że transformatorowy)

    Ale z czym masz problem? Nie potrafisz zaprojektować i wykonać PCB?

  • 9. Data: 2015-12-11 23:23:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    stopni-do-led-i5732303637.html
    > ładne, ale drogie. tym bardziej że potrzebuje 2 na jedno pomieszczenie.

    15.49 to drogie? 8O

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-12-11 23:53:38
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-12-11 o 23:09, ToMasz pisze:

    stopni-do-led-i5732303637.html

    > ładne, ale drogie. tym bardziej że potrzebuje 2 na jedno pomieszczenie.
    >
    > ToMasz
    I uważasz że zrobisz tańszą czujkę razem z estetyczną obudową?

    --
    Pozdr

    Janusz_K