  • 1. Data: 2009-01-16 17:31:04
    Temat: Zagadka
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jaką dynamikę oferuje hipotetyczny aparat, który wykonał poniższe
    ''zdjęcie''?
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/dynamika.j
    pg

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-01-16 17:38:22
    Temat: Re: Zagadka
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Jaką dynamikę oferuje hipotetyczny aparat, który wykonał poniższe
    > ''zdjęcie''?
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/dynamika.j
    pg

    To podstęp jest. Wiem o tym. Ale zaryzykuję - 10 EV???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-16 17:39:51
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Fri, 16 Jan 2009 17:38:22 +0000, "Paweł W." napisał(a):

    > To podstęp jest. Wiem o tym. Ale zaryzykuję - 10 EV???

    Skąd wiesz, że wzorzec miał taka rozpiętość od czerni do bieli?
    Wierzysz w napis? ;-)

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 4. Data: 2009-01-16 17:40:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Radio Erewan pisze:

    > Skąd wiesz, że wzorzec miał taka rozpiętość od czerni do bieli?
    > Wierzysz w napis? ;-)

    W swój LCD też nie mogę wierzyć :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-01-16 17:43:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Radio Erewan pisze:

    > Skąd wiesz, że wzorzec miał taka rozpiętość od czerni do bieli?
    > Wierzysz w napis? ;-)

    Załóżmy, że napis jest prawdziwy. Był sobie gradient, naświetlony tak,
    że punktowy światłomierz pokazał, co stoi napisane.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gk dostała nagrodę merit award w konkursie icsc design and development
    awards/

  • 6. Data: 2009-01-16 17:52:17
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    http://www.imatest.com/docs/tour_q13.html

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 7. Data: 2009-01-16 18:08:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant rzecze:

    > Jaką dynamikę oferuje hipotetyczny aparat, który wykonał poniższe
    > ''zdjęcie''?
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/dynamika.j
    pg

    A jaki graniczny SNR mam przyjąć?
    Ja sobie obrałem okolice 10V w HSV, bo tak mi się podoba, czyli wychodzi mi
    3,32EV.

    Oczywiście zakładam, że ten JPG to ma być wszystko i więcej już się nie da
    wyciągnąć ze świateł. No i że ten JPG jest _liniowym_ odczytem z matrycy.
    Jeżeli założenia nie są spełnione, to jakiekolwiek pomiary nie mają sensu. W
    szczególności drugie, bo pierwsze może pozwolić na pomiar dynamiki jeśli
    ktoś chce używać tylko JPG.

  • 8. Data: 2009-01-16 18:10:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Radio Erewan rzecze:

    > Skąd wiesz, że wzorzec miał taka rozpiętość od czerni do bieli?

    To nie ma znaczenia. Widać na tym obrazku że matryca nie obcina przed 255, a
    na dole szum grasuje poniżej około 25.

  • 9. Data: 2009-01-16 18:13:25
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Fri, 16 Jan 2009 19:10:31 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > To nie ma znaczenia. Widać na tym obrazku że matryca nie obcina przed 255, a
    > na dole szum grasuje poniżej około 25.

    No i co z tego? Tak skrótowo.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 10. Data: 2009-01-16 18:18:08
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Radio Erewan rzecze:

    > No i co z tego? Tak skrótowo.

    To, że wszystko co będziemy rejestrować, będzie się musiało wpasować między
    poziom 255 a 25, inaczej utracimy informację. A że to co rejestrujemy
    narasta liniowo, to zawsze najjaśniejszy punkt będzie musiał być co najwyżej
    10 razy jaśniejszy niż najciemniejszy. Skalę jasności można rozciągać zmianą
    ekspozycji, ale nie przesuwać. Zawsze będzie zaczepiona w 0.