  • 1. Data: 2010-06-30 21:03:38
    Temat: Wolne oprogramowanie według Google.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Na początek korzenie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wolne_oprogramowanie
    "wolność udoskonalania programu i publicznego rozpowszechniania własnych
    ulepszeń, dzięki czemu może z nich skorzystać cała społeczność (wolność
    3)."

    Teraz Google Android:
    "Android - platforma dla telefonów komórkowych oparta na systemie Linux,
    ogłoszona przez Google i inne firmy zrzeszone w Open Handset Alliance 5
    listopada 2007"

    oraz news:
    http://www.coolsmartphone.com/news5944.html
    "manufacturers will be banned from using their own UIs"

    (tak, wiem, tam jest, że nie potwierdzili, że zakaz będzie obowiązywał, ale
    takie są zapowiedzi)

    Ciekawe i kreatywne podejście do otwartości oprogramowania. Einstein by
    tego nie wymyślił.

    "HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka
    Jan Strybyszewski

  • 2. Data: 2010-06-30 21:38:51
    Temat: Re: Wolne oprogramowanie według Google.
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Waldek Godel pisze:
> [...]
    > takie są zapowiedzi)
    >
    > Ciekawe i kreatywne podejście do otwartości oprogramowania. Einstein by

    Nie widzę wielkiego sensu narzucania użytkownikowi takiego interfejsu,
    tym bardziej, że nie można tego g**** odinstalować - touchwiz/ senseui itp.

    Nie widzę problemu, żeby producent takie coś udostępniał użytkownikom,
    ale żeby narzucać to bez sensu. Każdy niech sobie kupi telefon z
    Androidem a potem dostosuje do własnych potrzeb, nigdy nie byłem
    zwolennikiem nakładek i ani SenseUI, TouchWiz/Timescape/Motoblur ani
    żadne inne tego typu wynalazki mi się nie podobają i pierwszą rzeczą po
    zakupie telefonu byłoby takiego świństwa wyrzucenie.

    Jak mówię, jeśli nie będzie to użytkownikowi narzucone, niech sobie
    będzie dostępne - dajmy użytkownikowi wybór.

    A Google może mieć swoje powody - wsparcie dla użytkowników różnych
    nakładek robi się coraz trudniejsze, aktualizacje przez to się opóźniają.

    --
    Szadzik

    I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

  • 3. Data: 2010-06-30 22:49:04
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 22:03:38 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > "manufacturers will be banned from using their own UIs"

    http://pocketnow.com/rumor/could-we-get-gingerbread-
    from-android-for-christmas

    "Sources inside Google have made public comment that Gingerbread aims to
    address the "3rd party UI problem" by revamping the user interface and
    potentially its extensibility such that companies such as HTC, Samsung, and
    Motorola don't have to write their own UI to "brand" the phone. Doing so is
    what many have commented as the reason 2.1 and 2.2 upgrades have been so
    slow in coming, and why some phones are still stuck on 1.5. Gingerbread,
    it's theorized, will offer some kind of skinning architecture that will
    allow carriers and hardware vendors to customize their phones without
    crippling the upgradability of the core OS. "

    Trochę pojechało Radiem Erewań...