  • 1. Data: 2009-06-03 05:58:23
    Temat: Wzór funkcji pseudolosowej
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Potrzebuję "wylosować" liczbę w zakresie 1-100 (lub 0-99). Ma ktoś jakieś
    rozwiązanie matematyczne, które zapewni mocny rozrzut wartości?

    PC

  • 2. Data: 2009-06-03 06:48:45
    Temat: Re: Wzór funkcji pseudolosowej
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik PC napisał:
    > Potrzebuję "wylosować" liczbę w zakresie 1-100 (lub 0-99). Ma ktoś jakieś
    > rozwiązanie matematyczne, które zapewni mocny rozrzut wartości?

    Taki prosty generator pseudolosowy, to rejestr przesuwający ze
    sprzężeniem zwrotnym XOR. Klepałem coś takiego na AVR-y w C. Poszukam
    dzisiaj i podeślę.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2009-06-03 06:53:29
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "PC" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Potrzebuję "wylosować" liczbę w zakresie 1-100 (lub 0-99). Ma ktoś jakieś
    > rozwiązanie matematyczne, które zapewni mocny rozrzut wartości?
    >
    > PC

    1: http://ag.bocznica.org
    2: http://en.wikipedia.org/wiki/Xorshift (ten o którym pisał grzegorz)
    3: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pseudorandom_nu
    mber_generators

    pozdr

    @

  • 4. Data: 2009-06-03 07:02:13
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Artur Miller napisał:
    > 2: http://en.wikipedia.org/wiki/Xorshift

    Oooo ciekawie zrobione :-)

    P.S. Jednak algorytm rzeźbiłem w assemblerze AVR. Jak ktoś
    zainteresowany to zapraszam.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2009-06-03 23:11:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    PC pisze:

    > Potrzebuję "wylosować" liczbę w zakresie 1-100 (lub 0-99). Ma ktoś jakieś
    > rozwiązanie matematyczne, które zapewni mocny rozrzut wartości?

    Wykorzystaj biblioteczną funkcję rand(), ograniczając wynik do
    interesującego Cię zakresu, np. tak:

    x = rand() % 100;

    A naprawdę mocny rozrzut wartości (i co ważniejsze, brak korelacji z
    poprzednimi wynikami) daje dopiero fizyczny generator szumu losowego:
    http://home.comcast.net/~orb/index.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-06-04 05:02:28
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Adam Dybkowski
    > http://dybkowski.net/
    >
    > Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

    Nie wiem czy pomysl jest dobry ale moja propozycja jest taka aby przed
    wykonaniem rand ustawic zarodek (chyba funkcja srand(arg)) a jako zarodek
    dac wartosc odczytana z przetwornika AD linii ktora "wisi w powietrzu". moze
    troche to poprawi rozklad prawdopodobienstwa?

  • 7. Data: 2009-06-04 05:33:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 04 Jun 2009 01:11:17 +0200, Adam Dybkowski wrote:

    >Wykorzystaj biblioteczną funkcję rand(), ograniczając wynik do
    >interesującego Cię zakresu, np. tak:
    >
    >x = rand() % 100;

    Uwaga - statystycznie niezbyt poprawne.
    Jesli rand() ma zakres np do 65535, to wyniki 0-35 maja wieksze
    prawdopodobienstwo niz 36-99

    J.

  • 8. Data: 2009-06-04 06:42:11
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja nie piszę w C a potrzebuję tylko formułę matematyczną, zeby napisać coś
    samodzielnie.

    PC

  • 9. Data: 2009-06-04 07:56:55
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Ja nie piszę w C a potrzebuję tylko formułę matematyczną, zeby napisać coś
    > samodzielnie.

    no to najprosciej bedzie Ci oprogramowac automat
    a ktorym pisal Grzegorz na xor. Pod asemblerem bedzie to
    prosto wykonac.
    Rozklad losowy jest dosc przyzwoity i prawdopodobnie w Twoich
    zastosowaniach wystarczajacy.
    Gdybys potrzebowal cos wymyslnego prawdopodobnie nie
    nie pytał bys na grupie.

    Pzdr
    Darek

  • 10. Data: 2009-06-04 08:01:15