  • 1. Data: 2009-11-05 21:27:30
    Temat: Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Witam

    Ostatnio zanabylem Lenovo SL500. Jest tam zabezpieczenie
    dla dysku przed wstrzasami. Podczas jazdy pociagiem zachcialo
    mi sie ogladac divx z dysku. Niestety co jakis czas dzialal system
    i wylaczal na chwile dysk co przrywalo film.
    Poprzednio mialem IBMa R50e, nie mial on takiego systemu
    ale przez 4 lata nic sie nie stalo. Wiec nie wiem czy mozna
    bezpiecznie wylaczyc ten system na czas podrozy pociagowych.

    OffTopic: Ewentualnie moze w VLC mozna ustawic jakos by
    mial on duzy bufor i odtwarzanie nie byloby przerywane.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-11-05 21:34:18
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Marcin <n...@n...de> wrote:

> [...]
    > lata nic sie nie stalo. Wiec nie wiem czy mozna bezpiecznie wylaczyc ten

    To pytanie skieruj do PKP? :)))

    Serio to pewnie ten system jest przesadnie czuły - ale do tego on służy właśnie
    aby eliminować *potencjalne* możliwości uszkodzenia dysku.

    > OffTopic: Ewentualnie moze w VLC mozna ustawic jakos by mial on duzy bufor i
    > odtwarzanie nie byloby przerywane.

    No właśnie to jest rozwiązaniem Twojego problemu - tak w VLC można zwiększyć
    bufor odczytu spokojnie do kilkudziesięciu MiB i to rozwiąże problem.

    Prawdopodobnie to jest te ustawienie:
    http://home.kosmosik.net/always/vlcbuffer.JPG

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-11-06 11:19:50
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Zupełnie przy okazji: czym się różnią R52 od R52e ?
    Co oznacza owa literka "e" ?
    THX

    -----

  • 4. Data: 2009-11-06 11:34:30
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin" <n...@n...de> wrote in message
    > Witam
    >
    > Ostatnio zanabylem Lenovo SL500. Jest tam zabezpieczenie

    W moim starym T61 wystarczyl prawy klik na ikonke w trayu i wylaczenie
    systemu. Ew pogrzeb w IBMowskim oprogramowaniu zainstalowanym na laptopie,
    nie ma sily zeby nie dalo sie wylaczyc. Ostatecznie BIOS.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2009-11-06 20:52:29
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Witam

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

    > W moim starym T61 wystarczyl prawy klik na ikonke w trayu i wylaczenie
    > systemu. Ew pogrzeb w IBMowskim oprogramowaniu zainstalowanym na laptopie,
    > nie ma sily zeby nie dalo sie wylaczyc. Ostatecznie BIOS.

    Wylaczyc mozna latwo bez problemu. Pytanie tylko czy to jest bezpieczne dla
    dysku.
    W koncu po cos jest ten system chyba poza chwaleniem sie super
    zabezpieczeniem
    w reklamach:)

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 6. Data: 2009-11-06 21:00:49
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 6 Nov 2009 21:52:29 +0100, "Marcin" <n...@n...de> wrote:

> [...]
    >dysku.
    >W koncu po cos jest ten system chyba poza chwaleniem sie super

    mozesz ten system uzyc np. w tym projekcie:
    http://qcn.stanford.edu/
    <rs>

  • 7. Data: 2009-11-06 22:49:49
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hcvg06$end$1@inews.gazeta.pl>, Marcin napisał(a):

> [...]
    > ale przez 4 lata nic sie nie stalo. Wiec nie wiem czy mozna
    > bezpiecznie wylaczyc ten system na czas podrozy pociagowych.

    W niektórych laptopach jest nie tylko opcja włącz/wyłącz, ale również
    ustaw czułość wstrząsów (nie pamiętam czy dotyczy to HP czy IBMa).
    Może zmniejszenie czułości poprawi komfort pracy?

    Jacek

  • 8. Data: 2009-11-07 17:50:07
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ostatnio zanabylem Lenovo SL500.

    ja w swojej T61 mam go caly czas wlaczone i sobie chwale ten system :)
    mnie sie on przydaje czesciej niz by mi przeszkadzal, w kazdej chwili
    wlaczony notebook biure pod pache i ide z nim tam gdzie potrzebuje.sprawdz
    czy nie mozna tam czulosci tego softu ustawic, gdzies cos takiego widzialem
    ale nie wiem czy w Lenovo.

    ps
    jak ci sie sprawdza ten SL500 ?
    jak go ogladalem na zywo to mi wygladal na straszna plastikowa wydmuszke
    ktora jest(bez obrazy) ale tandetna....
    SL500 byl moim faworytem przy ostatnich poszukiwaniach notebooka, ale po
    zobaczeniu go na zywo moj entuzjazm opadl.

    inna sprawa ze wybor notebookow do jakis 4 tys zl jest fatalny, sam
    badziewny plastik, wykonanie kiepskie, wyglad czesto koszmarny. ciezko
    znalesc cos fajnego i solidnego w tej kwocie :(
    ale to moje zdanie :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 9. Data: 2009-11-07 19:08:23
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > badziewny plastik, wykonanie kiepskie, wyglad czesto koszmarny. ciezko
    > znalesc cos fajnego i solidnego w tej kwocie :(

    A Twój T61 to co jak nie badziewny plastik?
    Jedynie rama jest magnezowa.
    O klapie wyświetlacza już nie wspomnę bo bardziej badziewnego materiału
    który by się łatwiej rysował i przyjmował odciski palców nie dało się
    wymyślić.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 10. Data: 2009-11-08 10:46:27
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > A Twój T61 to co jak nie badziewny plastik?

    zdecydowanie nie

    > Jedynie rama jest magnezowa.

    plus solidne zawiasy i plastik jednak o wiele lepszej jakosci niz w
    wiekszosci obecnych plastikowych wydmuszek w kategori dostepnej dla
    wiekszosci osob.
    zobacz sobie jak sie po 1-2 latach wyciera plastik na wiekszosci tanich
    notebookow(niby matowa powierzchnia sie wyciera i wyglada to koszmarnie)
    w moich T30, T4x a obecnie w T61 po 2-3 latach niema sladu po wytarciach na
    plastiku.
    zawiasy nie wykazuja zadnych oznak zmeczenia, cala obudowa nie jest nigdzie
    peknieta mimo ciezkich warunkow pracy.

    > O klapie wyświetlacza już nie wspomnę bo bardziej badziewnego materiału
    > który by się łatwiej rysował i przyjmował odciski palców nie dało się
    > wymyślić.

    hmmmm rysowal powiadasz ?
    obecna wiekszosc nowych przecietnych plastikowych wydmuszek ma klape
    wykonana z blyszczacego plastiku. to sie dopiero rysuje i lapie odciski.
    wiem bo mam tez takiego :)

    ciekawe bo ja po dwoch latach pracy na T61 niemam zadnych rys(a notebook ten
    czesto w domu mi sluzy jako podstawke np pod kawe jak nie pracuje na nim a
    ma go pod reka na sofie :) sluzyl mi ostatnio jako dystans przy przykrecaniu
    polek w szafce(jego szerokosc akurat mi pasowala jako odstep miedzy
    szafkami:)
    do tego noszenie za matryce(prawie codziennie go tak przesuwam), przesuwanie
    noga po podlodze, zdeptac mi sie go udalo tez kilka razy(na T42 na
    zamknietyn notebooku stalem bez problemu(80kg wagi :)) itd itp
    wymieniac moglbym naprawde wiele.

    radze Ci najpierw popracowac na tym sprzecie conajmniej pare mies jak nie
    pare lat i dopiero pozniej porownywac to do plastikowych badziewiastych
    notebookow jakie sa dostepne do 4 tys.

    ostatnio szukalem do domu drugiego notebooka w przedziale 3-4 tys i bylem
    zalamany tym co mozna kupic. jakis wysyp tandety i nic wiecej. kupilem sobie
    jakas plastikowa wydmuszke do domu i zobaczymy czy przezyje chociaz dwa
    lata, szczerze watpie.

    co do opisywanej SLki to myslalem ze to bedzie chociaz niewiele gorsze od
    seri R, ale sie sporo zawiodlem.
    chamskie plastikowe zawiasy ktora od nowosci sie troszke odginaja przy
    manewrowaniu matryca nie sprawiaja wrazenia solidych zawiasow ktore moga
    wytrzymac codzienna prace przez jakies 2-3 lata.
    mysle ze lenovo chcialo zrobic cos co bedzie wygladac jak seria thinkpad w
    cenie przystepnej dla przecietnego klienta. wyszlo im to tak srednio, bo on
    wyglada podobnie do thinkpada tylko na zdjeciach.

    nie krytykuje tego wyboru tylko opisuje swoje wrazenia, sam bylem bardzo
    zainteresowany ta seria.

    --
    pzdr
    piotrek