  • 1. Data: 2009-04-14 08:53:54
    Temat: Wyłącznik do silnika 380v
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    koncze powoli skladac do kupki zageszczarke gruntu
    i mam pytanie (a nawet dwa):

    1) jaki zastosowac poreczny wylacznik pradu ?
    chodzi o jakis taki, ktory da sie zamontowac na raczce
    do ciagniecia tej zabawki

    2) podstawa jest metalowa, a bede musial uzyc
    maszynki do zawibrowania kostki. Wymyslilem, ze
    zrobie podkladke z desek . Tak ja trwale zamocowac
    do metalowej podstawy ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-04-14 09:28:21
    Temat: Re: Wyłącznik do silnika 380v
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    pluton wrote:
    > 1) jaki zastosowac poreczny wylacznik pradu ?
    > chodzi o jakis taki, ktory da sie zamontowac na raczce
    > do ciagniecia tej zabawki

    Przyspawaj kawałek blachy i przykręć do niego skrzynkę
    z łącznikiem krzywkowym, np. takim:

    http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/laczniki-krzy
    wkowy-4g-_2358037.html

    dostaniesz w każdej hurtowni elektrycznej.

    Maciek

  • 3. Data: 2009-04-14 12:31:58
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > maszynki do zawibrowania kostki. Wymyslilem, ze
    > zrobie podkladke z desek .

    A nie lepiej metalową? Zawsze widziałem metalową.

    Tak ja trwale zamocowac
    > do metalowej podstawy ?

    Na wkręty?

  • 4. Data: 2009-04-14 12:36:25
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > A nie lepiej metalową? Zawsze widziałem metalową.

    Kostki raczej sie metalem golym nie wibruje. Zawsze
    jest jakas podkladla plastik lub guma. Goly metal to na piach...
    Tym bardziej ze sasiedzi jakas takas kostke rustykalna wymyslili,
    czy cus - nie chcial bym im tego porysowac / popekac.

    > Tak ja trwale zamocowac
    >
    > Na wkręty?

    Hmmm... a cos blizej ? mam nagwintowac otwory w plycie ? :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 5. Data: 2009-04-14 13:14:03
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    pluton wrote:
    > 2) podstawa jest metalowa, a bede musial uzyc
    > maszynki do zawibrowania kostki. Wymyslilem, ze
    > zrobie podkladke z desek . Tak ja trwale zamocowac
    > do metalowej podstawy ?

    Może przyklej na tzw. klej montażowy? Takie cóś w tubach do wyciskacza o
    żółto - beżowym kolorze, śmierdzi butaprenem. Masz chyba sporą
    powierzchnię, więc powinno trzymać jak cholera. Używałem Tytana i
    Soudala (min. do klejenia płatów nadwozia do szkieletu Trabanta - czyli
    spore wibracje - i trzymało...), inni producenci pewnie też robią. Tylko
    nie daj sobie wcisnąć wodorozpuszczalnego akrylu - jest do bani.

    Maciek

  • 6. Data: 2009-04-14 13:56:01
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Może przyklej na tzw. klej montażowy?

    Tylko jak potem odkleje ? :)
    Podstawe uformowalem w 'saneczki'
    (z przodu i z tylu pasek plaskownika pod katem 45 stopni).
    Jak przykleje nieoderwalnie plaska deche pod spodem,
    to jak potem takim drewnem piach zageszczac ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-04-14 21:52:22
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Jak przykleje nieoderwalnie plaska deche pod spodem,
    > to jak potem takim drewnem piach zageszczac ?

    Przykleisz sobie do desek kawałek blachy :-). Możesz jeszcze próbować
    namagnesować deski. Dobrze Ci ktoś napisał. Na śrubałki jakieś przykręć.

  • 8. Data: 2009-04-15 06:58:46
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    pluton wrote:
> [...]
    > Jak przykleje nieoderwalnie plaska deche pod spodem,
    > to jak potem takim drewnem piach zageszczac ?

    Przecież miało być _trwale_ ... :-) Jak chcesz to demontować to
    przewierć otwory w tej płycie (albo nawet dziury) a w deski wpuść śruby
    zamkowe (tak, żeby łby nie wystawały, bo porysują kostkę). Od góry dasz
    podkładki i nakrętki. Najlepiej samozabezpieczające, żeby się od drgań
    nie poodkręcały.

    Maciek

  • 9. Data: 2009-04-15 09:02:45
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Hmmm... a cos blizej ? mam nagwintowac otwory w plycie ? :)

    Nie gwintować, w metalu otwór, żeby łeb wkręta nie przeszedł, ale gwint
    swobodnie, a w drewnie nawierć cienkie dziurki żeby wkręt ciasno się
    wkręcał, kilka wkrętów i czołgiem nie ruszy.

    Rzeczywiście gołym metalem po kostkach się nie jeździ, mają podkładki
    plastikowe, widziałem.

    Drewno może być.

  • 10. Data: 2009-04-15 09:03:59
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>