  • 1. Data: 2013-04-16 21:54:31
    Temat: Wybor karty graficznej
    Od: GAD Zombie <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    Witam

    Jak sie sypie, to wszystko naraz. Wymienilem juz zasilacz, ale grafika
    sie przegrzewa i w stresie mialem ponad 80 stopni. Dodalem wentylator,
    odkurzylem, osiagnalem max 67 stopni w stresie. Niby mniej, ale nadal
    jajca na tym bym ugotowal, a jak przyjda upaly w lecie to sie to
    biedaczysko zameczy, a i mnie nogi poparzy, bo komputer kolo biurka stoi
    na podlodze.

    Dlatego podjalem decyzje, ze wymiana grafiki to moze byc dobry krok.
    Szczegolnie, ze ta jest stara i nowe gry nie daja rady, a moj mlody ma
    coraz wieksze wymagania do gier, wiec i ja sie musze bardziej postarac ;).

    Obecnie mam Gigabyte GeForce 8600 GT.

    Wpiete to jest do plyty:
    Gigabyte M55S-S3 z AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3600+ i 2 GB RAM.

    Czy ktos moglby mnie oswiecic, jakie teraz karty graficzne sa warte
    kupienia? Nie chce odrzutowca, nie chce wydawac 500 czy 1000zl na to.
    Powiedzmy, ze w przedziale cenowym 200-300zl +/- pare zl w razie czego.
    Chcialbym, zeby bylo to lepsze od obecnej karty (w miare znaczaco), nie
    grzalo sie jak kaloryfer i dalo sie bez problemu wpiac do mojej plyty
    glownej, bo roznie to bywa.
    Jestem w temacie do tylu o dobre 5 lat, bo nie zajmowalem sie tym.
    Zdziwilem sie, ze GF juz nie maja numerow 8000 i 9000 tylko jakies
    3-cyfrowe ;). Ale ktore wybrac? Modeli sa dziesiatki.
    Znalazlem np takie cos: Gigabyte GeForce GT430, ale sadzac z opisow to
    jakichs szalenczych zmian w stosunku do mojej obecnej GF8600 nie widze.
    Czy to faktycznie zadziala w grach o wiele lepiej, czy to pic na wode? A
    moze chociaz bedzie sie mniej grzalo?

    Z gory dzieki za podpowiedzi i bardzo prosze bez rad w stylu "kup
    najnowsza i najlepsza, bo po co kupowac cos sprzed roku i nie pograsz
    sobie w FARCRY5 czy Assasina 10" ;). Najnowsze gry mam sprzed 2-3 lat,
    wiec cudow nie potrzebuje. NFS Hot Pursuit dziala w miare ok, chociaz
    lekko przycina i gdyby chodzil plynniej to by bylo milo.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 2. Data: 2013-04-16 22:33:26
    Temat: Re: Wybor karty graficznej
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-16 21:54, GAD Zombie pisze:
> [...]
    > jakichs szalenczych zmian w stosunku do mojej obecnej GF8600 nie widze.
    > Czy to faktycznie zadziala w grach o wiele lepiej, czy to pic na wode? A

    Do 300zł to GT640 lub HD7750 będą ze 3 razy szybsze.

    miab

  • 3. Data: 2013-04-16 23:01:34
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 22:33:26 +0200, miab napisał(a):

    > Do 300zł to GT640 lub HD7750 będą ze 3 razy szybsze.

    raczej 8-10 razy szybsze.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2013-04-16 23:14:36
    Od: GAD Zombie <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    W dniu 2013-04-16 22:33, miab pisze:
    > Do 300zł to GT640 lub HD7750 będą ze 3 razy szybsze.

    O ja pier.! Jakie to wielkie i z gigantycznym radiatorem i wentylatorem!
    ;) To dzis normalny standard, czy to monstrum jest jakims wyjatkiem? To
    wchodzi na dwa sledzie i wyczytalem, ze trzeba miec zasilacz minimum
    350W. Ile to pradu zre? Dobrze, ze kupilem nowy 430W, to powinno wystarczyc.
    A to PCI-E 3.0 to do mojej plyty podejdzie? Nie wiem czy nie mam zbyt
    starej plyty do tego.

  • 5. Data: 2013-04-17 00:08:15
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "GAD Zombie" <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote in message
    > O ja pier.! Jakie to wielkie i z gigantycznym radiatorem i wentylatorem! ;) To
    > dzis normalny standard, czy to monstrum jest jakims wyjatkiem?

    raczej normalnie - duzy radiator - duza pojemnosc termiczna i chlodzenie
    mozna zrobic cichsze - wieksze zeberka lepiej oddaja cieplo

    > To wchodzi na dwa sledzie i wyczytalem, ze trzeba miec zasilacz minimum 350W.
    > Ile to pradu zre?

    w idle 8W, max z 50W - ta rekomendacja to ze sporym zapasem, dla bardziej
    nietechnicznych ktorzy nie wiedza co maja w srodku, lepiej zeby mieli
    zasilacz znacznie przewymiarowany niz zeby po wlozeniu nowej kartki
    cos padlo

    http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GT_
    640/26.html

    > Dobrze, ze kupilem nowy 430W, to powinno wystarczyc.
    > A to PCI-E 3.0 to do mojej plyty podejdzie? Nie wiem czy nie mam zbyt starej
    > plyty do tego.

    w ta strone powinno dzialac bez problemow, ztcc pare nowych modeli
    od gigabyte mialo problemy z poprawnym dzialaniem w pcie 3.0 + pcie 3.0

  • 6. Data: 2013-04-17 00:09:02
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "GAD Zombie" <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> napisał w
    wiadomości news:kkkaab$cc8$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    > kupienia? Nie chce odrzutowca, nie chce wydawac 500 czy 1000zl na to.
    > Powiedzmy, ze w przedziale cenowym 200-300zl +/- pare zl w razie czego.

    W przedziale 200-300 zł jest Radeon 6670 na DDR3 lub DDR5.

    > Znalazlem np takie cos: Gigabyte GeForce GT430

    Jak procesor 2-rdzeniowy to tylko Radeon (znacznie niższe obciążenie CPU niż
    na kartach nVidii, pozatym mniej bierze prądu).

    > ale sadzac z opisow to jakichs szalenczych zmian w stosunku do mojej
    > obecnej GF8600 nie widze.

    6670 będzie dużo szybszy od 8600, ma też więcej pamięci.
    No i to jeszcze karta z PCI-E 2.0, więc napewno nie będzie problemów z płytą
    główną.

  • 7. Data: 2013-04-17 00:11:02
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-04-16 23:14, GAD Zombie pisze:

> [...]
    > wystarczyc.
    > A to PCI-E 3.0 to do mojej plyty podejdzie? Nie wiem czy nie mam zbyt

    Jak chcesz aby się mało grzała i brała mniej prądu, to tylko AMD ATI.
    Żadna Nvidia nie przebije pod względem zużycia prądu i grzania - chyba,
    że sporo wolniejsza.

  • 8. Data: 2013-04-18 02:24:23
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-16, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:
    > Jak chcesz aby się mało grzała i brała mniej prądu, to tylko AMD ATI.
    > Żadna Nvidia nie przebije pod względem zużycia prądu i grzania - chyba,
    > że sporo wolniejsza.

    Chyba że nie jest się fanboyem tylko racjonalnym użytkownikiem :P.

    AMD dość mocno zainteresowało się oszczędnością prądu co nie znaczy,
    że tak im to sie świetnie udaje. Np. od początku istnienia firmy
    nie ogarnęli porządnie konfiguracji wielomonitorowych. I tak po
    podłaczeniu 2 LCD Radeon pożre jakieś 2-3 razy więcej prądu. Karta
    NVIDIA będzie potrzebowała może 20% więcej.
    Oczywiście mówię o tzw. idle.

    Zresztą z tą wielą różnicą w poborze prądu w ogóle nie jest
    aż tak różowo. Ogólnie możemy przyjąć, że obciążona karta
    AMD może wymagać 10-15% mniej niż NVIDIA o tej samej wydajności.
    Ale czasem potrzebują tyle samo, a czasem to "zieloni" są bardziej
    zieloni. Zupełnie osobną kwestią jest całkiem fajne ZeroCore od AMD,
    na które NVIDIA nie ma odpowiedzi. I pewnie nie będzie jej poszukiwała,
    bo to co fajnie wygląda na ulotce, niekoniecznie jest warte kapitału
    na rozwój (żeby obniżyć pobór z 10 do 3 Watów...).

    A co do temperatur, to akurat bardzo często właśnie karty NVIDIA
    okazują się chłodniejsze niż bezpośredni konkurencji AMD. Może magia,
    może producenci się bardziej starają, może spisek :).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 9. Data: 2013-04-18 11:10:00
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-04-17 00:08, m4rkiz pisze:

    > w ta strone powinno dzialac bez problemow, ztcc pare nowych modeli
    > od gigabyte mialo problemy z poprawnym dzialaniem w pcie 3.0 + pcie 3.0

    Dzieki za podpowiedzi, na pewno sie przyda.
    A czy producent samej karty ma jakies wieksze znaczenie dzisiaj? Od dosc
    dawna kupowalem sprzet od Gigabyte i tak mi jakos zostalo, ze lubie ich
    produkty. Ale wiadomo - z czasem roznie bywa i zdarza sie, ze dobry
    producent 5 lat pozniej robi juz szajs. Od kogo najlepiej kupowac karty
    graficzne obecnie? Gigabyte? Asus? Inni?

  • 10. Data: 2013-04-18 21:55:12
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-18, GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:
> [...]
    > producent 5 lat pozniej robi juz szajs. Od kogo najlepiej kupowac karty
    > graficzne obecnie? Gigabyte? Asus? Inni?

    Najlepiej poczytać recenzje konkretnych kart. Jedna karta się uda, inna
    się nie uda. Nie ma producenta, któremu wszystko wychodzi.

    Jeśli pytasz o firmy, którym się najczęściej udaje, to w przypadku
    kart poniżej 1000 zł najpewniejszy jest ASUS (po obu stronach
    barykady). Szczególnie jeśli jest to karta z chłodzeniem DirectCU.
    W przypadku Radeonów dobrą firmą jest Sapphire, a bardzo dobre
    (i dosyć oryginalne) karty oparte o GeForce wypuszcza MSI.

    Najlepiej po prostu wybierz jakąś półkę parametrów i kosztu. Zostanie
    Ci kilka chipów (pewnie po dwa od obu firm). Potem wystarczy poczytać
    recenzje i coś wybrać. Wbrew pozorom nie jest tego tak dużo - można
    się uwinąć w dwa wieczory, jeśli jesteś względnie zdecydowany. Może
    się okazać, że Twój wymarzony układ akurat najlepiej obudował Gigabyte.

    Jeśli chodzi o testy, to IMO najlepszym źródłem jest
    techpowerup.com. Także dlatego, że prowadzą bazę linków do recenzji
    na innych solidnych portalach (polecam tweaktown.com).

    pozdrawiam,
    Kosu