  • 1. Data: 2012-10-16 16:09:12
    Temat: Wysepki na jezdni
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Nie wiem czy się mylę, czy mi się wydaje, ale nasze wysepki na jezdni
    buduje się tak, że w razie najechania na to g... ma się pewne
    uszkodzenie auta o ile nie jest to jakiś Kraz, czy inny Hummer. Jakiś
    ktoś wymyślił, że krawężniki wysepki są ustawiane na sztorc i mają 10-15
    cm wysokości. Jeździłem trochę po Niemczech i odniosłem wrażenie, że
    tam budują dużo bardziej na płasko i w razie najechania nic strasznego
    się nie dzieje. Dziś u nas pada i widziałem taki krawężnik od czoła
    wysepki świeżo ubity i przy tym plama oleju. Chyba ktoś zarobił nową
    miskę olejową.
    Co sądzicie o tych wysepkach. Ma to jakiś cel?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-10-16 17:43:19
    Temat: Re: Wysepki na jezdni
    Od: k...@v...pl

    W dniu wtorek, 16 października 2012 16:09:14 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    >
    > miskę olejową.
    >
    > Co sądzicie o tych wysepkach. Ma to jakiś cel?

    W niemcowie to jak by były sznurkiem wyznaczone to nikt by nie wjeżdżał na wysepki.
    Jak nie wolno to nie wolno. W Polsce tak się nie da i zrobili wysokie. Zapłaci za
    holowanie, nową miskę, wymianę miski to na drugi raz będzie uważał. I na dodatek
    słowa nie powie że państwo go okradło. Ktoś miał tutaj ciekawy pomysł. Przy 22
    punktach, z urzędu wymiana kierownicy na nabijaną gwoździami. Wysokie krawężniki przy
    wysepkach to taki substytut gwoździ.

  • 3. Data: 2012-10-16 18:02:00
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-16 17:43, k...@v...pl pisze:

    > W niemcowie to jak by były sznurkiem wyznaczone to nikt by nie wjeżdżał
    Jest tylko małe "ale": w zimie, jak śnieg przysypie, to g... widać, a
    nie wysepki i wtedy nie tylko pirat ale i zwykły kapelusznik rozwali pół
    auta na tym rodzimym wynalazku.
    Jacek

    PS
    W Egipcie poszli na całość i krawężniki stawiają wprost na asfalcie bez
    zbędnego zagłębiania. Pieszy ma wtedy pewność, że auto na chodnik nie
    wjedzie ;-)
    Warto by było wysłać paru urzędników GDDKiA do Egiptu na koszt
    podatnika. Może by ten odkrywczy pomysł przenieśli nad Wisłę?

  • 4. Data: 2012-10-16 18:08:25
    Od: tÎż

    kogutek44 wrote:

> [...]
    > okradło. Ktoś miał tutaj ciekawy pomysł. Przy 22 punktach, z urzędu
    > wymiana kierownicy na nabijaną gwoździami. Wysokie krawężniki przy

    Jak Ciebie czasem czytam, to mam wrażenie, że masz wyżej wzmiankowanymi
    wypełnioną czaszkę i to już od dość dawna.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2012-10-16 18:26:48
    Od: k...@v...pl

    W dniu wtorek, 16 października 2012 18:08:26 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:

    > Jak Ciebie czasem czytam, to mam wrażenie, że masz wyżej wzmiankowanymi
    >
    > wypełnioną czaszkę i to już od dość dawna.
    >

    > --
    >
    > ss??q s? ??u??ou??

    Już tak nie zazdrość. Nie moja wina że Ty tam nic nie masz. To że potrafisz pisać to
    chyba cud.

  • 6. Data: 2012-10-16 18:43:00
    Od: tÎż

    kogutek44 wrote:

    > Już tak nie zazdrość. Nie moja wina że Ty tam nic nie masz. To że
    > potrafisz pisać to chyba cud.

    Nie gadaj tyle, bo nie dostaniesz bananów do klatki.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 7. Data: 2012-10-16 18:56:38
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-10-16 16:09, Jacek pisze:
> [...]
    > uszkodzenie auta o ile nie jest to jakiś Kraz, czy inny Hummer. Jakiś
    > ktoś wymyślił, że krawężniki wysepki są ustawiane na sztorc i mają 10-15

    Bo chodzi o to, aby na nie właśnie _nie_ wjeżdżać. Np. po to, aby
    stojący na niej pieszy (jeśli tam jest akurat przejście i tzw. azyl)
    czuł się nieco bezpieczniej, niż stojąc prost na jezdni.

    > Dziś u nas pada i widziałem taki krawężnik od czoła
    > wysepki świeżo ubity i przy tym plama oleju. Chyba ktoś zarobił nową
    > miskę olejową.

    To się nazywa niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze
    - jak kombinacja odległości od poprzedzającego pojazdu i aktualnej
    prędkości nie pozwala takiemu na zauważenie i ominięcie wysepki to
    znaczy, że trzeba zwolnić (a odstęp się sam zrobi).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 8. Data: 2012-10-16 18:56:48
    Od: liquidmolly <b...@a...invalid>

    t? napisal:

    > Nie gadaj tyle, bo nie dostaniesz bananów do klatki.

    nie porownuj innych do siebie
    nie kazdy siedzi w klatce i czeka na banana jak ty

  • 9. Data: 2012-10-16 19:04:50
    Od: tÎż

    liquidmolly wrote:

    > nie porownuj innych do siebie
    > nie kazdy siedzi w klatce i czeka na banana jak ty

    A Ty gdzie siedzisz? Zapierdalasz w kołowrotku i czekasz na paszę dla
    chomików?

    PS. Naucz się pisać po polsku.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2012-10-16 19:28:10
    Od: k...@v...pl

    W dniu wtorek, 16 października 2012 18:43:47 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:

    > Nie gadaj tyle, bo nie dostaniesz bananów do klatki.
    >

    > --
    >
    > ss??q s? ??u??ou??

    Co taki agresywny jesteś. Wychodzi że przyjebałeś kiedyś w taki krawężniczek. I
    pomimo wielu napraw dalej ściąga na lewo. Było uważać.