  • 1. Data: 2019-08-15 11:42:21
    Temat: Wkrętarka akumulatorowa
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Wkrętarka akumulatorowa Skil 9,6V. Akumulator ma dwa styki. Brak oryginalnej
    ładowarki. Mam stopkę Skil 9,6V z trzema stykami. Jak naładować mój
    akumulator przy pomocy tej stopki? Do czego służy ten trzeci styk? Do czego
    go podłączyć?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-08-15 11:54:25
    Temat: Re: Wkrętarka akumulatorowa
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.08.2019 o 11:42, Kamil pisze:
> [...]
    > oryginalnej ładowarki. Mam stopkę Skil 9,6V z trzema stykami. Jak
    > naładować mój akumulator przy pomocy tej stopki? Do czego służy ten

    czy w akumulatorze jest 8 "paluszków" po 1.2v?
    Jak tą "stopkę" włączysz do prądu, to jakie są napięcia na stykach?

    ToMasz

  • 3. Data: 2019-08-15 20:22:00
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-08-15 o 11:42, Kamil pisze:
    > Do czego służy ten trzeci styk?

    Nie jestem pewien, czy to ten właśnie przypadek, ale niektóre ogniwa
    mają ten trzeci styk połączony z którymś z 2 pozostałych, za pomocą
    opornika. A jego opór niesie dla ładowarki informacje o typie ogniwa
    (już nie pomnę, czy chodzi o jego chemię, czy raczej pojemność. A może
    napięcie? No zabij, /zabacyłek/).

    > Do czego go podłączyć?

    No, ale to jedno jest pewne: do niczego.

  • 4. Data: 2019-08-15 21:29:59
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > No, ale to jedno jest pewne: do niczego.

    Podobnie, jak ta rurka, panie majster ;)

  • 5. Data: 2019-08-16 04:33:42
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:

    > czy w akumulatorze jest 8 "paluszków" po 1.2v?

    Nie wiem. Nie rozkręcałem.

    > Jak tą "stopkę" włączysz do prądu, to jakie są napięcia na stykach?

    Plus do minusa 10,5V. Na tym dodatkowym zero.

    Pzdr

  • 6. Data: 2019-08-16 04:39:08
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał:

> [...]
    > napięcie? No zabij, /zabacyłek/).

    > No, ale to jedno jest pewne: do niczego.

    No właśnie. W sieci sa informacje, że ten styk jest podłaczony do któregoś
    bieguna przez termistor, czasami opornik, albo nigdzie. I zasadnicze
    pytanie. Czy bez tego trzeciego styku akumulator będzie ładowany i czy
    ładowanie zostanie wyłączone po osiągnięciu właściwego napiecia.

    Pzdr

  • 7. Data: 2019-08-16 04:39:49
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "stary grzyb" napisał:

    > Podobnie, jak ta rurka, panie majster ;)

    Wężykiem ...

    Pzdr

  • 8. Data: 2019-08-16 12:50:14
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 16/08/2019 03:39, Kamil wrote:

> [...]
    > zasadnicze pytanie. Czy bez tego trzeciego styku akumulator będzie
    > ładowany i czy ładowanie zostanie wyłączone po osiągnięciu właściwego

    Jak nie podłączysz to się nie dowiesz.
    Pamiętaj żeby się zabezpieczyć....

    c.

  • 9. Data: 2019-08-17 12:41:12
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "cezar" napisał:

    > Jak nie podłączysz to się nie dowiesz.

    Co wniosłeś tym wpisem? Taki mądry to ja też jestem. Spodziewałem się odzewu
    kogoś, kto zna ten temat i napisze coś merytorycznego. Mówi się trudno.

    Pzdr

  • 10. Data: 2019-08-17 17:30:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > oryginalnej ładowarki. Mam stopkę Skil 9,6V z trzema stykami. Jak
    > naładować mój akumulator przy pomocy tej stopki? Do czego służy ten

    Miałem kiedyś Skila i akumulatory były porażką - samorozładowanie w
    tydzień, czyli, jak trzeba użyć, to prądu nie ma.
    Musisz zacząć od rozkręcenia akumulatora, żeby zobaczyć, co w środku.
    Czy 8 x 1,2V NiCd, czy co innego.
    Jacek