  • 1. Data: 2009-12-17 13:09:54
    Temat: [Windows Mobile] czy Outlook mobile faktycznie tak dziwnie dziala...?
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    Witam,

    Na początku zaznaczę, że mam konto na WP, porotokół pop3/smtp i nie
    kasuję maili z serwera (musze je tam trzymać). Maili jest sporo, ponad
    tysiąc.
    Dotąd używałem Outlooka na PC i działał w ten sposób, że jak sprawdzam
    pocztę, to łączy się, widzi, że jest np. 4 nowe maili, sciąga je, rozłącza
    się i już mam co potrzeba w tzw. tri miga.

    Outlooka na swoim smartphone ustawiłem tak, żeby ściągał mi tylko pocztę
    z ostatnich 3 dni. Zdumiłem się, gdy po pierwszym odpaleniu zaczął
    'Wyszukiwać zmiany' w ten sposób, że zaczął mielić wszystkie te ponad tysiąc
    maili, żeby po kilkunastu minutach zauważyć, że z ostatnich 3 dni to są
    tylko 4 maile, po czym je wyświetlił. No ale dobra - pomyślałem - może taka
    jego inicjacja, trzeba czekać.

    Niestety nazajutrz znowu zawzięcie 'wyszukiwał zmiany' przez dłuższy
    czas mieląc cały tysiączek, po czym wyświelił 7 nowo-napłynietych
    wiadomości. Potem było jeszcze gorzej - tego samego dnia po kilku godzinach
    znwu sprawdzałem pocztę i nie dość że znowu na początku zajął się mieleniem,
    to... nie wyświetlił nowych maili, które w międzyczasie dopłynęły na moja
    pocztę...

    Czy coś robię nie tak? czy on nie powinien połączyć się z serwerem poczty,
    sprawdzić po dacie, że z ostatnicz 3 dni to jest kilka maili i tylko je
    ściagnąć, zapisac i kwita?

    Pozdr;
    JA

  • 2. Data: 2009-12-17 14:07:46
    Od: KuFeL <k...@s...o2.spam.pl>

    W dniu 2009-12-17 14:09, Jeremiasz pisze:
> [...]
    > sprawdzić po dacie, że z ostatnicz 3 dni to jest kilka maili i tylko je

    podejrzewam ze cos nie tak masz w ustawieniach, albo cos z polaczniem.
    ja mam podobna sytuacje tylko korzystam z o2.pl i hula az milo.

    win mo 6.1 htc hd touch.

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 3. Data: 2009-12-17 14:54:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 14:09:54 +0100, Jeremiasz napisał(a):

> [...]
    > to... nie wyświetlił nowych maili, które w międzyczasie dopłynęły na moja

    Nie włączyłeś przypadkiem trybu IMAP?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2009-12-17 16:41:56
    Od: W <a...@o...pl>

    Waldek Godel wystukał, co następuje:

    > Nie włączyłeś przypadkiem trybu IMAP?

    OIMW to WP nie oferuje trybu IMAP, więc by się nawet nie połączył...

  • 5. Data: 2009-12-17 19:14:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 16:41:56 +0000 (UTC), W napisał(a):

    > OIMW to WP nie oferuje trybu IMAP, więc by się nawet nie połączył...

    WP to i może (cokolwiek to jest). Windows Mobile natomiast jak najbardziej
    i to w zasadzie od zawsze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2009-12-18 07:11:51
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > WP to i może (cokolwiek to jest). Windows Mobile natomiast jak najbardziej
    > i to w zasadzie od zawsze.

    Dlatego właśnie zaznaczyłem, że konto jest pop3/smtp. I WP, czyli Wirtualna
    Polska nie oferuje (niestety...) kont pocztowych IMAP.
    W smartphone konto skonfigurowałem oczywiście jako pop3/smtp (inaczej w
    ogole bym nie odebrał poczty:-)
    Kurcze...cyrki no...może faktycznie założe konto na innym serwerze pocztowym
    i zobacze...?

    JA

  • 7. Data: 2009-12-18 07:15:04
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > podejrzewam ze cos nie tak masz w ustawieniach, albo cos z polaczniem. ja
    > mam podobna sytuacje tylko korzystam z o2.pl i hula az milo.
    >
    > win mo 6.1 htc hd touch.

    Cholipcia, ale w ustawieniach nie ma co już zmieniać, konto, adres serwera
    poczty przychodzącej, wychodzącej, jak czesto odbieranie, ile kB z maila
    ściągać i czy kasowac maile po odbiorze...

    Teraz mam HTC S740 (WM6.1), wcześniej na S710 było tak samo dziwnie...

    JA

  • 8. Data: 2009-12-18 08:19:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 08:11:51 +0100, Jeremiasz napisał(a):

    > Dlatego właśnie zaznaczyłem, że konto jest pop3/smtp. I WP, czyli Wirtualna
    > Polska nie oferuje (niestety...) kont pocztowych IMAP.

    aaa.. to WP, nie zaskoczyłem, nie sądziłem, ze są tak zacofani.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2009-12-18 08:31:01
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 18.12.2009 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > aaa.. to WP, nie zaskoczyłem, nie sądziłem, ze są tak zacofani.

    Poza gmail chyba nikt nie oferuje darmowych imap-ów, co jest dziwne w dobie
    użytkowania i tak webamaili które są mua przez imap :)
    Imap żre ciut więcej serwera, ale sporo mniej pasma, pierwsze jest obecnie
    śmiesznie tanie, drugie imo droższe, chyba że trzymają imap na komerche.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 10. Data: 2009-12-18 08:57:59
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 17.12.2009 Jeremiasz <a...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > to... nie wyświetlił nowych maili, które w międzyczasie dopłynęły na moja

    A na PC nie kasujesz emaili i nie masz opcji coś jak 'kasuj na serwerze gdy
    skasuję na komputerze?'

    > Czy coś robię nie tak? czy on nie powinien połączyć się z serwerem poczty,
    > sprawdzić po dacie, że z ostatnicz 3 dni to jest kilka maili i tylko je
    > ściagnąć, zapisac i kwita?

    Którą komendą?
    http://tools.ietf.org/html/rfc1939

    POP3 jest bardzo prymitywny, a Ty próbujesz go użytkować jak jednofolderowy
    IMAP, z tym że się tak nie da na różnych klientach.
    Zobacz ww dokument i sam dojdziesz do wniosku:
    - jak pobierzesz na WM tylko 'górkę' to on sobie zapamięta 'msg' które pobrał,
    'msg' to po prostu numer wiadomości indeksowany na serwerze pop3,
    - jak mu z PC pokasujesz emaile w inboxie to na następny raz każda wiadomość
    może mieć inny numer, jak klient to stwierdzi że coś nie halo, to musi
    się wyzerować i pobrać nagłówki ponownie.
    - nie da się pobrać 'za 3 dni' bez pełnej synchronizacji, a tą na dobrą
    sprawę portafi utrzymać tylko 1 klient poczty
    - pop3 nie rozwiązuje problemów typu: przeczytałem na jednym, na drugim mam
    nieprzeczytane, każdy spam usuwasz tyle razy ile masz terminali itd.
    - nie umie też rozbierać wiadomości mime, co znaczy że nie pobierze np header+
    treść, a załączniki na życzenie - ssasz do limitu - a po co? to na telefonie i
    trwa i kosztuje.
    - jak chcesz użytkować _dobrze_ pocztę na >1 terminalu, to poszukaj operatora
    z IMAP.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***