  • 1. Data: 2010-08-12 10:43:23
    Temat: Wybor plyty glownej
    Od: Andre <a...@a...pl>

    Witam!

    Niedlugo bede wymienial mojego leciwego juz kompa (chyba 6 albo 7 lat) i
    tradycyjnie zostaje przy AMD. Jako ze to nie bedzie maszyna do niewiadomo
    jakich obliczen, a jedynie plynnego dzialania z Win7 i podstawowymi,
    niezbyt wymagajacymi programami, kupie Athlon II X2 245 oraz 2GiB ramu.

    Pytanie teraz, na jaka plyte sie zdecydowac.
    Tu znow chcialbym pozostac przy Gigabyte, bo nigdy mnie nie zawiodl (4
    rozne plyty).
    A zatem wybor jest miedzy:

    Gigabyte GA-MA785GT-UD3H
    Gigabyte GA-880GA-UD3H

    Roznica w cenie jest rzedu 40zl.

    Czy warto doplacac do nowszego chipsetu, jezeli komputer nie bedzie
    wykorzystywany do zaawansowanych zadan?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 2. Data: 2010-08-12 11:57:45
    Temat: Re: Wybor plyty glownej
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-12 12:43, Użytkownik Andre napisał:

    > Roznica w cenie jest rzedu 40zl.
    >
    > Czy warto doplacac do nowszego chipsetu, jezeli komputer nie bedzie
    > wykorzystywany do zaawansowanych zadan?

    Czterdzieści złotych przy cenie całości to żadna różnica
    ja bym dopłacił. Inna sprawa że ja bym zainwestował też
    w 4MB pamięci zamiast tylko dwu. Jeden MB to na starcie
    zeżre nowy windows.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-08-12 12:22:28
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Czterdzieści złotych przy cenie całości to żadna różnica
    > ja bym dopłacił. Inna sprawa że ja bym zainwestował też
    > w 4MB pamięci zamiast tylko dwu. Jeden MB to na starcie
    > zeżre nowy windows.

    no, jesli zzera jeden MB na starcie toto chyba malutko jest ;)
    moj edytor tekstu zzera wiecej pamieci ;p

  • 4. Data: 2010-08-12 12:33:26
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    > Czterdzieści złotych przy cenie całości to żadna różnica
    > ja bym dopłacił. Inna sprawa że ja bym zainwestował też
    > w 4MB pamięci zamiast tylko dwu. Jeden MB to na starcie
    > zeżre nowy windows.

    Na płycie możnaby zaoszczędzić kupując np GA-MA782MT-US2H za 240 zł
    Lepiej chyba dopłacić do X3 440. Wydajność powinna wzrosnąć 30%.
    Ilość RAM zależy od używanych aplikacji. Do rzeczy domowo-biurowych 2GB
    wystarczą.

  • 5. Data: 2010-08-12 12:38:01
    Od: Andre <a...@a...pl>

    RadoslawF napisał(a):

    > Czterdzieści złotych przy cenie całości to żadna różnica ja bym
    > dopłacił.

    Calosc - plyta, procesor, ram - wyniesie ok 700zl, 40zl z tego to jakies
    5,7% ;)
    Ale nie o to chodzi. Chodzi o to, czy ja w jakis sposob odczuje roznice?
    Czy komputer bedzie w jakims miejscu szybciej dzialal (komunikacja z
    pamiecia, z dyskiem, cokolwiek)?

    Obie plyty maja porownywalne wyposazenie. Roznia sie tylko chipsetem oraz
    chyba iloscia portow PCI.

    > Inna sprawa że ja bym zainwestował też w 4MB pamięci zamiast
    > tylko dwu. Jeden MB to na starcie zeżre nowy windows.

    O tym nie pisalem, ale taki jest plan. Podzespoly chce kupic teraz, bo
    obecny komp jest dla mnie zdecydowanie za wolny, ale fundusze, ze wzgledu
    na inne wydatki, mam ograniczone. W niedlugim czasie dorzuce drugie albo
    nawet trzecie 2GiB ramu, a byc moze procek wymienie w pozniejszym rzucie
    na czterordzeniowego Phenoma (wtedy juz nawet kodowanie do x264 bedzie
    sie odbywac w przyzwoitym czasie...).

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 6. Data: 2010-08-12 12:40:20
    Od: Andre <a...@a...pl>

    Skylla napisał(a):

    > Na płycie możnaby zaoszczędzić kupując np GA-MA782MT-US2H za 240 zł

    Wolalbym kupic pelnowymiarowe ATX. Wiecej miejsca na karty rozszerzen,
    ktorych mam troche i ogolna przestrzen zamiast ciasnoty ;)
    Docelowo na plycie bedzie takze Mugen II do chlodzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 7. Data: 2010-08-12 12:50:48
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Gigabyte GA-MA785GT-UD3H
    > Gigabyte GA-880GA-UD3H
    >
    > Roznica w cenie jest rzedu 40zl.
    >
    > Czy warto doplacac do nowszego chipsetu, jezeli komputer
    > nie bedzie wykorzystywany do zaawansowanych zadan?

    Grafika zintegrwana jest praktycznie ta sama (880 jest zdaje
    sie ciut wyzej taktowany). Niemniej za nowszy southbridge
    (SB850 vs. 710) chyba mozna doplacic. Zyskujesz USB 3.0
    i SATA 6GB/s.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 8. Data: 2010-08-12 13:00:36
    Od: Andre <a...@a...pl>

    Vituniu napisał(a):

    > Grafika zintegrwana jest praktycznie ta sama (880 jest zdaje sie ciut
    > wyzej taktowany).

    Mysle, ze grafika, to tez jest male piwo. Wazne, zeby miala DVI/HDMI oraz
    zeby bez zaciec odtwarzala FullHD.

    > Niemniej za nowszy southbridge (SB850 vs. 710) chyba
    > mozna doplacic. Zyskujesz USB 3.0 i SATA 6GB/s.

    No tak, to juz powazne argumenty. Co prawda USB 3.0 dostaje tylko 2, a
    reszta to 2.0, ale to zawsze cos.

    Natomiast o SATA 6GB/s musze dopytac.
    Czy majac dyski SATA 3GB/s nie bede mial z nimi problemow?

    Pytanie nie jest pozbawione sensu, poniewaz na starenkim i budzetowym
    Asrocku mam SATA I i po podlaczeniu dysku Samsunga 250GB SATA 3GB/s i
    przestawieniu w nim zworki na pierwsze SATA, dysk nadal nie chcial
    wpolpracowac. Asrock jest na chipsecie VIA.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 9. Data: 2010-08-12 13:03:57
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-12 15:00, Andre pisze:

> [...]
    > przestawieniu w nim zworki na pierwsze SATA, dysk nadal nie chcial
    > wpolpracowac. Asrock jest na chipsecie VIA.

    Nisko budzetowym jesli juz baranie.

  • 10. Data: 2010-08-12 13:10:24
    Od: Andre <a...@a...pl>

    konieczko napisał(a):

    > Nisko budzetowym jesli juz baranie.

    Szkoda twardzielu, ze nie powiesz mi tego prosto w oczy. Dostalbys po
    ryju i moze nauczylbys sie kultury.

    Nie wiem czy zauwazyles, ze rozmowa z innymi grupowiczami odbywa sie w
    przyjaznym tonie. Wynocha z mojego watku!

    --
    Pozdrawiam,
    Andre