  • 51. Data: 2017-10-10 14:28:02
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:orida4$9v3$...@d...me...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Myślę, że nadinterpretujesz.

    Przeczytaj ustawe sam :-)

    Ja tylko znam opowiastke znajomego mysliwego - ustrzelil dzika,
    zawiozl do weterynarza, ten pobral probki, obejrzal pod mikroskopem i
    wydal wyrok - włośnica.

    I sie nagle zrobił kłopot, bo to odpad niebezpieczny, trzeba oddac do
    fachowej utylizacji, fachowa firma troche km dalej, ale zawiezc tam
    nie mozna, bo trzeba fachowym transportem ... i kosztowal go ten dzik
    wiecej niz mieso byloby warte :-)

    J.

  • 52. Data: 2017-10-10 15:14:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:
    > I nie sądzę, aby jakakolwiek firma samochodowa narażała się na
    > wykręcanie
    > się od honorowania gwarancji na samochód z powodu wymiany oleju
    > zrobionej
    > przez amatora - to byłaby kompromitacja i koszmarny PR.

    Z mojego doświadczenia wynika, że większość ASO dowlnych marek
    zastrzega sobie prawo do odmowy naprawy gwarancyjnej jeśli w jej
    trakcie uszkodzi się silnik i stwierdza, ze był lany olej we własnym
    zakresie i inny niż zalecany. Oczywiście to nie oznacza, ze we
    wlasnym zakresie nie da się zalac odpowiednim olejem, da się. Ale
    takie gadki wystrasza większość klientów, którzy chcieliby olej
    wymienić we własnym zakresie.

    Mialem nawet zgrzyt z ASO Mitsubishi, kiedy na pierwszej wymianie na
    gwarancji nie chcieli zalać moim olejem tylko zalali jakims gownianym
    shellem, który od razu po wymiamie wyglądał jak smoła. Od razu
    pojechalem do innego warsztatu, wylali mi to, zalalem dedykowanym do
    tego silnika (diesel) Motulem. Olej był prawie przeźroczysty, taki
    czysciutuki. Pojechałem z powrotem do ASO pokazać, jak powinien
    wyglądać olej. Tylko wzruszyli ramionami. Co ciekawe olej był czysty
    do ok 10tys. przebiegu. Nikt nie chciał uwierzyć jak pokazywalem
    bagnet.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2017-10-10 17:33:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-10-2017 o 15:14, Marek pisze:

> [...]
    > olej. Tylko wzruszyli ramionami. Co ciekawe olej był czysty do ok 10tys.
    > przebiegu. Nikt nie chciał uwierzyć jak pokazywalem bagnet.

    Jest duża szansa, że jakbyś przepłukał silnik olejem w odwrotnej
    kolejności, to wynik byłby taki sam.

  • 54. Data: 2017-10-10 18:29:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Oct 2017 17:33:51 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Jest duża szansa, że jakbyś przepłukał silnik olejem w odwrotnej
    > kolejności, to wynik byłby taki sam.

    Nie ma szans, ta czystość utrzymywała się przez kolejne miesiące..
    X-clean na prawdę pod v tym względem jest bezkonkurencyjny.
    Shell był.zalany od nowości i był już czarny po 500km przebiegu
    (wymiana była coś koło 1500).

    --
    Marek

  • 55. Data: 2017-10-10 18:39:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-10-2017 o 18:29, Marek pisze:

> [...]
    > X-clean na prawdę pod v tym względem jest bezkonkurencyjny. Shell
    > był.zalany od nowości i był już czarny po 500km przebiegu (wymiana była

    Jak clean, to powinien czyścić, czyli się brudzić.
    Jak się nie brudzi, to czyści słabo.....

  • 56. Data: 2017-10-10 18:54:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 10 Oct 2017 18:39:57 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Jak clean, to powinien czyścić, czyli się brudzić.
    > Jak się nie brudzi, to czyści słabo.....

    Dział marketingu zauważył że klienci chcą jeździć na czystym oleju i kazał
    inżynierom zrobić tak żeby olej był przezroczysty ;) I zrobili :)
    Natomiast faktycznie ciekawe gdzie wtedy jest ta sadza, jeśli nie w oleju.

    Swoją drogą to słyszałem kiedyś że można zrobić taki szwindel, że
    nieuczciwy mechanik zamiast wymieniać olej tylko dolawa do niego czegoś tam
    (chlor? aceton?) i włącza na chwilę silnik.
    Jak klient wraca, to olej na bagnecie jest już śliczny, czyściutki w
    kolorze miodu.

  • 57. Data: 2017-10-10 19:01:55
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-10-2017 o 18:54, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > (chlor? aceton?) i włącza na chwilę silnik.
    > Jak klient wraca, to olej na bagnecie jest już śliczny, czyściutki w

    A reszta (syf) gdzie się podziewa w tym momencie?

  • 58. Data: 2017-10-10 19:05:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 09 Oct 2017 21:26:20 +0200, j...@i...pl napisał(a):

    > A to jest akurat dość częste. Znaki towarowe są zastrzeżone i nie
    > wolno ich używać ot tak sobie. Stąd poznikały one z wielu serwisów.

    Z tego co mi wiadomo, znaki firmowe owszem, ale nazwy firm użyte w
    kontekście informacyjnym już chronione nie są i można ich używać bez zgody,
    a nawet przy zdecydowanym sprzeciwie właściciela marki.

    Czyli generalnie na sklepie można napisać "sprzedaż części do Forda, Opla,
    Toyoty", ale już nie użyć logotypów, czy używać nazw w sposób mylący co do
    powiązań z danym koncernem.

    W każdym razie tak ponoć wskazuje orzecznictwo.

  • 59. Data: 2017-10-10 20:37:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 10 Oct 2017 19:01:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A reszta (syf) gdzie się podziewa w tym momencie?

    Boję się nawet zastanawiać ;)

  • 60. Data: 2017-10-10 21:29:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Oct 2017 18:39:57 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Jak clean, to powinien czyścić, czyli się brudzić.
    > Jak się nie brudzi, to czyści słabo.....

    Brud ma zostac na filtrze a nie w oleju.

    --
    Marek