  • 31. Data: 2012-07-25 14:02:03
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    czyli,

    > Oczywiscie, że sprawność jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
    > ma sprawność równą dokładnie zeru.

    Jak każdy silnik...

    > A teraz zaczynamy walczyć o to,
    > żeby chociaż prąd pobierany w takim momencie zmniejszyć do rozsądnych
    > granic.

    Czyli nie chodzi o sprawność przy normalnym obciążeniu, tyko o prąd przy starcie.
    Zgoda.

    Ale przy obciążeniu normalnym, tzn. już w trakcie kręcenia, stawiam na to, że
    sprawność
    każdego z nich jest zbliżona i dość typowa dla silnika prądu stałego w zakresie
    obrotów
    gdzieś pomiędzy maksimum mocy a max. sprawności - bo zakładam że nikt rozsądny nie
    będzie
    projektował/dobierał rozrusznika tak, aby pracował daleko poza optimum... chyba że
    specyficzne uwarunkowania są takie, że to jest niemożliwe.

  • 32. Data: 2012-07-30 10:27:38
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-16 00:20, Tomasz Pyra pisze:
    > Awarie w samochodach to czasami niezłe zagadki.
    > Ostatnio miałem taką:
    [...]
    > Jak wpadłem na ten pomysł uruchamiania auta, to już wymyślłem co było
    > przyczyną :-)
    > Kto zgadnie?

    Laguna '99 1,6 16V - Objawy podobne. Przyczyna: zasniedzialy styk masy z
    tylu w lampie.

    Pozdro

    Maseł