  • 1. Data: 2009-09-11 11:35:27
    Temat: Z CRT na LCD - dylematy przesiadkowe
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Po latach wiernej służby zaczynają umierać moje ukochane Eizo T67S :(

    Pytanie: co zamiast?
    W grę wchodzą:

    - Eizo L795 (S-IPS),
    - Eizo L768 (PVA),
    - Eizo S1921 (PVA),
    - Nec 2070NX (S-IPS),
    - Nec 2170NX (PVA).

    Zastosowania: obróbka foto, szeroko pojęta praca biurowa (no dobra,
    przeglądanie netu itp. :P), okazjonalne granie w średnio dynamiczne
    gry.

    Przede wszystkim zależy mi na kolorach, stabilności obrazu i
    równomierności podświetlenia. Jakość wykonania też ma znaczenie, gdyż
    wszystkie powyższe monitory to sprzęt poleasingowy z max. roczną
    gwarancją.

    Który z powyższych? Eizo L768 i S1921 - obraz na pewno OK, ale reakcja
    20ms i więcej, Nec 2070NX i 2170NX są szybsze, ale słyszałem skargi na
    jakość...

    Z góry dzięki za informacje.
    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 2. Data: 2009-09-11 11:58:54
    Temat: Re: Z CRT na LCD - dylematy przesiadkowe
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    NEC jest swietny, ale SX.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-09-11 12:30:27
    Od: ".Peeter" <p...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Holdowanski" napisał:
    > Który z powyższych? Eizo L768 i S1921 - obraz na pewno OK, ale reakcja
    > 20ms i więcej, Nec 2070NX i 2170NX są szybsze, ale słyszałem skargi na
    > jakość...

    Eizo S1932. Mam, używam do wymienionych przez Ciebie celów (obróbka
    foto, biuro, gry (nawet te bardzo dynamiczne, np. Quake Live) - wszystko
    super. Polecam gorąco.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 4. Data: 2009-09-11 13:09:05
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 11 Sep 2009 14:30:27 +0200
    is the real date, ".Peeter" <p...@n...onet.pl> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Eizo S1932. Mam, używam do wymienionych przez Ciebie celów (obróbka
    >foto, biuro, gry (nawet te bardzo dynamiczne, np. Quake Live) - wszystko
    >super. Polecam gorąco.

    Dziękuję, ale czy ja się nie wyraziłem jasno? W grę wchodzą wyłącznie
    modele z podanej przeze mnie listy...

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

  • 5. Data: 2009-09-11 13:50:53
    Od: Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl>

    Dnia 11-09-2009 o 13:35:27 Tomasz Holdowanski
    <m...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Który z powyższych? Eizo L768 i S1921 - obraz na pewno OK, ale reakcja
    > 20ms i więcej, Nec 2070NX i 2170NX są szybsze, ale słyszałem skargi na

    Zapytaj raczej na pl.comp.grafika lub pl.comp.dtp

    Pozdrawiam
    Kamil

    P.S.
    Mam Eizo L768 używany przez 75% czasu jako telewizor i te 20 ms w niczym
    nie przeszkadza.

  • 6. Data: 2009-09-11 23:34:49
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Tomasz Holdowanski" wrote:
    > Dziękuję, ale czy ja się nie wyraziłem jasno? W grę wchodzą wyłącznie
    > modele z podanej przeze mnie listy...

    Przepraszam bardzo, nie było dopisku "w grę nie wchodzi żaden
    inny model". :-) W sumie mogłem to odczytać między słowami
    z "sprzęt poleasingowy". :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 7. Data: 2009-09-12 00:21:20
    Od: "Gil" <g...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > gry.
    >
    > Przede wszystkim zależy mi na kolorach, stabilności obrazu i

    Tu sobie zobacz wątek dla tych co maja wymagania jak ty:
    http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=32374

    A jak za drogo to bierz pierwszy lepszy Samsung albo LG byle tani. Sa juz
    niezłe mimo wad. I nie przejmuj się tak. Wszysto i tak nic nie znaczy i
    jakibyś nie był dokładny to i tak prędzej czy później umrzesz a wnuki twoje
    fotki na DVD wywalą na śmietnik a twój HD skasują aby mieć miejsce dla swoich.

  • 8. Data: 2009-09-12 08:29:57
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Sat, 12 Sep 2009 00:21:20 +0000
    (UTC) is the real date, "Gil" <g...@W...gazeta.pl> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Tu sobie zobacz wątek dla tych co maja wymagania jak ty:
    >http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=32374

    Dziękuję, widzę tam parę pozycji z mojej listy :)

    >A jak za drogo to bierz pierwszy lepszy Samsung albo LG byle tani.

    No bez jaj, nie będę się przesiadał z Eizo na trinitronie na coś
    takiego... :P

    >Sa juz niezłe mimo wad.

    Ale niewystarczające... :)

    > I nie przejmuj się tak. Wszysto i tak nic nie znaczy i
    >jakibyś nie był dokładny to i tak prędzej czy później umrzesz a wnuki twoje
    >fotki na DVD wywalą na śmietnik a twój HD skasują aby mieć miejsce dla swoich.

    Mam gdzieś co będzie po mnie, może być i potop, ale póki dycham chcę
    mieć monitor, który w najgorszym razie będzie wkurwiał mnie w stopniu
    umiarkowanym :) Czyli najprawdopodobniej któreś Eizo na PVA lub SIPS:)

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

  • 9. Data: 2009-09-14 09:06:08
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 11 Wrz, 13:35, Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > równomierności podświetlenia. Jakość wykonania też ma znaczenie, gdyż
    > wszystkie powyższe monitory to sprzęt poleasingowy z max. roczną

    Dobry tekst na ten temat (co polecam wszystkim) jest na stronie Nikon
    Forum, a dokładnie tu http://nikon.org.pl/showthread.php?t=32374
    dalej jest link do dyskusji na temat tych i innych monitorów czyli
    spora baza wiedzy. Osobiście używam NEC P221W + kalibrator i bardzo
    sobie chwale ten pół-profesjonalny monitor za rozsądną cenę (ok.
    2000zł). Co do dylematów a propos wielkości, to napomknę, że te 22"
    nie zajmują więcej miejsca niż 17" CRT ;-)