  • 61. Data: 2017-11-28 21:19:55
    Temat: Re: Woltomierz do gniazdka zapalniczki
    Od: Marcin <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-20 o 22:19, Poldek pisze:

    > Nie zetknąłem się. A co daje taki voltomierz?

    To co kazdy - mierzy napiecie ;) Tyle, ze ma interfejs ulatwiajacy
    podlaczenie do instalcji samochodowej.

    > Można zmierzyć napięcie w instalacji normalnym miernikiem. Powinno być
    > tyle samo, co w gniazdku od zapalniczki.

    Tyle, ze "zwyklym" miernikiem latwo sie mierzy na postoju. A podczas
    jazdy juz gorzej, trzeba kombinowac jak sie wpiac w instalacje.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 62. Data: 2017-11-28 21:23:50
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam
    W dniu 2017-11-21 o 10:47, J.F. pisze:
    > e napiecie, temperature (glupio), i prad pobierany z USB, bo ma dwa
    > gniazdka ladowarki

    I taki kupilem. Jak na razie napiecie pokazuje OK, temperatura sie
    rozjezdza z termometrem w samochodzie. A wydwaloby sie, ze po postoju w
    w garazu powinna byc ta sama temperatura na zewnatrz auta jak i w srodku
    przy uruhamianiu silnika - potem to juz ogrzewanie dziala i wiadomo, ze
    temperatura w srodku bedzie rosla.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 63. Data: 2017-11-28 21:26:00
    Od: Marcin <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-21 o 09:43, sirapacz pisze:
    > jak przy rozruchu będzie ci spadać za nisko to usłyszysz ;)

    Jak mialem stary akumulator to przy uruchamianiu silnika radio sie
    wylaczalo, a po uruchomieniu sie wlaczalo;)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 64. Data: 2017-11-29 05:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin n...@n...com ...

    > Jak mialem stary akumulator to przy uruchamianiu silnika radio sie
    > wylaczalo, a po uruchomieniu sie wlaczalo;)

    A jak masz nowy to tak sie nei dzieje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 65. Data: 2017-11-29 08:12:34
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    To inaczej. Ja miałem podobną akcję. Jadę jadę i w pewnym momencie zauważam,
    że wycieraczki jakoś wolno chodzą, kontrolki jakieś przyćmione. Ale żadnego
    alarmu nie było. PO 60km włącza się kontrolka akumulatora. Na szczeście
    byłem pod domem. Gdybym miał woltomierz w kabinie wiedziałbym od razu o co
    kaman, że alternator mi zdechł na amen i nie ma ładowania i muszę szybko
    kombinować co zrobić bo jak nie to stanę w polu.
    Wlasciewie to zawsze sie dziwilem czemu w kabinie nie ma kontrolki napiecia.
    Przeciez to wazny i przydatny parametr. Tyle ze filozofia jest taka, ze
    end-user ma sie o nic nie martwic i przywiezc samochod na lawecie do ASO.
    Przez nieznajomosc stanu naladowania akumulatora ludzie wymieniają je co 3
    lata zamiast co 8. Bo jak stoi samochod zimą nieuzywany to warto sprawdzic
    co tydzien napiecie, a jak wskazuje na wyładowanie to szybko poładowac a nie
    dopuscic do totalnego rozladowania i zasiarczenia. A kazde rozladowania
    akumulatora do zera nawet na parę godzin, to 1 rok życia akumulatora mniej.

    Pzdr

  • 66. Data: 2017-11-29 09:54:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Nov 2017 08:12:34 +0100, w <ovlml7$on9$1@node1.news.atman.pl>, "miumiu"
    <a...@b...pl> napisał(-a):

> [...]
    > kaman, że alternator mi zdechł na amen i nie ma ładowania i muszę szybko
    > kombinować co zrobić bo jak nie to stanę w polu.

    Dziwny problem -- kontrolka ładowania powinna dawno się zaświecić.

> [...]
    > Przeciez to wazny i przydatny parametr. Tyle ze filozofia jest taka, ze
    > end-user ma sie o nic nie martwic i przywiezc samochod na lawecie do ASO.

    Ale to naprawdę trzeba być zdolnym, aby nie wychwycić z wielomiesięcznym
    wyprzedzeniem, że aku się kończy.

  • 67. Data: 2017-11-29 10:01:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A jak masz nowy to tak sie nei dzieje?

    Nie w każdym tak jest:)
    Bardzo fajnie było to rozwiązane w Punto I. Przy samym rozruchu były
    wyłączane przednie reflektory (pozycje były włączone) aby ułatwić
    rozruch. Niestety w Punto II zrezygnowali z tego (pewnie przede
    wszystkim przez to, że w P2 światłami steruje body a nie mechanicznie w
    stacyjce).

  • 68. Data: 2017-11-29 10:04:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale to naprawdę trzeba być zdolnym, aby nie wychwycić z wielomiesięcznym
    > wyprzedzeniem, że aku się kończy.

    w sprawnym samochodzie zapalającym "od strzała" możesz nie wychwycić.

  • 69. Data: 2017-11-29 10:10:03
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tyle, ze "zwyklym" miernikiem latwo sie mierzy na postoju. A podczas
    > jazdy juz gorzej, trzeba kombinowac jak sie wpiac w instalacje.

    W warunkach bojowych ciężko o sam miernik. Miałem natomiast sytuację, że
    zdechł mi altek. Pracować trzeba, a nowy za 3 dni. Na wieczór prostownik
    pod akumulator, wtyczka do gniazda zapalniczki z bananami do najtańszego
    multimetru i wio. Wystarczało akumulatora (w lecie lub na wiosnę) na
    cały dzień jeźdżenia i uruchamiania silnika a zjeżdżałem do domu na
    ładowanie jak napięcie było na wysokości bodaj 10,5V bo przy 9V nie dało
    się już uruchomić gorącego silnika,a przy 7-8V przestawało działać
    ECU/pompa paliwa/cewki (jedno z tych lub wszystkie naraz).
    Wartości napięć podaję z pamięci i trochę z czapki bo to z 10 lat temu
    było:P

  • 70. Data: 2017-11-29 10:42:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 22:01, Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ktos zetknal sie z tematem woltomierza do gniazdka zapalniczki.
    > Na ile poprawne sa wskazania takich miernikow, na ile mozna im ufac? Czy
    > sa jakies "marki" lepsze od innych?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Drogie toto nie jest - można kupić i pooglądać, jak to działa...

    http://glowny-mechanik.pl/2017/08/23/woltomierz-samo
    chodowy/

    T.