  • 21. Data: 2010-04-09 08:08:44
    Temat: Re: Zagadka - czemu i czego detekcja się dzieje?
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "bujnos" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hpksv4$5mo$1@inews.gazeta.pl...
    > tu jeszcze ładniej
    > http://p0.grono.net/97/97454/97454286.jpg
    >
    > ta dziura ok pierwszej to - podejrzewam - brak chmur. ogniwo legło na dnie
    > blaszanej puszki, wystawione na niebo i może czubki koron drzew, przed
    > oknem parking i blok naprzeciwko, w polu widzenia latarnia sodowa ale
    > puszka osłaniała przed jej światłem

    Czyli promieniowanie odbite od chmur... (?)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 22. Data: 2010-04-09 16:27:29
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    bujnos wrote:

    > ogniwo legło na dnie
    > blaszanej puszki,

    Rozumiem, że już zrobiłeś test zakrycia puszki czarnym kartonem, i jest
    cały czas 0 ?
    Wypadało by o tym napisać, bo inaczej gadanie o chmurach nie ma sensu.

    Mirek.

  • 23. Data: 2010-04-17 20:21:42
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    > Rozumiem, że już zrobiłeś test zakrycia puszki czarnym kartonem, i jest
    > cały czas 0 ?
    > Wypadało by o tym napisać, bo inaczej gadanie o chmurach nie ma sensu.

    na początku pryzx kalibracji zasłaniałem ogniwo, nie trwalo to dlugo i
    kalibrowałem w pokoju, potem dostęp do niego był utrudniony ale jakosc
    ciemnosci w nocy byla na pewno lepsza niz przysloniecia w dzien (dłonią
    przez którą przebija świało latarki ale do odmierzenia pojedynczego zera
    wystarczy), ponadto za malo wiem by wykluczac czy potwierdzac ze to nie
    sprawka niefotonów, ale sprawa się (jak sądzę) wyjaśniła następująco: za
    stabilizatorem do proca wpięty jest lcd2x16 znaków z podświelaniem diodowym.
    5V, bierze ok 30mA (dane z datasheeta, nie mierzyłem), on najwyraźniej
    sieje. tzn po całkowitym wypięciu czysto. próbowałem go odsprzęgać tantalem
    10u w dwoch mejscach ale nic to nei dało (widać sieje po "nieodsprzęgalnych"
    liniach danych). poza tym displeje i ogniwa będa się trafiac różne więc
    problem zaśmiecenia rozwiązałem softowo - po prostu loguję co kilkadziesiąt
    pomiarów wartości min max i średnie :)
    niepotrzebnie się i was zasugerowałem tą "detekcją' ale po prostu wcześniej
    nie miałem do czynienia z ogniwami, a przy testach przed podpięciem cella
    żadnych śmieci nie zauwazyłem (testy w realu a nie tylko symaulatorem
    bascoma - uprzedzam dociekliwych :)

  • 24. Data: 2010-04-18 21:24:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    bujnos pisze:

> [...]
    > 10u w dwoch mejscach ale nic to nei dało (widać sieje po "nieodsprzęgalnych"
    Daj ~20pF i ~100nF do zestawu i zobacz, czy pomoże - 10u to stanowczo za
    dużo jak na tak drobne zakłócenia.

    I jeszcze jedno - masz na pewno pomiar w trybie power-down (wtedy nie
    powinno być żadnej komunikacji, więc i żadnych zmian w działaniu
    wyświetlacza)?

    Michoo