  • 1. Data: 2011-01-05 10:50:55
    Temat: Z dziejów Dziadostwa Pomarańczy Operującej
    Od: "vari" <v...@o...pl>

    Ideał sięgnął bruku.
    Od października zeszłego roku, gdy skończyła "lojalka" na Neostradę, a właśnie
    uruchomiono BTS CDMA 450 MHz w Kołczewie, postanowiliśmy przesiąść się z ADSL na
    CDMA.
    Tym samym skwapliwie zrezygnowałem z linii PSTN w domu (i niech inni się z tym
    kablem I klasy użerają).
    Udałem się do punktu, gdzie zakupiłem modem/router Axesstel MV410.
    Jak się na miejscu okazało (jestem czujny rewolucyjnie z powodu życia w epoce
    Made in China - nakazałem otworzyć pudełko i choć włączyć zasilanie).
    Modem okazał się uszkodzony.
    Innego nie było w magazynie.
    Wobec czego sprzedawca wysłał zapytanie do "hurtowni" (jakiejś tam komórki
    Orange czy partnera tejże firmy).
    Nazajutrz okazało się, że "nie mają już wogóle MV410 a i MV510 też nie mają".
    W takim razie sporządziliśmy anulowanie umowy i o modem i podpisanie nowej
    zacząłem się starać w innym rejonie województwa.
    W końcu zakupiłem MV510.
    Jeszcze czegoś takiego nie widziałem...
    Konfiguracja trwała cały dzień.
    Po zmianie każdej zakładki pojawiał się komunikat o wymaganym restarcie...
    komputera (konfiguracja z poziomu przeglądarki po LAN).
    Aż nie chciało mi się wierzyć ale... faktycznie. Brak restartu lub restart po
    wprowadzeniu danych na dwu na przykład zakładkach i dopiero restart powodowały,
    że powracały stare ustawienia w routerze.
    Mało ! Na jednej z zakładek (o tym nawet soft milczał) OSOBNO trzeba zrobić
    restart by zapisało wprowadzoną wartość w jednej z pozycji (można wypełnić całą
    zakładkę i restart a potem znów na nią wrócić i dopisać to jedno pole i znowu
    restart).
    W końcu przypisałem MAC-ki, ustawiłem kanał WiFi oraz udało mi się uruchomić
    chociaż WEP (na nic więcej nie miałem siły).
    Poza tym dziwnym zwyczajem konfigurację mogłem przeprowadzać tylko za pomocą
    laptopa kolegi. Mój desk-top mimo identycznej konfiguracji karty LAN i
    sprawności tej karty - nie chciał łączyć się z routerem (wyłączyłem firewall - a
    i tak mam tylko windowsowego).
    Niestety.
    I tak po każdym restarcie komputera desk-top (czy laptopa kolegi, bo bywa u mnie
    i obaj korzystamy tylko z WiFi routera obecnie), router zawiesza się.
    Brak sygnału WiFi.
    Trzeba odłączyć router (bateria musi być wyjęta) i włączyć ponownie.
    Router stoi na piętrze w jednej z sypialni. Jest tam okno w kierunku BTSa i
    sygnał jest pokazany jako "średni".
    Co ciekawe MV410, który chciałem mieć - ma gniazda antenowe TNC i można
    podłączyć zewnętrzną antenę CDMA.
    W MV510 są one trwale umocowane do routera.
    Z tego samego masztu z którego odbieram CDMA mam też sygnał GSM na 900 MHz.
    Co ciekawe, BTS w Kołczewie o którym mówię, jest zasłonięty górą porośniętą lasem.
    Router działa tylko przy oknie a z tego samego masztu, GSM na 900 MHz działa w
    całym pomieszczeniu a nawet w podobnym oknie tyle, ze na parterze (CDMA nie chce).
    W biurze (rodzinny interes - Żona jednoosobowo prowadzi biuro rachunkowe w
    wynajętym pomieszczeniu w Międzyzdrojach) mamy dodatkowo Internet BSA we
    wiadomej firmie o prędkości (wystarcza) 256 kb/s i płacimy 24 PLN miesięcznie
    (załapaliśmy się na ten oprotestowany okres, gdy wiadoma firma wg. konkurencji
    sprzedawała usługę poniżej kosztów).
    Umowa kończy się we wrześniu tego roku i wiem, że już nie będzie tak tania.
    Złożyłem "oświadczenie woli" o braku chęci korzystania z usługi i o dziwo
    Pomarańcza sama przysłała potwierdzenie tego faktu oraz datę wygaśnięcia umowy.
    Tak więc tu przekrętu już nie zrobią.
    Co ciekawe, otrzymaliśmy fakturę, gdzie widnieją... trzy usługi.
    Usługa ADSL i dwa razy CDMA.
    Jak to dobrze, ze ja znam te "grupę kapitałową" od środka.
    Kazałem sobie w salonie PRZY MNIE wysłać elektronicznie wpis o natychmiastowym
    rozwiązaniu umowy z przyczyn technicznych po stronie operatora i na formularzu
    dla mnie, kazałem to ręczne dopisać i napisać, że modem-router MV410 zwróciłem...
    Teraz oni każą nam łazić do tego salonu i coś wyjaśniać ale ja mam papier.
    Napiszę więc reklamację.
    Przez telefon - standardowa gadka: akurat mamy awarię systemów. To samo co gada
    każdy konsultant, bo tak go, jeśli wierzyć pogłoskom, uczą na szkoleniu: gdy
    klient albo chce z czegoś zrezygnować, albo upomina się o złe fakturowanie
    ("przypadkowo" zawsze i jest to "odosobniony przypadek") na niekorzyść abonenta.
    Jak dobrze, ze zrezygnowaliśmy z tej linii stacjonarnej Spółki Matki w domu.
    Jeszcze by z tej linii zrobili dwie albo trzy. Ja już miałem na fakturze
    wirtualny Annex B ADSL (bo "Matka" go nie stosuje) gdy mi fakturowali na jednej
    linii ISDN (nigdy ISDNu nie mielismy) oraz Neostradę.
    I taką fakturę dostałem gdy miałem tylko PSTN+SDI !!!
    Oczywiście były przypadki mnożenia się usług. Widać na wspólnym koncie, jedna
    drugą zarażała usługami.
    Teraz linia została tylko w biurze (klienci wolą dzwonić na stacjonarny no i
    mamy faks).
    Ale plan standardowy na szczęście.
    Oczywiście "eko-fakturę" też chcieli wcisnąć, ale udało mi się złożyć na
    "cienkiej niebieskiej" zlecenie przywrócenia papierowej.
    Status jest i faktycznie wisi w PeopleSofcie, ale ciągle wisi. Przynajmniej
    wiem, że wogóle wprowadzono to zlecenie. Mam nagrane i zlecenie i to, że po
    kliku dniach inny konsultant potwierdza nadany numer i treść.
    Zobaczymy jak to zrealizują.
    vari

  • 2. Data: 2011-01-05 13:17:50
    Temat: Re: Z dziejów Dziadostwa Pomarańczy Operującej
    Od: "vari" <v...@o...pl>

    Hehe. Dno i wodorosty CDMA 450 MHz.
    Proszę zwrócić uwagę na UPLOAD.
    http://www.speedtest.pl/results/16341768.jpg
    vari

  • 3. Data: 2011-01-05 13:51:27
    Od: Patryk <y...@o...pl>

    W dniu 2011-01-05 14:17, vari pisze:
    > Hehe. Dno i wodorosty CDMA 450 MHz.

    I 10 metrów mułu.
    http://www.youtube.com/watch?v=XzlUpPz9nP8
    Tak w tej lokalizacji działa przy RSSI w okolicach -50 dBm.
    Ludzie mający -80 cieszą się downloadem w godzinach szczytu na poziomie
    50-60 kbps, albo w ogóle rwie połączenie.

    Niestety z g bata się nie ukręci - BTSów powinno być co najmniej 2x tyle
    na terenach gęściej zaludnionych.
    Teraz sobie radzą z obciążeniem przenosząc niżej (czasami dużo !)
    zestawy antenowe i stosując silny downtilt, w skutek czego pokrycie
    radiowe zmniejsza się do poziomu osiągów GSM900, albo i niżej.
    A mapa na stronie operatora nadal przedstawia hurraoptymistyczny obraz
    zasięgu, jakby to był grudzień 2008.

  • 4. Data: 2011-01-05 14:44:28
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:2...@n...onet.pl,
    vari <v...@o...pl> nastukał:
    > Hehe. Dno i wodorosty CDMA 450 MHz.
    > Proszę zwrócić uwagę na UPLOAD.
    > http://www.speedtest.pl/results/16341768.jpg
    > vari

    jak dobrze, że mi światło do domu przychodzi :)
    http://www.numion.com/YourSpeed3/ShowMeasurement.php
    ?ID=76,503,428

    --
    VSS

  • 5. Data: 2011-01-05 22:44:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-05 11:50, vari pisze:

> [...]
    > sprawności tej karty - nie chciał łączyć się z routerem (wyłączyłem firewall - a

    MV410 ma podobne przypadłości, niemniej po pracowitym skonfigurowaniu
    działał bez robienia żadnych scen. To znaczy raz zrobił sceny, jak mu
    chciałem SSID i WPA key zmienić. Powiedział mi, żebym się bujał, a on mi
    strony konfiguracyjnej i tak nie wyświetli i pokazał znak pokoju pod
    nazwą 404.
    Po kilku tygodniach zmienił zdanie i pokazał :-)

    Natomiast tenże w zestawieniu z 10-elementową anteną - nie do
    podrobienia. Odbierał sygnał z kilkunastu km, przez las (mniej wiecej
    taki sam, jak Ty masz) i osiągał transfery śrenio 1,5 w dół i tyle samo
    w górę (takie radiowe łącze symetryczne :-)

  • 6. Data: 2011-01-06 15:44:04
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Wed, 5 Jan 2011 15:44:28 +0100, VSS napisał(a):

    > W wiadomości:2...@n...onet.pl,
    > vari <v...@o...pl> nastukał:
    >
    > jak dobrze, że mi światło do domu przychodzi :)
    > http://www.numion.com/YourSpeed3/ShowMeasurement.php
    ?ID=76,503,428

    Koncentryk też styka ;)

    http://www.speedtest.net/result/593360842.png

    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 7. Data: 2011-01-06 17:02:58
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 5 Jan 2011 15:44:28 +0100, VSS napisał:
    > W wiadomości:2...@n...onet.pl,
    > vari <v...@o...pl> nastukał:
    >
    > jak dobrze, że mi światło do domu przychodzi :)
    > http://www.numion.com/YourSpeed3/ShowMeasurement.php
    ?ID=76,503,428

    Mnie też

    http://www.numion.com/YourSpeed3/ShowMeasurement.php
    ?ID=76,519,081
    http://www.speedtest.net/result/1099908176.png
    http://www.speedtest.net/result/1099907500.png
    http://www.speedtest.net/result/1099913248.png

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 8. Data: 2011-01-06 17:08:45
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 06-01-2011 18:02, Verox napisał/a:

    > http://www.numion.com/YourSpeed3/ShowMeasurement.php
> [...]
    No to jeszcze tu się pochwalcie:
    http://forum.dobreprogramy.pl/jaka-macie-predkosc-ne
    ta-t197577-255.html ;-)

    --
    Cz.

  • 9. Data: 2011-01-07 20:37:01
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Użytkownik "Łukasz Jarosław Mozer" <n...@b...org> napisał w
    wiadomości news:y6v2hq5oo4ag.dlg@dlg.baseciq.org...

    ?ID=76,503,428

    > Koncentryk też styka ;)
    >
    > http://www.speedtest.net/result/593360842.png

    a ja mam dużego

  • 10. Data: 2011-01-07 23:55:09
    Od: "Dremka" <d...@z...gazeta.pl>

    vari <v...@o...pl> napisal:

    > Ideał sięgnął bruku.
    > Od października zeszłego roku, gdy skończyła "lojalka" na Neostradę,
    > a właśnie uruchomiono BTS CDMA 450 MHz w Kołczewie, postanowiliśmy
    > przesiąść się z ADSL na CDMA.

    Cos mi się obiło, że niedługo możesz być w zasięgu UMTS900 i LTE. Oby :)

    --
    Pozdrowienia,
    dremka