  • 1. Data: 2012-04-03 00:35:08
    Temat: Zabytkowy kabel sieciowy (220V AC)
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Poszukuję 2-żyłowego, bez uziemienia, kabla sieciowego do urządzenia z lat 60-
    70 ub. wieku.
    Gniazdo w urządzeniu ma dwa bagnety, podobne do amerykańskiej wtyczki
    sieciowej, w nieco mniejszym rozstawie.
    W Wikipedii znalazłem pod nazwą C9 i C10 zdjęcie i schematyczny rysunek:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82%C4%85cze_IEC#Z.
    C5.82.C4.85cza_C9_i_C10
    Potrzebny mi kabel z żeńską nasadką C9. Drugi koniec sobie dorobię, jeśli
    trzeba.
    Dalsze poszukiwania pokierowały mnie na akcesoria do wyrobów Revoxa i
    Tandberga, np: http://tinyurl.com/bldzfyr
    Wydawało mi się, że radzieccy ludzie też tego używali - chyba widziałem przy
    turystycznym żelazku parowym, niestety żona tandetę wywaliła wraz z kablem.
    Czy można taki kabel kupić gdzieś w Polsce? Google nie znalazły, może użyłem
    złych słów kluczowych.
    Może komuś zawala szufladę albo wieszak?
    Pozdrawiam,
    Wmak

  • 2. Data: 2012-04-03 00:47:41
    Temat: Re: Zabytkowy kabel sieciowy (220V AC)
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Wmak <w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Poszukuję 2-żyłowego, bez uziemienia, kabla sieciowego do urządzenia z lat 60-
    > 70 ub. wieku.

    Rysunek złącz C9 i C10 tutaj:
    http://www.stayonline.com/reference-iec320.aspx
    Wmak

  • 3. Data: 2012-04-03 01:19:08
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Poszukuję 2-żyłowego, bez uziemienia, kabla sieciowego do urządzenia z lat
    > 60-
    > 70 ub. wieku.
    > Gniazdo w urządzeniu ma dwa bagnety, podobne do amerykańskiej wtyczki

    Takie same kiedyś stosowała Tesla do swoich mierników ja kiedyś kupiłem jej
    graty tylko dla takich kabli.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 4. Data: 2012-04-03 01:20:48
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Takie same kiedyś stosowała Tesla do swoich mierników ja kiedyś kupiłem
    > jej graty tylko dla takich kabli.

    Odpalasz zasilacz do mikrofonu? :]

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2012-04-03 02:47:38
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    http://allegro.pl/kabel-zasilajacy-z-wtykiem-do-gnia
    zd-revox-2-60-m-i2155722895.html

    Not polarized. This kind of coupler is used by Roland Corporation
    for a couple of synthesizer and drum computer models (for
    example: TR-909) and by Revox for many older models of their HiFi
    equipment (for example, A76, A77, A78, B77, B225).

    --

    morghul

  • 6. Data: 2012-04-03 09:06:10
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "morghul" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > by Revox for many older models of their HiFi equipment (for example, A76,

    Gdyby tylko im się przecinek w cenie przesunął na włąściwą pozycję ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 7. Data: 2012-04-03 10:45:27
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    Zasilacz ruszył na krokodylkach.
    Zdziwiłem się trochę widząc tam wszystkie elektrolity "nakrętkowe" Elwa z 1970
    roku i wzruszyłem widząc mojej roboty stabilizator ok 5V z tranzystorem BD149
    (??-nie odkręcałem od chassis) do zasilania przez oryginalne oporowe spiralki
    4V żarzeń lamp w mikrofonach.
    Oryginalnie mikrofon CMV563 dostawał niestabilizowane napięcie żarzenia
    (filtrowane łańcuchem elektrolitów i dławikiem na rdzeniu takim samym, jak
    trafko sieciowe), trochę poniżej 6V, dobierane tymi "spiralkami" zależnie od
    długości kabla.
    Po tylu latach nie pamiętam, czy te elektrolity dał fabrycznie NRD-owski
    Neumann czy ja wymieniałem.

    > Gdyby tylko im się przecinek w cenie przesunął na włąściwą pozycję ;-)

    Obawiam się, że im się nie przesunie a ja jeszcze na głowę nie upadłem.
    Handlują towarami dla audiomaniaków, np.:
    http://tinyurl.com/ceeqq4a
    Wmak

  • 8. Data: 2012-04-03 11:06:04
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > Handlują towarami dla audiomaniaków, np.:

    A! To kolega się nie zalicza? W takim razie faktycznie cena
    kosmos ;).

    --

    morghul

  • 9. Data: 2012-04-03 12:41:34
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    morghul <m...@t...pl> napisał(a):

    > A! To kolega się nie zalicza? W takim razie faktycznie cena
    > kosmos ;).

    Gdybym był audiomaniakiem to raczej nie użyłbym tego słowa, bo tacy się
    obrażają.
    Naprawiałem kiedyś dla importera takich Hi-Endowych sprzętów wzmacniacze
    słynnych australijskich, duńskich, angielskich i włoskich firm w cenach od
    kilku do kilkunastu tysięcy $$.
    Jednemu z klientów naprawiałem lampowy wzmacniacz z włoskiej manufaktury -
    trzeszczał preamp gramofonowy.
    Okazało się, że aby charakterystyka RIAA zgadzała się do ułamka decybela to
    producenci zamiast zamówić gdzieś nietypowe wartości "dostrajali" kondensatory
    przez struganie foliowych zwijek - nie zabezpieczali niczym brzegów po tej
    operacji.
    Przy napięciach anodowych chyba skakały iskierki.
    Dobrałem w ich miejsce, miernikiem pojemności, równolegle po dwa styrofleksy,
    charakterystyka idealna, przestało trzeszczeć.
    Przy okazji poprzestawiałem miejscami wyjściowe EL34 - były nierówno zużyte w
    parach - sparowałem mocna z mocną, słaba ze słabą.
    Miernik zniekształceń harmonicznych pokazał zmniejszenie współczynnika w całym
    zakresie mocy - z kilku do 0.5% przy mocy znamionowej.
    Właściciel w domu po organoleptycznych testach powsadzał lampy w podstawki
    zgodnie z numerkami na cokołach i podstawkach, tak jak kazali w instrukcji.
    Owszem, fabrycznie lampy były parowane ale "rozjechały" się w czasie pracy.
    W moje parowanie i pomiary Pan nie uwierzył.
    Później przyniósł mi rozbieralne wtyki Schuko i IEC oraz sztywny instalacyjny
    kabel 3x2,5 mm2 i zlecił wykonanie kabli do wzmacniacza i innych
    współpracujących klocków.
    Zasilał to wszystko przez "kondycjoner" mający w środku kilka izolujących
    transformatorów po ok 150VA i filtry (wzmacniacz mocy tylko przez filtry)więc
    zmniejszenie oporności kabla łączącego o jakieś miliomy w stosunku do
    fabrycznych, szczególnie w przypadku wzmacniacza lampowego (impedancja
    transformatora) nie miało żadnego znaczenia.
    O jakimś wpływie zmiany kabli na parametry CD (oddzielny napęd połączony
    optycznie z przetwornikiem cyfrowo-analogowym), tunera i magnetofonu (we
    wszystkich kilkunastowatowe transformatory sieciowe) nie ma co wspominać.
    Chyba niechcący w rozmowie z Panem chlapnąłem coś o swoich poglądach na takie
    wynalazki bo moja współpraca ze studiem Hi-Endowym się urwała.
    Pozdrawiam,
    Wmak

  • 10. Data: 2012-04-03 13:30:08
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba niechcący w rozmowie z Panem chlapnąłem coś o swoich poglądach na
    > takie
    > wynalazki bo moja współpraca ze studiem Hi-Endowym się urwała.
    > Pozdrawiam,

    Kiedyś, dawno temu zrobiłem psikusa znajomemu który miał taki sprzęt hajend
    w pokoju. Gdy wyszedł do toalety podmieniłem cudowny kabel łączący gramofon
    ze wzmacniaczem na zwykły mój przyniesiony z domu. Znajomy nie kapnął się że
    coś jest nie tak. Mało tego, dopiero po kilku dniach przyznałem się co
    zrobiłem. Ale zanim się przyznałem, najpierw zapytałem czy słuchał od mojej
    ostatniej wizyty sprzętu, gdyż podejrzewałem że być może po prostu sprzętu
    nie włączał i dlatego nie zauważył zmiany. No ale odpowiedział że słuchał a
    nawet że wspólnie z dwoma znajomymi co też mają swoje hajendy słuchali
    jakiejś płyty i nawet jeden ponoć stwierdził pochlebnie że "słuchając na tym
    zestawie czuje więź z konstruktorem wzmacniacza" i takie tam inne. Gdy mu
    powiedziałem co zrobiłem to śmiertelnie się obraził i przez tydzień się
    wogóle nie odzywał a potem to tak nasze drogi się rozeszły i od czasu do
    czasu tylko cześć, cześć. Korzyść z tego miała jego żona, gdyż przez jakiś
    czas przestał wogóle przesiadywać przy sprzęcie. Po jakimś czasie znów
    nawiązaliśmy stały kontakt. Przeprosiłem go i przyjął przeprosiny ale zaraz
    dodał że w sumie to pomogłem mu się wyrwać z transu w jakim się znajdował i
    że wyszło mu to nawet na dobrze.

    Marek