  • 1. Data: 2017-11-19 23:09:24
    Temat: akumulator po pół roku
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    12.22v wow!

    Ostatnie uruchomienie silnika początek czerwca 2017. Zdjęte klemy.
    Akumulator w aucie (nie w domu). Nawet zapalił od pierwszego kopa
    (1.6 benzyna).

    Topla czerwona 12v 66Ah

    http://akumulatory-online.pl/akumulator-topla-energy
    -12v-66ah-620a-en-p-536.html

    Po tym optymistycznym akcencie zastanawiam się czy targać go na 3 piętro.
    Waży 15kg. Obecnie mogę nosić tylko długopis. Musiałbym skołować pomoc.
    Następny przylot do ojczyzny w marcu 2018.

    Wytrzyma? Nie zamarznie? Raczej nie powinien hmm?.
    Co tam górale mówią o zimie?

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 2. Data: 2017-11-20 08:11:46
    Temat: Re: akumulator po pół roku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Nov 2017 23:09:24 +0100, PiteR napisał(a):
> [...]
    > Waży 15kg. Obecnie mogę nosić tylko długopis. Musiałbym skołować pomoc.
    > Następny przylot do ojczyzny w marcu 2018.

    a jezdzic mozesz ? Ja bym go podladowal, zdecydowanie najwyzszy czas.
    Tylko pytanie - pojezdzic pare godzin, zalatwic pomoc, kupic 25m
    przedluzacz ... kupic ogniwo sloneczne

    http://allegro.pl/sol5n-ladowarka-solarna-12v-1-5w-i
    6241296135.html
    http://allegro.pl/panel-solarny-12v-1-5w-i6092317835
    .html

    http://allegro.pl/panel-sloneczny-bateria-solarna-12
    v-i7033958337.html

    J.

  • 3. Data: 2017-11-20 09:17:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.11.2017 o 08:11, J.F. pisze:

    > http://allegro.pl/sol5n-ladowarka-solarna-12v-1-5w-i
> [...]

    Bez jaj. 125 mA (zapewne chińskich czyli odpowiednio mniejszych).
    Zapewne w lato w południe, wycelowane w słońce. A teraz w zimę, za szybą
    w losowym kierunku. Wyjdzie w praktyce 10mA. Nie zdziwiłbym się jakby
    się okazało, że to prąd ciągnie z akku;)

    Ja bym wyciągnął - tylko potem, problemy z radiem, być może z alarmem
    czy centralnym zamkiem i ewentyalnie adaptacją przepustnicy - w
    accordzie potem spadają obroty na jałowym że aż zgasnąć potrafi - przez
    pierwsze 30 minut jazdy. Niby wystarczy zostawić na jałowym aż się
    nagrzeje, ale kto by wytrzymał;)

    Shrek

  • 4. Data: 2017-11-20 10:24:48
    Temat: Re: akumulator po p roku
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >ogniwo sloneczne

    to juz chyba lepiej z takim boosterem przyleciec. ciezkie troche, ale
    wielkie nie jest. kumpel z takiej walizeczki odpalil na -15 po dwoch
    tygodniach stania starego transita chyba z 30 letniego. od kopa.
    nei wiem co to za cholerstwo bylo ale w szoku bylem.
    a po przylocie z zagranicy nie lepiej taksiarza zawolac z kablami? ile to
    kosztuje? 100 pln?

  • 5. Data: 2017-11-20 10:48:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >tygodniach stania starego transita chyba z 30 letniego. od kopa.
    >nei wiem co to za cholerstwo bylo ale w szoku bylem.

    Z akumulatorem w srodku jak rozumiem ?
    W lidlu sa i male boosterki, kieszonkowe ... ale po 200 zl.

    Nawet bym sugerowal takim podladowac akumulator, pare razy trzeba by
    zejsc i podlaczyc ... ale za 200zl chyba nie warto.
    No i troche watpie czy podladuje - jak ma ma trzy ogniwa w szereg to
    napiecie raczej za male.

    >a po przylocie z zagranicy nie lepiej taksiarza zawolac z kablami?
    >ile to kosztuje? 100 pln?

    Problem w tym, ze akumulator sie moze przez takie stanie zepsuc.
    Odpalisz za 100, a potem do sklepu i 300 :-)
    A bateria sloneczna sie przyda na dluzej.

    J.

  • 6. Data: 2017-11-20 10:52:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    6241296135.html
    .html
    v-i7033958337.html

    >Bez jaj. 125 mA (zapewne chińskich czyli odpowiednio mniejszych).

    Chinskich. W swoim mierze jakeis 40mA

    >Zapewne w lato w południe, wycelowane w słońce. A teraz w zimę, za
    >szybą w losowym kierunku. Wyjdzie w praktyce 10mA. Nie zdziwiłbym się
    >jakby się okazało, że to prąd ciągnie z akku;)

    ale 10mA nawet tylko przez 8h dziennie to moze byc akurat tyle ile
    temu akumulatorowi potrzeba.

    >Ja bym wyciągnął - tylko potem, problemy z radiem, być może z alarmem
    >czy centralnym zamkiem i ewentyalnie adaptacją przepustnicy - w

    Tylko po co wyciagac, skoro i tak ma stac ?
    Ze w cieplym mieszkaniu a nie w samochodzie ?

    Tylko naladowac do pelna ...

    J.

  • 7. Data: 2017-11-20 11:23:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 10:48, J.F. pisze:

    > Problem w tym, ze akumulator sie moze przez takie stanie zepsuc.
    > Odpalisz za 100, a potem do sklepu i 300 :-)
    > A bateria sloneczna sie przyda na dluzej.

    To może lepiej od razu do sklepu ale za 150 :-)

  • 8. Data: 2017-11-20 11:26:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 listopada 2017 10:24:54 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:

> [...]
    > nei wiem co to za cholerstwo bylo ale w szoku bylem.
    > a po przylocie z zagranicy nie lepiej taksiarza zawolac z kablami? ile to

    A nowy aku 200 pln

  • 9. Data: 2017-11-20 12:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >To może lepiej od razu do sklepu ale za 150 :-)

    Ale kolega nosic nie moze, to wyprawa do sklepu kiepski pomysl.
    Lepiej zamowic wysylkowo z dostawa do auta :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-11-20 12:39:00
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Z akumulatorem w srodku jak rozumiem ?
    no tak. podladowanie i odpalenie z auta obok, a troche to ladowanie trwalo,
    nie dalo efektu.
    ta walizeczka to bylo drogie. oni maja komis i na tym nie oszczedzali.

    > Problem w tym, ze akumulator sie moze przez takie stanie zepsuc.
    po pol roku w aucie z odlaczonymi klemami? bo znam busiarza co tak zostawia
    swoje auto na dwa trzy miesiace. klemy zdjete.
    tyle ze to sej jakis jest czy potem rownie stara astra czy fiesta...
    czy nowe auto da rade stac bez aku to nie wiem.