  • 1. Data: 2011-01-25 19:20:33
    Temat: ładowarka telefoniczna - czy to możliwe?...
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    najpierw chciałem przeprowadzić eksperyment, ale pomyślalem sobie, że
    lepiej będzie, gdy teoretycznie porozważam na grupie... :-)
    otóż... jeden z domowników... nie zdradzę który :-)... notorycznie
    zostawia ładowarkę komórki wpiętą do kontaktu w kuchni, mam obawy czy
    to nie stwarza jakiegoś niebezpieczeństwa...
    jak myślicie, co się może stać, gdy w ten sposób zostawimy włączoną
    ładowarkę i przypadkowo zewrzemy styki we wtyczce tej od strony
    telefonu, czyli niskonapięciowej (jak?...będą stykać się z metalowym
    zlewem, frontem kuchenki, wpadną do wody...), ładowarka zwykła, w
    plastikowej obudowie, beztransformatorowa...
    i teraz:
    czy nic się nie stanie?
    czy od razu wywali bezpiecznik lub różnicówkę w skrzynce?
    czy się przepali elektronika, pośmierdzi i tyle?
    no i najistotniejsze, czy istnieje możliwość zapalenia się
    urządzenia???
    i w ogóle, czy to jest niebezpieczna sprawa
    zapraszam teoretyków i praktyków do wypowiedzi...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-01-25 19:38:00
    Temat: Re: ładowarka telefoniczna - czy to możliwe?...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    http://demotywatory.pl/1259835/Ale-Ty

> [...]
    >zlewem, frontem kuchenki, wpadną do wody...), ładowarka zwykła, w
    >plastikowej obudowie, beztransformatorowa...

    Zasadniczo nic. Ale ...

    >czy się przepali elektronika, pośmierdzi i tyle?
    >no i najistotniejsze, czy istnieje możliwość zapalenia się
    >urządzenia???

    Miliardy tych urzadzen na swiecie .. wiec na pewno sie ktores
    zapalilo.

    >czy od razu wywali bezpiecznik lub różnicówkę w skrzynce?

    Przy porazeniu powinna roznicowka zadzialac - o ile jest.
    Zaplon niekonieniecznie musi wyzwolic bezpiecznik - niewielkiej mocy
    trzeba.

    >zapraszam teoretyków i praktyków do wypowiedzi...:-)

    http://tvp.info/informacje/ludzie/ladowarka-prawie-j
    a-zabila/3310484

    Ta pani tez uzywala ladowarki w kuchni .. no przy zlewozmywaku.

    J.

  • 3. Data: 2011-01-25 20:37:06
    Od: c...@p...onet.pl

    Teoretycznie i praktycznie różnie może być w zależności od rodzaju instalcji
    elektrycznej, wodnej, gazowej i od ładowarki. Przewód doktorski można pisać
    nie mając bliższych danych. Na przykład teraz sam praktycznie włączyłem
    ładowarkę do sieci raz tak, drugi raz inaczej czyli dając fazę na inny bolec
    wtyczki ładowarki i w żadnym położeniu na wtórnym we wtyczce na żadnym styku,
    wewnątrz i z zewnątrz nie pojawił się potencjał świecący neonówkę (wskaźnik),
    nawet woltomierz nie pokazał pomiędzy tymi stykami a kranem z wodą żadnego
    potencjału - zwątpiłem i sprawdziłem miernik - niestety jest dobry...
    W związku z tym myślałem, że gniazdko mam zepsute, ale nie, po włożeniu do
    gniazdka ładowarki nawet na biegu jałowym licznik energii rusza - więc jest to
    jedyny wskaźnik tego, że warto wszystko z gniazdek wyjmować jak chcemy
    oszczedzać na energii... :) Zwarłem też styki wtórne ładowarki i oprócz iskier
    nic się nie stało - ładowarka dalej jest sprawna... jucha jakaś.. :)

  • 4. Data: 2011-01-25 20:50:02
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > plastikowej obudowie, beztransformatorowa...

    Co oznacza beztransformatorowa?
    To wszystko są przetwornice z transformatorem, tyle, że małym.
    Co prawda jakoś i bezpieczeństwo obecnych tanich ładowarek pozostawia
    wiele do życzenia, ale tam musi być izolacja galwaniczna.

    BTW - co można zrobić z większą ilością nieużywanych starszych ładowarek
    z klasycznym transformatorem i stabilizatorem 6V/150mA (Siemens) oraz
    7,5V 400mA (Motorola)?
    EM

  • 5. Data: 2011-01-25 21:47:04
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Dołożę jeszcze swoje doświadczenie.
    Ładowarka wyprodukowana w Europie (chyba motorola). Z czasów kiedy telefon
    kosztował majątek (taki walizkowy). Więc generalnie porządny sprzęt.
    Jako że dawała mnóstwo mocy zastosowałem ją jako zasilacz pracujący
    24godz/dobę. Po około dwóch latach odmówiła posłuszeństwa. Czarny laminat i
    kupa węgla wewnątrz.
    Jeżeli w ładowarce jest klasyczny transformator to nieobciążony może
    pracować długo. Odwrotnie jest w ładowarkach z przetwornicą. Zwarcie raczej
    na nich nie robi wrażenia, ale praca bez obciążenia dla przetwornicy to
    wyzwanie. Ci co naprawiali TV coś o tym wiedzą.
    Dokładając jakość wykonania chińszczyzny osobiście bałbym się pozostawiać ją
    na stałe pod napięciem.

    --
    Desoft