  • 1. Data: 2013-04-15 14:13:45
    Temat: dziwny problem z dyskiem w laptopie
    Od: quent <x...@x...com>

    Mam problem z dyskiem w laptopie HP Compaq nx6110.
    Postawiłem w nim system od zera. Dysk przy instalacji sformatowałem na
    NTFS, po czym poszedł system i kilka podstawowych programów.
    Formatowanie trwało jakby dużo dłużej niż normalnie ale potem szło już
    dosyć sprawnie.

    Problem pojawił się gdy chciałem uruchomić to co instalowałem.
    Baaardzo wolny odczyt... przestoje i nagle rusza... po chwili znów
    przestój itd.

    Oczywiście wszystkie sterowniki (poza modemem) ze strony producenta
    zainstalowane. Manager urządzeń nie zgłasza problemów.
    W biosie nie widzę nic co mógłbym przestawić/konfigurować w kontekście
    dysku. Był tam jedynie test dysku, który przeprowadziłem - wszystko ok.

    Test w HD Tune potwierdził moje obawy o słabym odczycie choć reszta OK:
    www.elipsa.info/test/dysk/1.PNG
    www.elipsa.info/test/dysk/2.PNG
    www.elipsa.info/test/dysk/3.PNG
    www.elipsa.info/test/dysk/4.PNG

    Innym softem także robiłem benchmark i także zapis OK ale odczyt
    momentami dobry a momentami bardzo nikły.

    Do kompa przed instalacją włożyłem nowe (używane) ramy - 2x1GB.
    Everestem robiłem test ramu i wszystko gra.

    Jak myślicie, co robić? Szukać nowego dysku czy może jest na to jakaś rada?

    Z góry dzięki za rady.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 2. Data: 2013-04-16 20:28:14
    Temat: Re: dziwny problem z dyskiem w laptopie
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    sprawdz na jakims live linuxie i poczytaj to http://winhlp.com/node/10

  • 3. Data: 2013-04-18 08:17:33
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-16 20:28, m4rkiz pisze:
    > poczytaj to http://winhlp.com/node/10

    Niestety nie pomogło.
    Dysk podłączyłem do innego kompa i transfery ma dobre, czyli to coś albo
    z kontrolerem w laptopie albo coś software-owego :-/

    Dzięki

  • 4. Data: 2013-04-18 15:03:17
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-04-18 08:17, quent pisze:

    > Niestety nie pomogło.
    > Dysk podłączyłem do innego kompa i transfery ma dobre, czyli to coś albo
    > z kontrolerem w laptopie albo coś software-owego :-/

    Wejdź do Biosu i na początku ustaw wszystko na auto. Zobacz czy Bios
    widzi dysk.
    Potem jak juz by by ło ok, to sobie przestaw w tym Biosie po swojemu.

    --
    animka

  • 5. Data: 2013-04-18 15:26:11
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-18 15:03, animka pisze:

    > Wejdź do Biosu i na początku ustaw wszystko na auto. Zobacz czy Bios
    > widzi dysk.
    > Potem jak juz by by ło ok, to sobie przestaw w tym Biosie po swojemu.

    To laptopowy bios (ktory zresztą uaktualniałem), tam prawie NIC nie ma.
    Kilka ustawień na krzyż, które już zmieniałem.

    Walczę z tym 3 dzień i nic.
    Ciągle zapis OK a odczyt kuleje, bardzo...

  • 6. Data: 2013-04-18 16:47:08
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-04-18 15:26, quent pisze:

    > To laptopowy bios (ktory zresztą uaktualniałem), tam prawie NIC nie ma.
    > Kilka ustawień na krzyż, które już zmieniałem.
    >
    > Walczę z tym 3 dzień i nic.
    > Ciągle zapis OK a odczyt kuleje, bardzo...

    Ale nazwa dysku i numer dysku to powinien być.
    Też mam jakis okrojony Bios w swoim komputerze (nie laptopie), ale nazwe
    dysku i numer pokazuje.
    Zajrzałabym do programu Everest co "mówi" o tym dysku.
    Poza tym są jeszcze programy diagnostyczne dysków, informujące co z
    dyskiem nie tak.

    --
    animka

  • 7. Data: 2013-04-19 08:08:05
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-18 16:47, animka pisze:
    > Ale nazwa dysku i numer dysku to powinien być.

    Niestety

    > Zajrzałabym do programu Everest co "mówi" o tym dysku.
    > Poza tym są jeszcze programy diagnostyczne dysków, informujące co z
    > dyskiem nie tak.

    Te programy mówią, że z dyskiem jest wszystko OK.
    Tylko benchmarki mnie załamują.

  • 8. Data: 2013-04-19 23:28:51
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 15/04/2013 13:13, quent wrote:
    > Mam problem z dyskiem w laptopie HP Compaq nx6110.

    > www.elipsa.info/test/dysk/3.PNG

    > Jak myślicie, co robić? Szukać nowego dysku czy może jest na to jakaś rada?

    Mozesz jeszcze zwiedzic log systemowy na obecnosc bledow zw z dyskiem,
    ale ciezko spodziewac sie innego winowajcy.

    --
    Pozdr

  • 9. Data: 2013-04-20 10:34:31
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    > Niestety nie pomogło.
    > Dysk podłączyłem do innego kompa i transfery ma dobre, czyli to coś albo
    > z kontrolerem w laptopie albo coś software-owego :-/

    Jakby to był problem z software, to byś miał poprawnie pod live linuxem.
    Spróbuj może o ile masz takie możliwości rozebrać kompa i sprawdzić
    styki złącza, czy przypadkiem gdzieś nie ma jakiegoś zimnego lutu. A daj
    jeszcze stan SMARTa, to też może coś pokazać, może dysk się na chwile
    usypia, może występują jakieś błędy w dużej ilości?

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl