  • 1. Data: 2012-04-02 15:49:37
    Temat: Wyjecie DVI na włączonym komputerze
    Od: robot <a...@o...pl>

    Czy można wyjąć wtyczkę DVI od monitora i podłączyć wtyczkę DVI od innego
    monitora gdy komputer jest włączony (odpalony windows)?
    Wiem, że nie powinno się. Ale czym to grozi dla sprzętu?

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-04-02 16:10:44
    Temat: Re: Wyjecie DVI na włączonym komputerze
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/04/2012 14:49, robot wrote:
    > Czy można wyjąć wtyczkę DVI od monitora i podłączyć wtyczkę DVI od innego
    > monitora gdy komputer jest włączony (odpalony windows)?
    > Wiem, że nie powinno się. Ale czym to grozi dla sprzętu?

    Niczym, chyba że wcześniej szurałeś jakimiś chińskimi kapciami po
    dywanie przez 15 minut, albo jesteś paranoikiem wierzącym we wszystko co
    sprzedawca w sklepie 15 lat temu powiedział.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-04-02 16:21:56
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 02 Apr 2012 15:10:44 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    >Niczym, chyba że wcześniej szurałeś jakimiś chińskimi kapciami po
    >dywanie przez 15 minut, albo jesteś paranoikiem wierzącym we wszystko co
    >sprzedawca w sklepie 15 lat temu powiedział.

    A skąd sprzęt będzie wiedział, czy jestem paranoikiem i co mi
    sprzedawca powiedział 15 lat temu?

  • 4. Data: 2012-04-02 16:29:59
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/04/2012 15:21, Maciej Bojko wrote:

    > A skąd sprzęt będzie wiedział, czy jestem paranoikiem i co mi
    > sprzedawca powiedział 15 lat temu?

    Jeśli będziesz za każdym razem wyłączać komputer żeby wypiąć DVI, to
    sprzęt na pewno zorientuje się w Twoich lękach, spokojna głowa.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-04-04 08:05:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 02 Apr 2012 15:10:44 +0100, kamil napisał(a):

    > Niczym, chyba że wcześniej szurałeś jakimiś chińskimi kapciami po
    > dywanie przez 15 minut, albo jesteś paranoikiem wierzącym we wszystko co
    > sprzedawca w sklepie 15 lat temu powiedział.

    Dawniej wyjmowanie VGA nie powodowało nigdy żadnych złych skutków. W
    ciągu ostatniego półrocza niestety mamy na takim wyjmowaniu straty:
    zwalone dwa wejścia analogowe (VGA) w monitorach i dwie zwalone dwie
    płyty główne. Monitory już nie pamiętam producenta - na szczęście
    działają nadal wejścia DVI. W wypadku płyt to był Intel z grafiką
    wbudowaną a oni w takich wypadkach nie robią zazwyczaj problemu z
    gwarancją - spokojnie wymienili.

  • 6. Data: 2012-04-04 11:50:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/04/2012 07:05, jureq wrote:

> [...]
    > działają nadal wejścia DVI. W wypadku płyt to był Intel z grafiką
    > wbudowaną a oni w takich wypadkach nie robią zazwyczaj problemu z

    Przez ostatnich 10 lat podlaczalem do monitorow tysiace komputerow i nie
    zdazyl mi sie nawet jeden padniety. Nie wspomne juz o pol roku, podczas
    ktorego dorabialem po zajeciach w sklepie z monitorami, podlaczylem tam
    w ten sposob wiecej ekranow, niz ty na oczy widziales.

    Jakos nie wyobrazam sobie wylaczania calego serwera tylko po to, zeby
    podpiac do niego monitor. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-04-06 11:44:26
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    et...

[...]

    Chyba kluczowe będzie w tym przypadku czy zasilanie monitora było wyłączone?
    Należy wyjąć najpierw kabelek zasilający monitor a potem sygnałowy?
    ważna jest konstrukcja wtyczki, aby zapewniała jeszcze kontakt mas gdy nie
    ma połączeń sygnałowych.

    pozdrawiam również, R.G.

  • 8. Data: 2012-04-07 16:32:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ryszard G. napisa?(a):

    Od: "niczym" do: "spaleniem elektroniki".

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 9. Data: 2012-04-10 12:16:01
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/04/2012 15:32, januszek wrote:
    > Ryszard G. napisa?(a):

    > Od: "niczym" do: "spaleniem elektroniki".

    Ile tej "spalonej elektroniki" od podłączanego monitora widziałeś na
    własne oczy?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2012-04-10 13:43:20
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2012-04-10 12:16, kamil pisze:

    > Ile tej "spalonej elektroniki" od podłączanego monitora widziałeś na
    > własne oczy?
    Ja żadnego, ale od naocznego świadka usłyszałem jak przetarty kabel od
    myszki doprowadził do sfajczenia proca i płyty :)