  • 91. Data: 2012-12-03 18:41:38
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było [OT]
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, nazgul <x...@w...pl> wrote:
    > ale cena aspiryny no name chyba zaskoczyła, co?

    Nie. Ta sama aspiryna w Amazon kosztuje kilkukrotnie więcej. Zatem
    obstawiam po prostu normalny dumping, ew. wabik na klientów. Tymczasem
    Ty podałeś tę informację tak, jakby 12 zł za 500 tabletek to była norma
    w USA. To by mnie zaskoczyło (nawet bardzo - tak bardzo, że chyba
    zostałbym importerem aspiryny).

    > że niby mogę drożej kupić aspirynę i to jakoś odzyskać ?????

    Jest ulga na leki, tzn. płacisz trochę mniej podatku dochodowego.

    pozdrawiam,
    PK

  • 92. Data: 2012-12-03 18:47:40
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Niskie ceny w Walmart ? a czemu nie moga byc niskie ceny w Tesco ?

    Ależ mogą. Po prostu Tesco nie zdecydowało się na taki ruch.

    > Coraz mniej tych ulg. Na leki nie ma.

    I bardzo dobrze, że coraz mniej. A ulga na leki oczywiście jest, ale
    nie każdy może skorzystać.

    pozdrawiam,
    PK

  • 93. Data: 2012-12-03 18:59:46
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Przyjda po proszek ? A po co, skoro poprzednio kupione 500 tabletek stoi n
    > polce i bedzie stalo jeszcze pare lat ... zazyja i nie przyjda,
    > albo przyjda, bo zazyja i sie lepiej poczuja :-)

    Ale pewnie nie wszyscy kupują 500 tabletek (no bo po co?). Z tego
    co widziałem, mniejsze opakowania też nie wychodzą bardzo drogo.

    > Tak trudno uwierzyc ze proste chemikalium produkowane od 100 lat na tony
    > kosztuje pare $ ... za kilogram ?

    Oczywiście.

    Zresztą produkcja leków to trochę więcej niż robienie "prostego
    chemikalium". ASA można zrobić w labie studenckim, ale taki produkt
    nie spełnia polskich norm farmaceutycznych. Być może wymogi w tej branży
    w USA są po prostu niższe niż w Europie. To także obniżyłoby trochę cenę
    produkcji (oczywiście nie dwukrotnie, ale zawsze). Nie posiadam wiedzy
    na ten temat.

    > Czy tak trudno sie samemu sobie przyznac ze durniem sie bylo jak sie
    > uwazalo ze leki musza byc drogie, a aspiryna po 70gr/tabletke to w ogole
    > bardzo tania jest ? :-P

    Bo naprawdę jest tania. Weź pod uwagę także popyt. Ja nie wiem jak jest
    w USA, ale w Europie uzależenienie od aspiryny nie jest bardzo
    popularną chorobą. 500 tabletek? Mam 25 lat i prawdopodobnie jeszcze
    tylu nie wziąłem.
    Poza tym aspiryna ma ze 3 lata ważności. Czyli opakowanie 500 tabletek
    to chyba dla często chorujących rodzin wielodzietnych i jako wyposażenie
    firm i wycieczek...
    Myślałem, że

    > A to w Chinach leki nie musza byc drogie ?

    Nie muszą, ponieważ jest to gospodarka sterowana (choć przypominająca
    kapitalizm). Generalnie jeśli istnieje zakaz eksportu jakiegoś dobra
    (a AFAIK w Chinach się to wciąż stosuje), to cena "na półce" zależy
    tylko od widzimisię urzędników.

    > P.S. transport z Niemiec strasznie drogi
    > http://www.aposalis.de/produkte/sortiment/Arzneimitt
    el/Schmerzen/Kopfschmerzen_und_Fieber/5053134-detail
    .html
    > 100 tabletek Bayer 10euro.

    Czyli cena zbliżona do tek z polskich sklepów (45 zł/100 tabletek).

    pozdrawiam,
    PK

  • 94. Data: 2012-12-03 19:09:21
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Hm, polopiryna to chyba w kazdej aptece jest.

    Nie w każdej. Niektóre apteki AFAIK mają umowy patronackie z Bayer.
    Kupują towar po niższych cenach, ale kosztem ograniczenia handlu
    "konkurencyjnymi". A aptek z wielkim logiem "Bayer" jest naprawdę
    sporo.

    > Dojdzie prostata, hemoroidy, i sie zrobi 200zl :-)

    Pieniądze odkłada się m.in. na różne wypadki tego typu. Ale prowadzę
    naprawdę zdrowy tryb życia, więc mam nadzieję wydawać na leki mało
    (teraz też mało biorę).

    > No, nie wiem czy to sluszne podejscie.

    Najlepsze z możliwych. Antybiotyki wykańczają organizm. Lepiej brać
    mocny kró?ko niż silny długo. Pamiętam z dzieciństwa takie debilne
    kuracje po 10 dni. 10 dni antybiotyku przy byle grupie. 10 dni
    wyjętych z życia. Po czymś takim jeszcze ze 3 dni dochodziłem
    do siebie (problemy w sporcie, w nauce).

    Zresztą w szkole 10 dni to nie był problem. Nie bardzo sobie
    wyobrażam taki kretynizm na studiach czy w pracy. Dobrze, że
    "szybkie" antybiotyki się pojawiły.

    > I trzy tabletki kosztowaly 30zl, czy to taki gdzie trzeba kupic 5 ?

    Mocny antybiotyk do szybkiego leczenia. W pudełku są 3 i zazwyczaj
    to starcza (ostatnio po 2 dawkach byłem już jak nowy).

    pozdrawiam,
    PK

  • 95. Data: 2012-12-03 19:13:18
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-03, nazgul <x...@w...pl> wrote:
    > a w Polsce muszą?
    > dlaczego?

    Głównie przez okrutny kapitalizm :).

    > na niczym mi tak nie zależy niż na tym, abyś łaskawie zaaprobował fakty.
    >
    > http://www.drugstore.com/products/prod.asp?pid=41413
    2&catid=183122

    > podobno już tam szukałeś, wiec skąd wątpliwości?

    5x drożej niż w Walmart. Podobną cenę widziałem na Amazon, więc rozumiem,
    że to jest stadard w USA.

    pozdrawiam,
    PK

  • 96. Data: 2012-12-03 19:47:20
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "PK" <P...@n...com> wrote in message
> [...]
    -Mg-Pain-Reliever-Fever-Reducer-500-Ct/10325057?find
    ingMethod=Recommendation:wm:RecentlyViewedItems

> [...]
    > Amazon sprzedaje to samo kilkukrotnie drożej. Jaką mam gwarancję,
    > że Walmart po prostu nie sprzedaje tego ze stratą, żeby ściągnąć
    > klientów? Rozboli ich głowa, to przyjdą po proszek i przy okazji kupią
    > hamburgera czy 10l CocaColi. Sklep zarobi.
    >
    > Możesz podać jakieś strony normalnych drug store'ów? Jeśli tam też
    > będzie aspiryna w tej cenie, to przyznam, że rzeczywiście w USA
    > jest tanie ASA. Jeśli jedynym miejscem z taką ceną są sklepy trzeciej
    > (co do przychodów) firmy na świecie, to mam prawo podejrzewać, że
    > nie jest to cena pokrywająca koszty produkcji. Patrz: Chiny.

    Nie podam konkretnych cen, ale Aspiryna u USA nie tylko w Walmarcie jest
    tania (w porownaniu z cenami w PL). W Meksyku cena w jest praktycznie taka
    sama jak w USA.
    Moge tez podac przyklad inny: plyn do przechowywania szkiel kontaktowych
    firmy Bausch&Lomb - Renu. W PL butelka 360 ml kosztuje ok. 40 PLN, ceny w
    Europie sa podobne (~10 Eur). Z USA i Meksyku przywoze ten sam plyn w cenie
    10 USD za dwie butelki (czasem w promocji jeszcze taniej).

    --
    Axel

  • 97. Data: 2012-12-03 19:50:44
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-03 18:41, PK pisze:

> [...]
    > Ty podałeś tę informację tak, jakby 12 zł za 500 tabletek to była norma
    > w USA. To by mnie zaskoczyło (nawet bardzo - tak bardzo, że chyba

    500 tabletek kupiłem w zupełnie innym sklepie za jakieś 3 usd akt ze 3
    lata temu.
    wiec jednak zdumiony?

    > Jest ulga na leki, tzn. płacisz trochę mniej podatku dochodowego.

    gdzie ????????????

  • 98. Data: 2012-12-03 19:52:40
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-03 19:13, PK pisze:

    > Głównie przez okrutny kapitalizm :).

    2&catid=183122

    > 5x drożej niż w Walmart. Podobną cenę widziałem na Amazon, więc rozumiem,
    > że to jest stadard w USA.

    widzę że masz wąskie spojrzenie na świat
    patrz niżej, na takie żółte 300 tabsów.

  • 99. Data: 2012-12-04 00:10:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.12.2012 18:41, PK wrote:

    > Nie. Ta sama aspiryna w Amazon kosztuje kilkukrotnie więcej. Zatem
    > obstawiam po prostu normalny dumping, ew. wabik na klientów.

    Oczywiście, ze wabik. Ale kwas salicylowy kosztuje w sklepach
    chemicznych coś w okolicy 100$/kg, POCH ma za ~80$. Czyli ~12$ za 500
    tabletek 325mg. Jak się policzy, że zakup będzie na tonę a nie na
    kilogram to cena może spaść kilkadziesiąt razy.

    Michoo

  • 100. Data: 2012-12-04 00:50:23
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-03, nazgul <x...@w...pl> wrote: