  • 21. Data: 2012-04-07 18:54:29
    Temat: Re: Zabytkowy kabel sieciowy (220V AC)
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> napisał(a):

    > No bez przesady. Na ebayu są po kilka dolców. Nawet, jak przesyłka będzie
    > 20$ to i tak taniej.
    >
    > Waldek

    Jak wcześniej pisałem, trzeba będzie zainstalować typowe, 3 pinowe
    gniazdo IEC C14, jak w komputerach.
    Niedużo roboty, bo rozstaw uszu ten sam a inne wymiary podobne.
    Nie udało mi się ustalić, jak to stare NRD-owskie gniazdo się nazywa.
    W/g moich pomiarów ma rozstaw bagnetów ok 11mm (suwmiarką trudno podejść,
    odcisków nie będę robił) a w dodatku ma na dłuższych bokach blaszki
    uziemiające (przegapiłem, uznałem je za sprężynki trzymające wtyk)
    nasadka EN 60320/C9 nie będzie pasować, bo podają rozstaw bagnetów 10mm.
    Te drogocenne (na Ebaju tańsze) kable Revoxa też nie, bo znalazłem
    rozstaw 1/2" (no chyba, że Amerykańce pi razy oko mierzyli).

    Kupić (wydłubać) gniazdko, śrubokręt i lutownica w dłoń...

    Pozdrowienia,
    Wesołych Świąt,
    Wmak

  • 22. Data: 2012-04-09 19:29:12
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Wreszcie znalazłem zdjęcie tego kabla z widokiem nasadki pasującej do mojego
    urządzenia.
    http://tinyurl.com/cm62g6q
    Oczywiście z przegapionymi stykami ochronnymi, układ jak w nasadce z porcelanką
    do starego żelazka.
    Wiem czego szukać w głębiach piwnicy.
    Jeśli nie znajdę to wymieniam gniazdo w pudełku na współczesne ISO.
    Wmak

  • 23. Data: 2012-04-10 20:32:46
    Temat: Zrobione??- kabel sieciowy (220V AC)
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wmak <w...@g...pl> napisał(a):

    > Wiem czego szukać w głębiach piwnicy.
    > Jeśli nie znajdę to wymieniam gniazdo w pudełku na współczesne ISO.

    W głębinach nie było kabelka.
    Kupiłem męskie gniazdo IEC do pudełka,
    Ślicznie weszło w otwór po starym, śrubki pasują.
    Bałem się, czy nie roztopi się przy lutowaniu więc w nagwintowałem 2mm otworki
    do przewodów w bagnetach na M2.5 i przykręciłem oryginalne końcówki lutownicze
    z oczkami.
    Najtrudniej było w moich pudełkach, szafie, szufladach znaleźć 3 jednakowe
    króciutkie wkręty M2.5.
    Działa.
    P.S. Jutro jadę szukać nowego gniazda bo "uszy" mocujące gniazdo przewidziane
    są do wkrętów ze stożkowym łbem - widać moje śrubki miały inny kąt stożka
    (albo gniazdo z g..nianego materiału) bo przy delikatnym dokręcaniu uszko
    sobie pękło.
    Robota od nowa.

  • 24. Data: 2012-04-13 23:42:19
    Temat: Re: Zrobione??- kabel sieciowy (220V AC)
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (albo gniazdo z g..nianego materiału) bo przy delikatnym dokręcaniu uszko

    ...a może różnica w otworkach i milimetr różnicy , przy przykręcaniu
    tworzywo puściło?
    Ja miałem trochę podobną robotę. Nie bardzo pasowało
    (właśnie jakoś milimetr), ale nie dokręcałem mocno.

    Artur(m)

  • 25. Data: 2012-04-14 10:43:37
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Artur\(m\) <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > tworzywo puściło?
    > Ja miałem trochę podobną robotę. Nie bardzo pasowało
    > (właśnie jakoś milimetr), ale nie dokręcałem mocno.

    Rozstaw otworów był idealnie pasujący tylko gniazdko za 3.80zł w Bomisie było
    tandetną chińszczyzną.
    Lutownicą bałem się dotknąć by nie wypłynęły bolce.
    Kupiłem w Meditroniku za 6 zł gniazdo Made in USA, takie z dodatkowym
    wycięciem do kabli IEC z zatrzaskiem;
    http://www.meditronik.com.pl/doc/old/oldusb56999.jpg
    http://www.meditronik.com.pl/doc/old/oldusb57277.jpg
    Bardzo solidne.