  • 1. Data: 2013-11-02 22:59:07
    Temat: Zakup auta niby od firmy
    Od: Marek <m...@l...pl>

    Witajcie! Mam nadzieję, że pomożecie mi podjąć decyzję w sprawie zakupu
    auta. A więc sprzedaje je koleś, który ma zarejestrowaną działalność
    gospodarczą jako handel samochodami. Ma do sprzedania autko, które
    chętnie bym kupił, ale... Jest umowa kupna z poprzednim właścicielem
    sprzed nieco ponad miesiąca. Gość twierdzi, że kupił go dla siebie na
    czas oczekiwania na nową skrzynię biegów do samochodu, którym zwykle
    jeździ. Teraz pytanie, czy kupując przedmiotowe auto, nawet jako firma
    handlująca samochodami, nie ma obowiązku przerejestrowania? Bo DR nadal
    jest stary, wystawiony na poprzedniego właściciela. Oczywiście
    ewentualna sprzedaż na fakturę VAT.
    Czy jest tu potencjalnie jakiś wałek? A może ktoś ma jakieś informacje
    na temat tej firmy - LUTEX Zbigniew Lutek z Milanówka.
    Z góry dzięki wielkie za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2013-11-03 06:03:07
    Temat: Re: Zakup auta niby od firmy
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jest tu potencjalnie jakiś wałek? A może ktoś ma jakieś informacje na
    > temat tej firmy - LUTEX Zbigniew Lutek z Milanówka.

    A może wydoroślej i kup sobie prawdziwy samochód zamiast autka.....

  • 3. Data: 2013-11-03 07:24:03
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Oprócz fv musi Ci dać oryginał umowy między nim a właścicielem z dowodu lub
    potwierdzoną NOTARIALNIE kopię takiej umowy (koszt ok. 17 zł). Bez tej poprzedniej
    umowy samochód jest nieprzerejstrowywalny. Przerejestrować powinien, ale za nie
    zrobienie tego nie ma żadnej kary i wiele osób i handlarzy tego nie robi.

  • 4. Data: 2013-11-03 07:47:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@l...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > czy kupując przedmiotowe auto, nawet jako firma handlująca samochodami,

    Teoretycznie ma, ale że nie ma za to kary, to niewielu się tym przejmuje, bo
    to dodatkowe koszty, których można prawie że legalnie uniknąć.

  • 5. Data: 2013-11-03 08:24:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-02 22:59, Użytkownik Marek napisał:

    > Czy jest tu potencjalnie jakiś wałek? A może ktoś ma jakieś informacje
    > na temat tej firmy - LUTEX Zbigniew Lutek z Milanówka.
    > Z góry dzięki wielkie za wszelką pomoc.

    Jeśli po jakimś czasie wyjdą wady techniczne lub prawne pojazdu
    firma LUTEX nie będzie stroną, wszak wedle umowy kupiłeś pojazd
    od osoby od której kupił LUTEX.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-11-03 08:28:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Jeśli po jakimś czasie wyjdą wady techniczne lub prawne pojazdu
    > firma LUTEX nie będzie stroną, wszak wedle umowy kupiłeś pojazd
    > od osoby od której kupił LUTEX.

    Ktoś nie zrozumiał pytania, albo Ty albo ja.
    Skoro firma sprzedająca wystawi fakturę, to ONA będzie stroną umowy.

  • 7. Data: 2013-11-03 11:43:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-03 08:28, Użytkownik Cavallino napisał:

    > Ktoś nie zrozumiał pytania, albo Ty albo ja.
    > Skoro firma sprzedająca wystawi fakturę, to ONA będzie stroną umowy.

    To niech kupi i napisze czy faktycznie tę fakturę dostał.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-11-06 12:52:10
    Od: <a>

    > Jeśli po jakimś czasie wyjdą wady techniczne lub prawne pojazdu
    > firma LUTEX nie będzie stroną, wszak wedle umowy kupiłeś pojazd
    > od osoby od której kupił LUTEX.
    >

    > Pozdrawiam

    Auto kupiłem w maju od firmy handlującej autami, dostałem fv,
    zarejestrowałem miesiąc temu - konczylo się OC.
    W starostwie miła Pani powiedziała tylko "aha" na info, że po 5 miesiącach
    od zakupu dopiero się u nich
    pojawiłem.