  • 1. Data: 2009-09-29 07:28:32
    Temat: Zakup oprogramowania w USA a podatek VAT
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Witam.
    Nie mogę znaleźć informacji w pewnej kwestii dlatego zwracam się tutaj.
    Otóż zamierzam kupować oprogramowanie w USA w $ w wersji elektronicznej
    (sama licencja wysyłana mailem bez pudełek itp) co de facto stanowi
    bardziej usługę niż towar bo licencje są generowane dla konkretnej
    osoby. Jak wygląda sprawa podatku VAT - czy muszę taki podatek płacić w
    USA a jeśli tak to ile on wynosi i czy mogę sobie go później odliczyć.
    Generalnie nie widzę nigdzie informacji czy cena jest netto czy brutto
    dlatego tym bardziej nie wiem jak ma to rozliczać. Posiadam DG na zasady
    ogólnych i jestem płatnikiem VAT.

    pozdrawiam...

    --
    __ __
    |__\\ | || |_// / \\ \_// http://softx.pl | http://bukox.net

  • 2. Data: 2009-09-29 08:41:32
    Temat: Re: Zakup oprogramowania w USA a podatek VAT
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-09-2009 o 09:28:32 BuKoX <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > (sama licencja wysyłana mailem bez pudełek itp) co de facto stanowi
    > bardziej usługę niż towar bo licencje są generowane dla konkretnej osoby.

    A gdyby nie były dla konkretnej osoby to by były towarem ;) ?

    > Jak wygląda sprawa podatku VAT - czy muszę taki podatek płacić w USA a
    > jeśli tak to ile on wynosi i czy mogę sobie go później odliczyć.

    W USA nie ma VAT, więc nic nic zapłacisz i nic nie doliczysz.

    Natomiast w PL wystąpi wg mnie import usług - musisz wystawić fakturę
    wewnętrzną,
    na niej naliczyć VAT, a następnie możesz go odliczyć jeśli masz do tego
    prawo.

    Szczegóły w art. 17.1.4, 27.3/4, 86, 106.6 ustawy o VAT
    oraz rozporzązeniu ministra finansów w sprawie danych na fakturach (z
    28/11/2008).

    > Generalnie nie widzę nigdzie informacji czy cena jest netto czy brutto

    Właśnie dlatego że tam (jeszcze) nie znają tego
    profiskalngo wynalazku jakim jest VAT.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-09-29 09:07:50
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Tomek pisze:

    > A gdyby nie były dla konkretnej osoby to by były towarem ;) ?

    Pewnie nie ale wolałem napisać wszystko.

> [...]
    > wewnętrzną,
    > na niej naliczyć VAT, a następnie możesz go odliczyć jeśli masz do tego

    Czyli zupełnie tak jak w UE. Dzięki za odpowiedź.

    pozdrawiam...

    --
    __ __

  • 4. Data: 2009-09-29 09:16:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-09-2009 o 11:07:50 BuKoX <b...@g...pl> napisał(a):

    > Pewnie nie ale wolałem napisać wszystko.

    > Czyli zupełnie tak jak w UE. Dzięki za odpowiedź.

    Wg mnie tak, anie przypominam sobie żebym inaczej traktował import z UE i
    z poza UE.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-09-29 09:27:58
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Tomek pisze:

    > Wg mnie tak, anie przypominam sobie żebym inaczej traktował import z UE
    > i z poza UE.

    Zapytałem także z innego powodu. Otóż kupując towar w UE mam 0% vatu
    więc go doliczam do ceny i w całości oddaje do US. Nie wiem jak to
    rozwiązać z USA ale chyba tak samo czyli kupuję jakby bez vatu i także w
    całości go oddaje do US.

    pozdrawiam...

    --
    __ __

  • 6. Data: 2009-09-29 09:36:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-09-2009 o 11:27:58 BuKoX <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > więc go doliczam do ceny i w całości oddaje do US. Nie wiem jak to
    > rozwiązać z USA ale chyba tak samo czyli kupuję jakby bez vatu i także w

    Nie rozumiem, ale wygląda podejrzanie to co napisałeś, możesz rozwinąć?

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2009-09-29 09:43:47
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Tomek pisze:

    > Nie rozumiem, ale wygląda podejrzanie to co napisałeś, możesz rozwinąć?

    Skoro kupuję coś w UE z vatem 0% (mam NIP-UE) to po prostu nie mogę
    sobie go odliczyć i wystawiam fakturę wewn. Podobnie będzie zapewne z
    fakturami z USA.

    pozdrawiam...

    --
    __ __

  • 8. Data: 2009-10-02 17:56:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Sep 2009, BuKoX wrote:

    > Skoro kupuję coś w UE z vatem 0% (mam NIP-UE)

    Ale tam nie ma, ściśle rzecz biorąc, 0% VAT.
    Tam po prostu nie ma VAT, a to co innego, niż objęcie stawką (specjalną)
    0% VAT - skoro *miejsce wykonania* usługi jest "zaliczone" w kraju docelowym,
    to w kraju, w którym ma siedzibę sprzedawca, po prostu nie ma VAT.
    Nie ma skąd się wziąć.
    To tak, jakby sprzedawca wziął, wyjechał do kraju docelowego i *tam*
    wykonał usługę.
    Dla ścisłości: opisujesz raz usługę, raz towar, a choć skutki podatkowe
    mogą być te same, oznaczenie VAT może być inne (przy eksporcie towarów
    na przykład *jest* 0% VAT, zaś przy WDT nie ma - bo nie ma VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-10-03 20:26:03
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > mogą być te same, oznaczenie VAT może być inne (przy eksporcie towarów
    > na przykład *jest* 0% VAT, zaś przy WDT nie ma - bo nie ma VAT).

    Czyli w UE vat jest 0% a w USA w ogólne go nie ma czyli efekt podatkowy
    jest tak jakby było 0%?

    pozdrawiam...

    --
    __ __ ______________________________ __ ___
    |__\ | | |_/ / \ \_/ Blog: http://bukox.pl | |\ | |_ |

  • 10. Data: 2009-10-03 21:49:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-10-2009 o 22:26:03 BuKoX <b...@g...pl> napisał(a):

    > Czyli w UE vat jest 0% a w USA w ogólne go nie ma czyli efekt podatkowy
    > jest tak jakby było 0%?

    Efekt finansowy, podatkowy jest inny w zależności od tego czy jest 0%, np.
    czy zw.
    O takie signum temportis

    --
    Tomek