  • 1. Data: 2014-04-09 21:22:45
    Temat: Wskaźnik chwilowego zużycia paliwa w Toyocie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dość długi czas woziłem dupę Octavią. Wskaźnik
    chwilowej konsumpcji zupki działa znakomicie,
    odczyt wiarygodny, na postoju przełącza się
    w spalanie na godzinę. Wsiadłem w dość nową Verso,
    patrzę i widzę jakiś gówniany pasek, skala w litrach
    bardzo dokładna (0,10,20 i 30 bodajże), użyteczność
    tego badziewia żadna, bo skacze toto ciągle,
    a żeby odczytać jakąś wartość trzeba by mieć lupę
    i papier milimetrowy.
    Dlaczego w samochodzie za 100 patyków, zrobionym
    przez żółtków, którzy chyba mają jakiś zmysł techniczny,
    jest wstawione takie gówno? A może ja się nie znam
    i teraz taki trynd jest?

    L.

  • 2. Data: 2014-04-09 22:36:27
    Temat: Re: Wskaźnik chwilowego zużycia paliwa w Toyocie
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-09 21:22, Lisciasty pisze:
> [...]
    > przez żółtków, którzy chyba mają jakiś zmysł techniczny,
    > jest wstawione takie gówno? A może ja się nie znam

    a nie ma cyferek też?

    Moja Ave T25 ma też cyferki.
    A ten pasek.. ;)
    To prosta Toyota w której elektronika przynajmniej nie szfankuje bo jej
    za dużo nie ma.
    Nadrabia mechaniką za to.

  • 3. Data: 2014-04-09 22:50:52
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    W poprzednich modelach pokazywali cyfrowo, ale straszne głupoty. Widocznie łatwiej
    zrobić pasek, który dalej pokazuje bzdury, ale nie da się go łatwo odczytać, niż
    poprawnie skofigurować ECU...

  • 4. Data: 2014-04-09 22:57:09
    Od: JK <j...@i...pl>

> [...]
    > przez żółtków, którzy chyba mają jakiś zmysł techniczny,
    > jest wstawione takie gówno? A może ja się nie znam

    To jest wskaźnik *chwilowego* zużycia paliwa. Jest też wskaźnik
    *średniego* zużycia paliwa.
    Mam nadzieję, że ogarniasz różnicę pomiędzy tymi dwoma wskaźnikami.

    JK

  • 5. Data: 2014-04-10 00:07:10
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > jest wstawione takie gówno? A może ja się nie znam

    jest to gówno, bo konstruktora posrało a nie miał pomocy z zewnątrz, nikt mu
    nic nie doradził. Przydatność paska jest zerowa

  • 6. Data: 2014-04-10 01:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

> [...]
    > przez żółtków, którzy chyba mają jakiś zmysł techniczny,
    > jest wstawione takie gówno? A może ja się nie znam

    To coś im się zmieniło - nawet w yaris był elektroniczny wskażnik.

  • 7. Data: 2014-04-10 09:10:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Wednesday, April 9, 2014 10:57:09 PM UTC+2, JK wrote:
    > Mam nadzieję, że ogarniasz różnicę pomiędzy tymi dwoma wskaźnikami.

    Owszem ogarniam i nie był to błąd, jak najbardziej idzie
    mi o chwilowy wskaźnik :>

    L.

  • 8. Data: 2014-04-10 12:17:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Apr 2014 12:22:45 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Dość długi czas woziłem dupę Octavią. Wskaźnik
    > chwilowej konsumpcji zupki działa znakomicie,
    > odczyt wiarygodny, na postoju przełącza się
    > w spalanie na godzinę.

    Z serii VW to jeździłem długo Fabką i też komputer działał świetnie...

    > Wsiadłem w dość nową Verso,

    ...przesiadłem się do Mazdy (6, ale w 3, 5, czy CX-ach jest to samo), i tam
    też ogólnie komputer to jakaś kpina. Niby chwilowe jest w miarę sensowne
    (elektroniczne liczby), ale na postoju pokazuje już tylko "kreski".

    Do tego np. pomiar paliwa to kolejny żart. Podziałka liniowa. Przejeżdża
    się 500km wskazówka opada do połowy. Przejeżdża się kolejne 140-240,
    wskazówka leci na ryj i się rezerwa zapala. Komputer wyświetla dystans do
    przebycia "0" a przejechać można jeszcze dobre 100km -- choć czasem tylko
    20km i wielu już stanęło w polu. Ogólnie komputery w japońcach to jakaś
    parodia.

    > A może ja się nie znam i teraz taki trynd jest?

    Może BMW wanabe? Tam też był (jest?) podobny wskaźnik, tylko bardziej
    klasyczny -- ze wskazówką jak temperatura wody. Była (jest?) to chyba
    najbardziej irytująca rzecz na desce w BMW. Non stop się coś merda.

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2014-04-10 22:19:40
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 10 Apr 2014 12:17:01 +0200, Myjk <m...@n...op.pl>
    wrote:

    > Może BMW wanabe? Tam też był (jest?) podobny wskaźnik, tylko bardziej
    > klasyczny -- ze wskazówką jak temperatura wody. Była (jest?) to chyba
    > najbardziej irytująca rzecz na desce w BMW. Non stop się coś merda.

    Trzeba było eMę, miałbyś temperaturę oleju.

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 10. Data: 2014-04-10 22:34:10
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    wrote:

    > Może BMW wanabe? Tam też był (jest?) podobny wskaźnik, tylko bardziej
    > klasyczny -- ze wskazówką jak temperatura wody. Była (jest?) to chyba
    > najbardziej irytująca rzecz na desce w BMW. Non stop się coś merda.

    Trzeba było kupić eMę, miałbyś temperaturę oleju.

    RR.
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com