  • 1. Data: 2017-04-02 22:33:10
    Temat: Wymiana sondy lambda
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Zgłasza mi sterownik błąd P0135, więc wychodzi, że sondę lambda trzeba
    wymienić. Dzisiaj próbowałem ją odłączyć i wyszło, że ... najlepiej byłoby w
    tym celu silnik wyjąć :-) Bo za cholerę nie mogę tam dojść rękoma. A
    myślałem, że to tylko przy zmianie żarówki :-)

    U Was też tak jest ? :-)

    Przepraszam, że już po 1-szym, ale właściwie to nie żart tylko jakoś mnie to
    śmieszy. :-)

  • 2. Data: 2017-04-02 22:37:46
    Temat: Re: Wymiana sondy lambda
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

> [...]
    > w tym celu silnik wyjąć :-) Bo za cholerę nie mogę tam dojść rękoma. A
    > myślałem, że to tylko przy zmianie żarówki :-)

    U mnie w starym Golfiaczu mk4 błąd sondy lambda pojawił się gdzieś w 2010
    roku. Miałem wymienić tą sondę ale jakoś nigdy nie było czasu. Mój teściu
    jeździ do dzisiaj tym autem i właściwie to nie wiem, czy jest sens
    wymieniać, bo auto cały czas jeździ tak samo. Niby czasami coś tam podfaluje
    na gazie, ale jak ktoś się przyzwyczai .....

    Endriu

  • 3. Data: 2017-04-02 23:52:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 2 Apr 2017 22:37:46 +0200, Endriu napisał(a):

> [...]
    > wymieniać, bo auto cały czas jeździ tak samo. Niby czasami coś tam podfaluje
    > na gazie, ale jak ktoś się przyzwyczai .....

    Jeśli jest to druga sonda, to faktycznie nie będzie mieć wpływu na pracę
    silnika (służy tylko do kontroli katalizatora)
    Ale jeśli chodzi o pierwszą, to jej niesprawność to duży problem, zwłaszcza
    przy pracy na gazie.

    Bo zimą i latem tankuje się dość istotnie różniący się gaz i tą różnicę
    może skorygować tylko sonda lambda.
    Bez niej jest duża szansa że przez pół roku silnik chodzi na ubogiej
    mieszance, a to jest przyczyna prawie wszystkich gazowych problemów -
    wypalonych zaworów i gniazd, uszkodzonych tłoków, padających świec i
    wydmuchiwanych uszczelek pod głowicą.

  • 4. Data: 2017-04-05 18:35:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Endriu"

> [...]

    wymieniać, bo auto cały czas jeździ tak samo. Niby czasami coś tam podfaluje
    na gazie, ale jak ktoś się przyzwyczai .....
    ---
    Masz problem z jej wymianą ?

  • 5. Data: 2017-04-07 12:26:41
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Masz problem z jej wymianą ?

    raczej z czasem

    Endriu

  • 6. Data: 2017-04-07 19:53:10
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Endriu"

    > Masz problem z jej wymianą ?

    raczej z czasem
    ---
    No widzisz, a ja mam problem z wymianą. Dostęp trudny i nawet nie umiem
    odpiąć sondy. Mam do ASO jechać ? :-)

  • 7. Data: 2017-04-07 20:13:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.04.2017 o 22:33, re pisze:
> [...]
    > byłoby w tym celu silnik wyjąć :-) Bo za cholerę nie mogę tam dojść
    > rękoma. A myślałem, że to tylko przy zmianie żarówki :-)

    Jak tak miałem w Octavii. Po wymianie sondy błąd występował nadal, więc
    założyli trzecią sondę i to samo. Błąd krył się w wadliwym "komputerze",
    czy jak tam zwać sterownik obsługujący całą tę elektronikę.
    Masz 100% pewności, że to sonda?
    Jacek

  • 8. Data: 2017-04-07 21:48:40
    Od: "nom" <n...@g...com>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup

    >Zgłasza mi sterownik błąd P0135, więc wychodzi, że sondę lambda trzeba
    >wymienić.

    A skąd wiadomo, że trzeba wymienić? A nie prościej najpierw sprawdzić?
    Wystarczy zwykły woltomierz analogowy.
    Jaki to samochód?

  • 9. Data: 2017-04-08 08:22:35
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jacek"

> [...]
    założyli trzecią sondę i to samo. Błąd krył się w wadliwym "komputerze",
    czy jak tam zwać sterownik obsługujący całą tę elektronikę.
    Nie mam, ale jakbym umiał się do niej dostać to może bym ją nawet zmierzył
    :-)

  • 10. Data: 2017-04-08 08:29:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "nom"

    >Zgłasza mi sterownik błąd P0135, więc wychodzi, że sondę lambda trzeba
    >wymienić.

    A skąd wiadomo, że trzeba wymienić?
    ---
    Ze zgłaszanego błędu