  • 11. Data: 2014-10-06 08:25:15
    Temat: Re: Wlasnie konczy sie lato
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Dlaczego tak uważasz? Spotkałeś się z tym w ogóle?

    oczywiscie , nawet mam , tyle tylko , ze nie spherocam firmy spheron , jako ze
    urzadzenie ma cene rownoa drogiemu samochodowi , a rozdzielczosc jak na dzisiejsze
    wymagania smiesznie niska.

    > Można różne rzeczy o tym pisać, ale nie to że utrudnia pracę - bo
    >
    > akurat praca z czymś takim jest trywialnie prosta (ustawiasz statyw,
    >
    > wciskasz parę klawiszy, czekasz, i masz gotową panoramę). Można dać
    >
    > "małpie" i też zrobi. Do tego to zresztą służy.

    jesli chcesz oceniec obraz musisz jeszcze podpiac laptop , palmotop itp.

    zanim w ogole wyjmiesz laptop z opakowania i go odpalisz juz dawno zrobie zdjecie
    obracajac aparat na glowicy recznie nawet z zamknietymi oczami.

    glowice mechaniczne wprowadzaja wiele niegodonosci jak chociazby ta ze duze wymiary
    podstawy taki9eju glowicy powoduja iz spora czesc nadiru jest zaslanieta przez te
    podstawe. I zaszynaja sie powzne schody przy retuszu.

  • 12. Data: 2014-10-06 08:45:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]

    zanim w ogole wyjmiesz laptop z opakowania i go odpalisz juz dawno zrobie zdjecie
    obracajac aparat na glowicy recznie nawet z zamknietymi oczami.

    glowice automatyczne wprowadzaja wiele niegodonosci jak chociazby ta ze duze wymiary
    podstawy takiej glowicy powoduja iz spora czesc nadiru jest zaslanieta przez te
    podstawe. I zaczynaja sie powazne schody przy retuszu.

    to moznaby przyrownac do sytuacji w fotografii klasycznej , gdybys zamiast kadrowac
    trzymajac aparat w dloniach ustawil go na statywie i za pomoca silnikow , pilotem
    ostawial jego polozenie. obraz obserwowal na laptopie.

    moze to i mialoby sens , zeby ewentualny zleceniodawca myslal , ze ma do czynienia z
    absolutnym pro poslugujacym sie sprzetem high end.

    sytuacje , w ktorych glowice automatyczne maja uzasadnione stosowanie owszem istnieja
    , ale nie akurat tam gdzie masz wysokie wymagania w stosunku do jakosci obrazu.
    Jednak trzeba recznie.
    Zas typowe panoramy do internetu w rozdzielczuosci ok 70 000 - 100 000 px i tak
    najsprawniej robi sie recznie . do 5-6 kadrow nie potrzeba automatu , ktorego
    rozlozenie i noszenie w ogole daje wiecej trudnosci niz pozytku.

    to ogolnie, bez wchodzenia w szczegol n koniecznosci progranmowania glowic w
    przypadku panoram wielorzedowych.

  • 13. Data: 2014-10-06 17:33:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > oczywiscie , nawet mam , tyle tylko , ze nie spherocam firmy spheron ,
    > jako ze urzadzenie ma cene rownoa drogiemu samochodowi , a
    > rozdzielczosc jak na dzisiejsze wymagania smiesznie niska.

    Cena akurat skłoniła mnie do przemyśleń. Natomiast co do rozdzielczości
    - jakiej oczekujesz? Normalnie dostępne (detalicznie) przetworniki CCD
    mają np. 10 tys. linii, zachowując proporcje można w taki sposób robić
    200 Mpikselowe panoramy.
    Możliwe że odczyt takich CCD jest dłuższy niż zrobienie kilku zdjęć
    specjalizowanym przetwornikiem CMOS, jakie mamy w DSLRach (odczyt
    SpheroCama jest znacznie dłuższy, ale możliwe że to wina tego
    konkretnego rozwiązania, transferu po jednej kolumnie przez USB).

    I to wszystko można zrobić (prototyp) tanio, dużo taniej niż SpheroCam.

    > jesli chcesz oceniec obraz musisz jeszcze podpiac laptop , palmotop itp.

    Akurat tu w ogóle trzeba podpiąć laptopa z Windows, głowica nie ma
    pamięci, w której zapisywałaby zdjęcia. Owszem, to wszystko razem jest
    znacznie cięższe niż lekki statyw z EVILem i małym obiektywem. Ale, tak
    jak napisałem, do czegoś innego służy.

    > zanim w ogole wyjmiesz laptop z opakowania i go odpalisz juz dawno
    > zrobie zdjecie obracajac aparat na glowicy recznie nawet z zamknietymi
    > oczami.

    Pewnie tak. Ale "pracownik" szybciej i lepiej zrobi to jednak tym (tzn.
    w ogóle zrobi).
    Natomiast to jest cecha tego konkretnego (ułomnego) rozwiązania. Równie
    dobrze mogę wyobrazić sobie podpięcie tego do telefonu/tabletu, po co
    wielki laptop.

    Głowica bez oświetlaczy mogłaby być dużo mniejsza i lżejsza. Właściwie
    byłaby niewiele większa od obiektywu (aczkolwiek w różnych przypadkach
    oświetlacze są potrzebne).

> [...]
    > ze duze wymiary podstawy takiej glowicy powoduja iz spora czesc nadiru
    > jest zaslanieta przez te podstawe. I zaczynaja sie powazne schody przy

    Mi pełna sfera do niczego nie jest potrzebna. Zasłonięta jest mała
    część pod nogami. Niezależnie od tego, głowica jest duża, bo ma unieść
    np. ciężkie oświetlacze. To nikogo nie interesuje, bo ten sprzęt jeździ,
    nie nosi się go na plecach. Żaden retusz nie jest przydatny.

> [...]
    > zamiast kadrowac trzymajac aparat w dloniach ustawil go na statywie i
    > za pomoca silnikow , pilotem ostawial jego polozenie. obraz obserwowal

    A wiesz że takie rzeczy też robię? Raczej nie pilotem.

> [...]
    > px i tak najsprawniej robi sie recznie . do 5-6 kadrow nie potrzeba
    > automatu , ktorego rozlozenie i noszenie w ogole daje wiecej trudnosci

    Zakładam że naprawdę nie myślisz o 70-100 kilo-pikselach. Najgorsza
    kamera PAL z ubiegłego wieku (a nawet tysiąclecia) ma 400 kpix.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2014-10-07 08:46:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 6. Oktober 2014 17:33:11 UTC+2 schrieb Krzysztof Halasa:

> [...]
    >
    > - jakiej oczekujesz? Normalnie dostępne (detalicznie) przetworniki CCD
    >
    > mają np. 10 tys. linii, zachowując proporcje można w taki sposób robić

    sa te rzeczy tanio do dostania
    http://www.ebay.de/itm/PANORAMA-KOPF-von-MERLIN-KOLO
    R-Vollautomatisch-/131309982383?pt=DE_Foto_Camcorder
    _Stative_Zubeh%C3%B6r&hash=item1e92af52af#ht_1000wt_
    1363

    lub

    http://www.ebay.de/itm/E-filming-Autom-Panoramakopf-
    360-Vertical-Camera-Base-B-Ware-/310984869646?pt=DE_
    Foto_Camcorder_Stative_Zubeh%C3%B6r&hash=item4868248
    70e#ht_2334wt_1363

    nie zrobi sie samemu lepiej.

    zgubilem 3 zera , mialem na mysl Mpx.

    srednio robie ok 75- 100 mpx , te wysokorozdzielcze ok 1 Gpx.

    automatem oczywiscie sie da , ale duzo wiecej klopotow. niektore sceny trzeba
    powtarzac z innymi nastawieniami..

  • 15. Data: 2014-10-07 08:53:52
    Od: abs <n...@o...pl>

    W dniu 04.10.2014 o 22:30, XX YY pisze:
    > 99% czasu to przygotowanie materialu do zlozenia.

    No wlasnie, kurcze, ala mnie to kosmos, Tobie widac pieknie wychodzi.
    Mozna by kiedys zobaczyc jakies Twoje surowe zdjecia skladajace sie
    potem na taka panorame?

    ABS

  • 16. Data: 2014-10-07 09:09:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > No wlasnie, kurcze, ala mnie to kosmos, Tobie widac pieknie wychodzi.
    >
    > Mozna by kiedys zobaczyc jakies Twoje surowe zdjecia skladajace sie
    >
    > potem na taka panorame?
    >

    > ABS

    mozna , tyle ze dopiero z nastepnej, ktora zrobie.
    wszystkie rawy mam wyrzucone , nie zbieram , nie wracam do nich.

  • 17. Data: 2014-10-07 12:59:32
    Od: abs <n...@o...pl>

    W dniu 07.10.2014 o 09:09, XX YY pisze:
    > mozna , tyle ze dopiero z nastepnej, ktora zrobie.

    No to milo by bylo :) Dzieki!

    ABS

  • 18. Data: 2014-11-01 19:28:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 7. Oktober 2014 12:59:32 UTC+2 schrieb abs:

    > No to milo by bylo :) Dzieki!
    >
    > ABS

    nie zapomnialem.
    ale akurat robilem takie rzeczy , ktorych nie moglem upublicznic.

    akurat mam cos takiego co nie bylo homogenne.
    nic ciekawego , robione na zamowienie jako dokumntacja.

    nie jest jeszcze wersja do oficjalnego szybkiego wyswietlenia , na razie jako swf -
    6 mb trzeba chwile poczekac na zaladowanie.

    tutaj :

    http://spherapan.vot.pl/test.swf

    zdjecia skladowe i poszczegolne etapy pokaze jutro , troche czasu zajmie mi pokazanie
    fazy posredniej